Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»ΜΕΡΟΣ Γ` – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (ΕΔΥ) | 30 Αυγούστου 2020, 21:00
Υπουργείο Εξωτερικών Βασ. Σοφίας 1, ΤΚ 10671, Αθήνα, Tηλ.: 210-3681000, Φαξ: 210-3681717 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@mfa.gr Ιστοχώρος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων (ΕΔΥ) κατ' άρθρο στο Μέρος Γ': Αρ. 143-Νοσήλια: δεν υπάρχει πρόβλεψη για χώρες εκτός ΕΕ πλην εκτάκτων περιστατικών εισαγωγής σε νοσοκομείο όπου καλύπτεται από προξενικές εισπράξεις. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις γίνεται επίκληση των γενικών ισχυουσών διατάξεων για τους δημόσιους υπαλλήλους (Δεν είναι σαφές αν ο ΕΟΠΥΥ δικαιολογεί εκ των υστέρων και αποζημιώνει για το σύνολο του ποσού που έχει καταβάλλει ο ασθενής σε χώρα εκτός ΕΕ). Σε κάθε περίπτωση η καταβολή ιατρικών δαπανών σε χώρες όπου δεν υφίσταται δημόσια υγεία ή υφίσταται αλλά χωρίς διακρατική συμφωνία με την Ελλάδα είναι δυσβάσταχτη και δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας στον υπάλληλο και την οικογένειά του. Προτείνεται η ακόλουθη τροπολογία: “ ΑΡΘΡΟ 143 1. α) Κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, τα νοσήλια υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών ή μελών της οικογενείας του που υπηρετεί στην Εξωτερική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών σε κράτος μη μέλος της ΕΕ ή σε κράτος μέλος της ΕΕ που δεν δέχεται το κοινοτικό έγγραφο Ε112, καταβάλλονται ως νόμιμα έξοδα από τις προξενικές εισπράξεις. Σε περίπτωση που αυτές δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, οι δαπάνες καλύπτονται από την πάγια προκαταβολή και, όταν δεν υπάρχει πάγια προκαταβολή ή αυτή δεν επαρκεί, ζητείται η αποστολή εμβάσματος από άλλη Αρχή του εξωτερικού. Τα δικαιολογητικά υποβάλλονται στις αρμόδιες υπηρεσίες από τον οικείο Γενικό Πρόξενο ή Πρόξενο ή Διευθύνοντα Προξενικό Γραφείο Πρεσβείας ή Διαχειριστή της πάγιας προκαταβολής. β. Η διαδικασία του προηγουμένου εδαφίου εφαρμόζεται και για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνέχεια έκτακτης εισαγωγής σε νοσοκομείο για την ίδια αιτία, για διάστημα όχι μεγαλύτερο των έξι (6) μηνών. Με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, κατόπιν εισήγησης του επικεφαλής της οικείας διπλωματικής αρχής του εξωτερικού, μπορεί να παρατείνεται το ως άνω διάστημα και πέραν των έξι μηνών, εφόσον είναι αδύνατη για ιατρικούς λόγους η επιστροφή του ασθενούς στην Ελλάδα και δεν είναι δυνατή η κάλυψη των σχετικών δαπανών νοσηλείας από τον ΕΟΠΥΥ. γ. Ο υπάλληλος, ο οποίος ωφελήθηκε από τις προβλέψεις των εδαφίων α και β, είναι υποχρεωμένος να υποβάλει εμπρόθεσμα τα σχετικά αποδεικτικά δαπανών νοσηλείας στον ΕΟΠΥΥ, ζητώντας με σχετική αίτηση του την απευθείας καταβολή στο