Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού στο εξής Σ.Α.Ε., κατά το άρθρο 108 παρ. 2 του Συντάγματος έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού.
Άρθρο 01: Σκοποί του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοποί του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02: Αρμοδιότητες του Σ.Α.Ε.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03: Έδρα του Σ.Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04: Όργανα του Σ.Α.Ε.
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 05: Μέλη του Σ.Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06: Απώλεια – παύση ιδιότητας μέλους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07: Διαγραφή μέλους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Περιφέρειες του ΣΑΕ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09: Αρχαιρεσίες
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10: Συντονιστικά Συμβούλια Περιφερειών ΣΑΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11: Περιφερειακές Συνελεύσεις του Σ.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12: Τακτική Συνέλευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13: Προεδρείο του Σ.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14: Αρμοδιότητες Προεδρείου Σ.Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15: Εξελεγκτική επιτροπή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Επίτιμα μέλη
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 17: Πόροι του ΣΑΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ενημέρωση για τις δράσεις του Σ.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20: Μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Δεκεμβρίου 2012, 09:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Ιανουαρίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 137 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 600 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
- Μετατροπή του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) στην Ανώνυμη Εταιρεία “Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων” και κύρωση του Καταστατικού της
- ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ 2024 – 2027, Ενδυνάμωση των δεσμών με την Ελληνική Διασπορά
- Οργάνωση και λειτουργία Εθνικής Μονάδας ETIAS
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για τις Γυναίκες, την Ειρήνη και την Ασφάλεια-ΕΣΔΓΕΑ (2020-2024)
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»
- Επείγουσες ρυθμίσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση
- Εκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξεις
- Παροχή προνομίων και ασυλιών στις Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της οδηγίας 2015/637/ΕΕ του Συμβουλίου της 20ης Απριλίου 2015
Πρωτίστως, συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της δημόσιας διαβούλευσης. Τρία γενικά σχόλια:
1. Και αν δεν γράφω καλά ελληνικά; Παρά τις δεδομένες καλές προθέσεις μιας τέτοιας προσπάθειας, η διαβούλευση αδυνατεί να προσεγγίσει τη μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής διασποράς (όπως έχει διαμορφωθεί μετά από 150 χρόνια μεταναστεύσεων), αφού προφανής προϋπόθεση είναι η πολύ καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας (μάλλον σε επίπεδο μητρικής). Υπάρχουν, όμως, πολλά μέλη της ελληνικής διασποράς που εκδηλώνουν την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για την καταγωγή τους και το εθνικό κέντρο και δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε μια τέτοια διαβούλευση (μάλλον ούτε γνωρίζουν ότι λαμβάνει χώρα) λόγω γλώσσας.
2. Εξίσωση φυσικών προσώπων/οργανώσεων: Μερικές φορές, είναι θεμιτό να εξετάζουμε τι πράττουν άλλες ‘διασπορές’ και να δανειζόμαστε το know-how τους. Στην ιστοσελίδα του εβραϊκού World Jewish Congress (www.worldjewishcongress.org) αναφέρεται: The World Jewish Congress is the international organization that represents Jewish communities and organizations in 100 countries around the world. (κοινότητες και οργανώσεις). Φοβάμαι ότι η πρόχειρη ένταξη φυσικών προσώπων και οργανώσεων στο Σ.Α.Ε. θα δημιουργήσει ανισότητες και στρεβλώσεις.
3. Χρήση νέων τεχνολογιών: υπάρχουν πλείστες παγκόσμιες οργανώσεις που διεξάγουν ασφαλείς εκλογές για τα μέλη τους ηλεκτρονικά, ελαχιστοποιώντας το κόστος. Οι ελληνικές πρεσβείες και τα προξενεία θα μπορούσαν να συνδράμουν οργανωτικά αφού αποτελούν το ευρύτερο δίκτυο παρουσίας που διαθέτει το εθνικό κέντρο.
