Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»ΜΕΡΟΣ Γ` – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΣχόλιο του χρήστη ΣΤΕΛΛΑ Σ. ΠΑΠΟΥΤΣΗ | 31 Αυγούστου 2020, 11:18
Υπουργείο Εξωτερικών Βασ. Σοφίας 1, ΤΚ 10671, Αθήνα, Tηλ.: 210-3681000, Φαξ: 210-3681717 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@mfa.gr Ιστοχώρος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δυνατότητα δημιουργίας ιδιαίτερου, 10ου κλάδου, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, με το άρθρο 136, για έναν πολύ μικρό αριθμό υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν από το Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης δείχνει -κατά τη γνώμη μου- αμηχανία, προχειρότητα και θεσμική οπισθοδρόμηση. Πενήντα (50) περίπου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών, κλάδων και ειδικοτήτων, μεταφέρθηκαν υποχρεωτικά από 8.7.2019 στο Υπουργείο Εξωτερικών, δυνάμει του π.δ. 81/2019 «ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού», μαζί με τις Υπηρεσίες στις οποίες υπηρετούν. Προφανώς για να συνεχίσουν να ασκούν τις αρμοδιότητες που ασκούσαν, ήτοι την παρακολούθηση και ενημέρωση των υπηρεσιών του Υπουργείου όπου υπηρετούσαν σε θέματα των τομέων ειδίκευσής τους, την υποβολή αναλύσεων και εισηγήσεων και την προώθηση των υποθέσεων που χειρίζονταν, τη συμμετοχή σε διαπραγματεύσεις, την εκπροσώπηση της Ελλάδας σε Ομάδες Εργασίας, Επιτροπές και λοιπές συσκέψεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους Διεθνείς Οργανισμούς. Η αρχική πολιτική απόφαση της μεταφοράς τους φαίνεται να σχετιζόταν με την εμπειρογνωμοσύνη (γνώση μέσω εμπειρίας) που πολλοί από τους υπαλλήλους αυτούς διαθέτουν και όχι για να ενισχυθεί ο κλάδος των Πτυχιούχων Διοικητικών του ΥΠΕΞ. Μετά από 14 μήνες, η πολιτική απόφαση της μεταφοράς τους αναιρείται με το παρόν σχέδιο Νόμου, το οποίο στο σημείο αυτό μπορεί να κριθεί έως και αντισυνταγματικό και σίγουρα δεν εξυπηρετεί το Δημόσιο Συμφέρον. Η μεταφορά θεμάτων από ένα Υπουργείο σε άλλο χωρίς την υποστήριξη της υφιστάμενης θεσμικής μνήμης, αποτελεί εγγυημένη συνταγή αποτυχίας για τα θέματα. Εκτός και εάν, αυτό είναι το ζητούμενο? Για το άρθρο 181, στην αιτιολογική Έκθεση, ο Νομοθέτης επικροτεί τον περιορισμό των οργανικών θέσεων των Εμπειρογνωμόνων από 132 σε 85 ήτοι τη μείωση αυτών κατά 47 θέσεις ή ποσοστό -35,6% με αποτέλεσμα να αποτελούν πλέον μόλις το 3,5% (από 4,8%) του συνόλου των οργανικών θέσεων του ΥΠΕΞ. Όσο ακριβώς και οι Επιμελητές. Επικροτεί άραγε και ο Σύλλογος των Εμπειρογνωμόνων τον περιορισμό αυτό? Για ποιο λόγο δεν εντάσσονται ή δεν έχουν ήδη ενταχθεί στον Κλάδο, οι Εμπειρογνώμονες υπάλληλοι -περίπου δεκαπέντε (15) στον αριθμό- που μεταφέρθηκαν από το Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης, αλλά προκρίνεται η κατάργηση οργανικών θέσεων του Κλάδου? Η δημιουργία ιδιαίτερου κλάδου ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού αντί της ένταξης των υπαλλήλων αυτών στον Κλάδο των Εμπειρογνωμόνων αντιβαίνει –κατά τη γνώμη μου- τη Συνταγματικά καθιερωμένη θεμελιώδη Αρχή της Ισότητας των πολιτών, που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες. Κι αυτό διότι, υπάρχει το προηγούμενο του 2002, της μεταχείρισης των υπαλλήλων που επακολούθησε την παρόμοια μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιών και την εκούσια (και όχι υποχρεωτική) μεταφορά προσωπικού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών στο Υπουργείο Εξωτερικών (Π.Δ. 159/2002), οι οποίοι εντάχθηκαν στον Κλάδο των Εμπειρογνωμόνων, χωρίς να θιγεί κανένα έννομο συμφέρον είτε η νομιμότητα εντός του Υπουργείου Εξωτερικών. Στέλλα Σ. Παπουτσή Στέλεχος του τομέα «Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις» πλέον της εικοσαετίας.