Υπουργείο Εξωτερικών του ποσού που θα δικαιούτο από τον ΕΟΠΥΥ σε περίπτωση που είχε καταβάλει τις δαπάνες αυτές εξ ιδίων. Σε περίπτωση που παραλείψει να υποβάλλει την ως άνω αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά καταλογίζεται σε βάρος του εντόκως το σύνολο της δαπάνης νοσηλείας που κατέβαλε η αρμόδια διπλωματική αρχή." 2. α) Οι ανωτέρω ρύθμιση θα ισχύσει έως ότου η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών διεξάγει, ανοικτή, διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη ασφαλιστικών παρόχων ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, στο πλαίσιο προγράμματος ομαδικής ασφάλισης των υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών και των εξαρτώμενων μελών τους σε κράτος μη μέλος της ΕΕ ή σε κράτος μέλος της ΕΕ που δεν δέχεται το κοινοτικό έγγραφο Ε112. Η διαδικασία αυτή διέπεται από τις διατάξεις περί δημοσιότητας, κριτηρίων επιλογής και λόγων αποκλεισμού του ν. 4412/2016. β) Οι σχετικές υπηρεσίες παρέχονται έναντι ανταλλάγματος που καταβάλλεται από το Υπουργείο Εξωτερικών. γ) Στη διακήρυξη καθορίζονται ενδεικτικά: οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο ασφαλιστικός πάροχος για τη συμμετοχή του στη διαγωνιστική διαδικασία, η προθεσμία υποβολής των προσφορών, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ειδικοί όροι εκτέλεσης της σύμβασης ανά χώρα ή περιοχή, το μέγιστο αντάλλαγμα που καταβάλλουν οι αιτούντες, ώστε να συνδυάζονται περιοχές διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας, η διάρκεια της σύμβασης, τα επιμέρους κριτήρια αξιολόγησης των προσφορών και κάθε άλλο σχετικό θέμα. δ) Με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας. Με όμοια απόφαση συγκροτούνται τα συλλογικά όργανα που είναι αρμόδια για τη διενέργεια της διαδικασίας ανάθεσης, την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών και την εκτέλεση των σχετικών συμβάσεων και ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τον τρόπο λειτουργίας τους." Άρθρο 146-Αξιολόγηση: Στην παρα. 3 παραμένει από σχέδιο Οργανισμού προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, η βαθμολόγηση σε κλίμακα 1-100, η οποία προσιδιάζει σε εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και όχι αντικειμενική αξιολόγηση υπαλλήλου. Στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι "Με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, η οποία εκδίδεται κατόπιν διαβούλευσης με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των Κλάδων, καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου αυτού, εξειδικεύονται τα κριτήρια αξιολόγησης ανά κλάδο και υπηρεσία όπως επίσης ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με το χρόνο, τη συχνότητα, τον τύπο, τη μορφή, το περιεχόμενο και τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης