Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»ΜΕΡΟΣ Γ` – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΣχόλιο του χρήστη Ιάκωβος | 28 Αυγούστου 2020, 16:28
Υπουργείο Εξωτερικών Βασ. Σοφίας 1, ΤΚ 10671, Αθήνα, Tηλ.: 210-3681000, Φαξ: 210-3681717 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@mfa.gr Ιστοχώρος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από μια προσεκτική ανάγνωση του κατατεθέντος Σχεδίου Νόμου παρατηρείται η εξής δυσαρμονία που χρήζει περαιτέρω βελτίωσης, ήτοι: 1. Σύμφωνα με το άρθρο 148 παρ. 3 του Σχεδίου Νόμου “Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών”, είναι δυνατή η μετάταξη υπαλλήλων από τον κλάδο Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης στον κλάδο Διοικητικού Προξενικού, εφόσον, μεταξύ άλλων, πληρούνται τα ειδικά προσόντα διορισμού του κλάδου. 2. Ανάμεσα στα ειδικά προσόντα διορισμού του εν λόγω κλάδου, όπως προβλέπονται στο άρθρο 204 παρ. 1 του ως άνω Σχεδίου Νόμου, περιλαμβάνεται και η άριστη γνώση της αγγλικής ή γαλλικής γλώσσας. 3. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 250 παρ. 2 του ίδιου Σχεδίου Νόμου, για την ένταξη προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας στον ίδιο αυτό κλάδο (Διοικητικού Προξενικού), απαιτείται η πολύ καλή γνώση αγγλικής ή γαλλικής γλώσσας . 4. Η παραπάνω διάκριση γίνεται χωρίς ειδική αιτιολογία και κατ' αποτέλεσμα διαφαίνεται αντίθετη στις αρχές τις χρηστής διοίκησης, της ισότητας και της αμεροληψίας. 5. Για το λόγο αυτό, επιβάλλεται η εξίσωση των δύο αυτών κατηγοριών στο ίδιο επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας, δεδομένου του γεγονότος ότι αυτή ήδη διαπιστώνεται από τα φύλλα αξιολόγησης του υπηρεσιακού φακέλου και εκ του γεγονότος ότι εμπεριέχονταν ήδη ως αρχικό προσόν διορισμού των υπό εσωτερική μετάταξη υπαλλήλων. Εν κατακλείδι, η ρύθμιση του ανωτέρω άρθρου θα έπρεπε να υποστεί μια μικρή αλλά απαραίτητη τροποποίηση για την αποφυγή τυχόν αυθαίρετης στήριξης από τη Διοίκηση προσκόμματος άρνησης για εσωτερική μετάταξη υπαλλήλου και προτείνεται για λόγους ασφάλειας δικαίου, η κατωτέρω πιο συγκεκριμένη προσθήκη, ήτοι: Άρθρο 148 παρ. 3 περ. α) «Η μετάταξη υπαλλήλων του Κλάδου Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης ...εφόσον διαθέτουν και τα υπόλοιπα ειδικά προσόντα διορισμού, όπως αυτά προβλέπονταν κατά το χρόνο διορισμού τους στο ΥΠΕΞ (γεγονός το οποίο αβίαστα μπορεί να διαπιστωθεί από τον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου, χωρίς οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες) ...σε κενές οργανικές θέσεις του Κλάδου Διοικητικού Προξενικού…» Η, κατά τη γνώμη μου, αντιμετώπιση των υπαλλήλων, οι οποίοι αφιέρωσαν μεγάλο τμήμα του ελεύθερου χρόνου τους, δαπάνησαν μεγάλα ποσά για την επιμόρφωσή τους και τέλος, με την απόκτηση τίτλου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος, ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, με την ταυτόχρονη παροχή υπηρεσιών ως δημόσιοι υπάλληλοι εκπληρώνοντας παράλληλα υποχρεώσεις απέναντι στην οικογένειά τους και ευρισκόμενοι, περισσότεροι εξ αυτών. στην πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, δικαιούνται μια θετικότερη αντιμετώπιση από τη Διοίκηση, πόσο μάλλον όταν στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες το Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα (παροχής εκπαιδευτικής άδειας και εξόδων) στους επιμελείς υπαλλήλους να επιμορφωθούν και τους επιβραβεύει αναβαθμίζοντάς τους.