Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»ΜΕΡΟΣ Γ` – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΣχόλιο του χρήστη Κ.Α. | 31 Αυγούστου 2020, 13:20
Υπουργείο Εξωτερικών Βασ. Σοφίας 1, ΤΚ 10671, Αθήνα, Tηλ.: 210-3681000, Φαξ: 210-3681717 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@mfa.gr Ιστοχώρος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 144 - Εκπαιδευτικές άδειες Το άρθρο δε δίνει τη δυνατότητα χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος, παρά μόνο μεταπτυχιακού, χωρίς ουσιαστικό λόγο. Η ύπαρξη υψηλά καταρτισμένων στελεχών δεν είναι στόχος του ΥΠΕΞ, πρώτο τη τάξει Υπουργείο; Δίνεται η δυνατότητα σε κάθε στέλεχος του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος αλλά όχι σε στελέχη του ΥΠΕΞ; Απορίας άξιο. Προτείνεται η αλλαγή της διάταξης και η υιοθέτηση όσων προβλέπονται στον Υπαλληλικό Κώδικα. Η δέσμευση του υπαλλήλου να υπηρετήσει στο ΥΠΕΞ για χρόνο που ισούται με το τριπλάσιο της διάρκειας της εκπαιδευτικής άδειας να συμπληρωθεί με τη δυνατότητα να υπηρετήσει το χρόνο αυτό σε άλλη δημόσια υπηρεσία (αυτό προϋποθέτει και την αλλαγή άλλων διατάξεων, όπως τη δυνατότητα μετάταξης) Άρθρο 147 – Αποσπάσεις και άρθρο 148 - Μετατάξεις Με την παράγραφο 12 δίνεται η δυνατότητα απόσπασης, μόνο με απόφαση Υπουργού, υπαλλήλων του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ στο ΥΠΕΞ, όμως με το άρθρο 148 απαγορεύεται οποιαδήποτε μετάταξη υπαλλήλων του ΥΠΕΞ. Για πιο λόγο; Αν υποθέσουμε ότι πρόκειται για λόγους εθνικής ασφάλειας και προστασίας της εξωτερικής πολιτικής τότε με το άρθρο 147 ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο οποιουδήποτε υπαλλήλου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με καθαρά πολιτικά κριτήρια, «αλώνοντας» το ΥΠΕΞ και καταστρατηγώντας την υποτιθέμενη ασφάλεια που θέλει να εξασφαλίσει. Επιπλέον, οι μετατάξεις από το ΥΠΕΞ και με τον παρελθόντα οργανισμό ήταν παραδοσιακά πολύ χαμηλές, άρα δε συντρέχει λόγος ανησυχίας ότι θα υπάρξει κύμα μετατάξεων. Επίσης, κατόπιν διακηρύξεων περί κινητικότητας στο Δημόσιο, βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών κτλ είναι αξιοπερίεργο γιατί το Δημόσιο να στερηθεί την υπηρεσία υψηλά καταρτισμένων στελεχών από το ΥΠΕΞ. Τέλος, η διάταξη περί απαγόρευσης των μετατάξεων δε λαμβάνει υπόψη της τον ανθρώπινο παράγοντα, δηλαδή ζητήματα υγείας, προσωπικά ζητήματα υπαλλήλων, εν ολίγοις το απρόβλεπτο της ζωής που μπορεί να οδηγήσει κάποιον υπάλληλο στην ανάγκη να αιτηθεί μετάταξη. Γιατί να μην έχει τη δυνατότητα και μοναδική οδός να είναι η παραίτηση; Προτείνεται η κατάργηση της παραγράφου 1, άρθρο 148 και η αντικατάστασή της με διάταξη που προβλέπει τη μετάταξη. Προτείνεται η κατάργηση της παραγράφου 12, άρθρο 147. Άρθρο 146-Αξιολόγηση Εφόσον προβλέπεται αξιολόγηση, γιατί να υπάρχουν εξετάσεις για την απόκτηση του βαθμού του Συμβούλου Β από το βαθμό του Γραμματέα Α; Προτείνεται η κατάργηση της διάταξης. Για τον πρόσθετο λόγο ότι διπλωματικοί, ΟΕΥ και ΣΓΕ έχουν περάσει απαιτητικές εξετάσεις εισαγωγής στο Δημόσιο ή απευθείας στο ΥΠΕΞ. Επίσης, δεν προβλέπεται πουθενά η αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφισταμένους. Προτείνεται η πρόσθεση αντίστοιχης διάταξης.