Καλή συνέχεια!
Η Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα Μελβούρνης και Βικτώριας θα καταθέσει τις απόψεις και προτάσεις της σχετικά με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου με ειδική επιστολή/έκθεσή της προς τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα.
Η ΟΕΚΑΙ δια μέσου του ΔΣ στη συνέδριασή του της 19 Ιανουαρίου, παίρνοντας μέρος στη δημοσια διαβούλευση για το ΣΑΕ, εκφραζει τις ακόλουθες θέσεις.
1. Θεωρεί αναγκαία την αναθεώρηση του νομού 3480/2006 σχετικά με τη λειτουργία του ΣΑΕ αποδίδοντας στο ΣΑΕ τον ρόλο έκφρασης όλων των δυνάμεων του Ελληνισμού της διασποράς κατά τρόπο αντιπροσωπευτικό και τον συντονισμό των δυνάμεων αυτών στα εθνικά θέματα, τη παιδεία και τον πολιτισμό.
2. Η ύπαρξη και λειτουργία του ΣΑΕ στηρίζεται κυρία στην αυτοχρηματοδότησή του αναφορικά με τα λειτουργικά του έξοδα ενώ μόνο ένα μικρό ενδεχομένως μέρος αυτής σχετικά με το κόστος προγραμμάτων μπορεί να αντιμετωπίζεται και να καλύπτεται από το Ελληνικό κράτος.
3. Στις Περιφέρειες ανάλογα με την Ηπειρο, συμμετέχουν οι Ομοσπονδίες των Ελληνικών Κοινοτήτων και Αδελφοτητων (π.χ. Ιταλία) αλλά και οι εθιμοτοπιστικοί οργανισμοί Πάμ-Παν που καλύπτονται απο ψηφισμένο και αναγνωρισμένο καταστατικό, ετήσιες ΓΣ και απολογισμό πεπραγμένων μαζί με οικονομικό απολογισμό και δημοκρατικά εκλεγμένα όργανα.
4. Στη κάθε Περιφέρεια εκλέγεται αντιπροσωπευτικό συλλογικό όργανο, Περιφερειακό Συμβούλιο τύπου ΔΣ, ύστερα απο εκλογική διαδικασία με ΓΣ ανά χώρα με διετή η τριετή θητεία. Η αντιπροσώπευση σε αυτό το ΠΣ υπολογίζεται αριθμητικά επί ίσοις όροις ανά χώρα , ανεξάρτητα απο την αριθμητική δύναμη του Ελληνισμού στη χώρα.
Τα πρακτικά των εκλογών, ετήσιος απολογισμός δράσης,ετήσιος οικονομικός απολογισμός κατατίθεται στη Γ.Γ.Απ.Ελλ. ενώ τα έξοδα των εκλογικών διαδικασιών επιβαρύνουν την οργάνωση στη κάθε χώρα.
5. Αποκλείονται συμμετοχές ex ufficio στις εκλογικές διαδικασίες και η συμμετοχή τους στα συλλογικά όργανα ( πρώην…,τιμής ένεκεν…κλπ)
6. Η Προεδρεία του ΣΑΕ ορίζεται εκ περιτροπής και κυκλικά μεταξύ των περιφερειών του.
7. Το συνέδριο του ΣΑΕ λαμβάνει χώρα ανά 4 η 5 χρόνια στην Ελλάδα με στενά χρονικά όρια των 48 ωρών και συμμετέχει ίσος αριθμός συνέδρων ανεξάρτητα απο την αριθμητική δύναμη του Ελληνισμού στη περιφέρεια.
8. Το ΣΑΕ συμπεριλαμβάνει με τις ίδιες διαδικασίες το Δίκτυο Νεολαίας σε κάθε περιφέρεια και σε κάθε χώρα.
Το ΔΣ της ΟΕΚΑΙ
The Pan-Laconian Society of South Australia «Leonidas» Inc. welcomes the proposed bill «Organisation of the World Council for Hellenes Abroad». We are supportive of the mission statement and accept the current issues of concern for Hellenes across the world.