καθώς και τη βαθμολόγηση υπαλλήλων στην ακόλουθη κλίμακα 1-100". Η αξιολόγηση με κλίμακα βαθμολογίας έχει ήδη δοκιμασθεί χωρίς επιτυχία σε άλλους φορείς του Δημοσίου, όπου τελικώς όλοι σχεδόν οι υπάλληλοι βαθμολογούνται με 100/100. Πρόκειται για τυπολατρικό σύστημα που δεσμεύει υπέρμετρα τον προϊστάμενο και στερεί την αξιολόγηση από το ουσιαστικό της περιεχόμενο. Στο τέλος της παρα. 14 προτείνεται η συμπερίληψη εδαφίου 3 ως εξής: Δεν επιτρέπεται και υπάρχει ασυμβίβαστο στην σύνταξη Έκθεσης Αξιολόγησης από αξιολογητή με συγγενική σχέση με τον αξιολογούμενο. Αρ. 151-Ειδικές αποστολές : Η αναιτιολόγητη εξαίρεση του διπλωματικού κλάδου από το ανώτατο όριο ειδικής αποστολής 6+6 μήνες. αποτελεί απαράδεκτη διακριτική μεταχείριση εις βάρος του κλάδου μας, η οποία οδηγεί μοιραία σε αδιαφανές σύστημα παράλληλων μεταθέσεων (δηλαδή χωρίς προκήρυξη – εκδήλωση ενδιαφέροντος – απόφαση Υπηρεσιακού Συμβουλίου). Σημειώνεται, μάλιστα η αύξηση του ανώτατου ορίου ειδικών αποστολών κατ’ έτος σε 50 έναντι 25 του ισχύοντος Οργανισμού. Προτείνεται η διαγραφή της εν λόγω εξαίρεσης του διπλωματικού κλάδου. Αρ. 167-168-Τυπικά προσόντα προαγωγών: Προτείνεται η διατήρηση των όρων και ορίων προαγωγής βάσει του υφιστάμενου Οργανισμού για τους Γραμματείς Α’, Β’ και Γ’. Αρ. 167: Τυπικά προσόντα προαγωγών: Σύµφωνα µε το άρθρο 167, ο χρόνος υπηρεσίας που απαιτείται στους βαθμούς Γραµµατέα Πρεσβείας Α’, Β’ και Γ’ ως τυπικό προσόν για την προαγωγή στον επόµενο βαθµό αυξάνεται από τρία (3) σε τέσσερα (4) έτη, ήτοι συνολικά κατά τρία (3) έτη. προκαλώντας δυσµενείς οικονοµικές συνέπειες για τους διπλωµατικούς υπαλλήλους έως και τον βαθµό του Γραµµατέα Πρεσβείας Α’ τόσο ως προς τις µισθολογικές απολαβές, όσο και ως προς την Αποζηµίωση Υπηρεσίας Αλλοδαπής. Επιπλέον, δύσκολα συµβιβάζεται µε την αρχή της ισότητας, δεδοµένου ότι αντιµετωπίζει τους διπλωµατικούς υπαλλήλους δυσµενέστερα σε σχέση µε τους υπαλλήλους του κλάδου ΟΕΥ και του κλάδου Γραµµατέων και Συµβούλων Επικοινωνίας. Ενώ δηλαδή οι υπάλληλοι των δύο αυτών κλάδων εξοµοιώνονται βαθµολογικά και µισθολογικά µε τους υπαλλήλους του διπλωµατικού κλάδου, ο απαιτούµενος για την προαγωγή χρόνος υπηρεσίας στους αντίστοιχους βαθµούς παραµένει (ως προς τους υπαλλήλους ΟΕΥ, με εξαίρεση τον βαθμό Γραμματέα ΟΕΥ Γ’ όπου αυξάνεται) ή ορίζεται (ως προς τους υπαλλήλους Επικοινωνίας) στα τρία (3) µόνον έτη για κάθε βαθµό (άρθρα 191 και 198 αντίστοιχα). Η ρύθµιση αυτή συνιστά δυσµενή διάκριση σε βάρος των (νεότερων) υπαλλήλων του διπλωµατικού κλάδου, οι οποίοι θα προάγονται µε βραδύτερο ρυθµό, καίτοι έχουν προσόντα τουλάχιστον ίσα µε αυτά των υπαλλήλων ΟΕΥ/Επικοινωνίας και βάσει Οργανισµού και πρακτικής καλούνται να αναλάβουν πρόσθετα καθήκοντα στην Κεντρική Υπηρεσία και επιπλέον ευθύνες στην Εξωτερική Υπηρεσία (διεύθυνση Προξενικού Γραφείου, αναπλήρωση Επικεφαλής, βάρδιες σε Κρυπτογραφική Υπηρεσία και Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων σε 24ωρη βάση, κ.ο.κ.). Σχετικά με το ανωτέρω ζήτημα, επισυνάπτεται υπόμνημα που κατατέθηκε στην ΕΔΥ υποστηριζόμενο από 162 Διπλωματικούς Υπαλλήλους όλων των βαθμών: https://drive.google.com/file/d/1ySGWyllTOvjaYXLYlZxSQh5wJglaIvVE/view?usp=sharing Αρ. 168: Η πρόβλεψη «εξετάσεων» για την προαγωγή στον βαθμό του ΣΠΒ’ αντίκειται στην αρχή της ισότητος και της αναλογικότητος, υπό την έννοια ότι η προαγωγή του υπαλλήλου εξαρτάται, καταρχάς, από στιγμιαία δοκιμασία, δηλαδή την επιτυχή του δοκιμασία στις εξετάσεις αυτές και όχι από την συνολική του παρουσία και εικόνα έως τότε στο Υπουργείο Εξωτερικών. Παραλλήλως, δεν γίνεται καμία απολύτως πρόβλεψη για την τύχη των λοιπών συμμετεχόντων στην εν λόγω διαδικασία και δη α) αν επιτύχουν στην δοκιμασία και εν τούτοις δεν προαχθούν ελλείψει κενών οργανικών θέσεων θα χρειασθεί να επαναλάβουν την δοκιμασία την επόμενη φορά που θα υπάρξουν κενές οργανικές θέσεις; β) αν όχι, σε ποία «σειρά» θα καταταγούν την επόμενη φορά που θα υπάρξουν κενές οργανικές θέσεις; στην σειρά της ιεραρχίας που ήδη έχουν ή βάσει του αποτελέσματος των εξετάσεων που έχουν επιτύχει ήδη; γ) αν ναι, πόσες φορές μπορεί ο υπάλληλος να υποχρεωθεί να μετάσχει της διαδικασίας αυτής; δ) αν αποτύχουν στην δοκιμασία αλλά απομένουν κενές οργανικές θέσεις προάγονται;, ε) ποία η θέση και η κατάταξη υπαλλήλων, ο ένας των οποίων που επέτυχε στην δοκιμασία αλλά δεν προήχθη ελλείψει κενών οργανικών θέσεων και συναδέλφου του που απέτυχε στην δοκιμασία αλλά κατά το επόμενο έτος έλαβε υψηλότερη βαθμολογία απ’ ότι είχε λάβει ο πρώτος κατά την δοκιμασία προηγούμενου έτους; Στο νέο σχέδιο προβλέπεται βέβαια ότι «συνεκτιμώνται» και τα φύλλα αξιολόγησης (αρ. 167) ή και τα στοιχεία του ατομικού φακέλου (αρ. 168) χωρίς να προβλέπεται με ποιο τρόπο ή βαρύτητα λαμβάνει χώρα αυτή η «συνεκτίμηση», ενώ δεν φαίνεται να προβλέπεται πουθενά και η οποιαδήποτε Υ.Α. που να ρυθμίζει τα σχετικά θέματα. Σχετικά με το ανωτέρω ζήτημα επισυνάπτεται υπόμνημα που κατατέθηκε στην ΕΔΥ από μεγάλο αριθμό Διπλωματικών Υπαλλήλων: https://drive.google.com/file/d/1pc-1io8Reu6oBAyOpG49vxxrNQFogU3V/view?usp=sharing Αρ. 140: Διπλωματικά και υπηρεσιακά διαβατήρια: Ο αποκλεισμός χορήγησης Διπλωματικών διαβατηρίων σε αλλοδαπούς/ές αλλοδαπές/ούς συζύγους υπαλλήλων του ΥΠΕΞ, προκαλεί προβλήματα στην ανεμπόδιστη διαβίωσή τους σε ορισμένες χώρες τοποθέτησης του υπαλλήλου ή και σε μετακινήσεις τους από και προς αυτήν. Προτείνεται η χορήγηση διπλωματικών/υπηρεσιακών διαβατηρίων για το χρόνο υπηρεσίας του υπαλλήλου στην αλλοδαπή για τους/τις συζύγους υπαλλήλων του ΥΠΕΞ, όπως προβλέπεται αντιστοίχως για τους ίδιους.