Ο Συντονιστής και τα Μέλη του Συντονιστικού Συμβουλίου της Περιφέρειας Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής, Νικηφόρος Νικολαΐδης, Μάριος Παναγόπουλος, Φώτης Παπαδίκης, Θεοδώρα Τσίχλη και Γεώργιος Τσούλφας, με την εμπειρία έξι χρόνων υπηρεσίας – η θητεία μας, κατόπιν δύο παρατάσεων έληξε στης 31 Δεκεμβρίου 2012-, θα θέλαμε, πρώτα απ΄όλα να συγχαρούμε τον ΥΦΥΠΕΞ κο Κωνσταντίνο Τσιάρα για τις προσπάθειες που καταβάλλει με σκοπό το ΣΑΕ να εκπροσωπεί όλες τις δυνάμεις του απανταχού ελληνισμού και με μεγάλη ανησυχία διαπιστώνουμε ότι μέχρι σήμερα, 18.01.2013, στην Δημόσια Διαβούλευση για την τροποποίηση του Ν. 3480/2006 έχουν συμετάσχει μόνο 23 φυσικά πρόσωπα, παρόλον ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 11.12.2012 και από 14.12.2012 την γνωρίσαμε στους εκπροσώπους κάθε χώρας, στη Νεολαία και στις Ελληνικές Διπλωματικές Αρχές της Περιφέρειας.
Τα σχόλια που ακολουθούν απορρέουν από τα 6 χρόνια εργασίας μας, στα οποία μεταξύ άλλων, εγκαταστήσαμε έδρα στο Σαντιάγο της Χιλής, και μάλιστα εξασφαλίσαμε την αναγνώριση του ΣΑΕ σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας, διοργανώσαμε τη Νεολαία, παρουσίασαμε στο ΥΠΕΠΘ ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τη διδασκαλία των ελληνικών, ενισχύσαμε τη σύσφιγξη δεσμών με τη Μητέρα Πατρίδα προκυρήσσοντας διαγωνισμό διηγήματος με θέμα «Ο Πρώτος Έλληνας της Οικογένειάς μου στη Λατινική Αμερική» και, στη συνέχεια, με θέμα «Αφηγήσεις ενός μετανάστη», διαγωνισμούς Φωτογραφίας το 2011 και το 2012, διαγωνισμό Λέξεων Ελληνικής Προέλευσης στα ισπανικά και τα πορτογαλικά καθώς και Ελληνικών Παροιμιών, υποστηρίξαμε την έκδοση του δίγλωσσου βιβλίου (πορτογαλικά/ελληνικά) «Οι θεματοφύλακες των αναμνήσεων» και την Παρέλαση που διοργανώνει εδώ και 4 χρόνια για την εθνική μας επέτειο η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων της Αργεντινής, κ.λ.π. Και θα κάναμε πολλά άλλα αν είχαμε την υποστήριξη αντί της έλλειψης ανταπόκρισης του Ελληνικού κράτους.
Όσον αφορά τα οικονομικά, εκπληρώνοντας τις υποχρεώσεις μας προς το ελληνικό κράτος άλλα και τις ισχύουσες στη Χιλή διατάξεις, παραδώσαμε κάθε χρόνο τον αντίστοιχο απολογισμό. Ετοιμάζουμε τώρα τον απολογισμό έτους 2012.
Συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου για την «Οργάνωση και Λειτουργία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού» υποβάλλω ορισμένες συμπληρωματικές προτάσεις μου:
Άρθρο 1: ΣΚΟΠΟΣ
Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε.), το οποίο προβλέπεται στο άρθρο 108 παρ. 2 του Συντάγματος, είναι γνωμοδοτικό, εισηγητικό, αναπτυξιακό, διεκδικητικό και υποστηρικτικό προς την Ελληνική Πολιτεία όργανο και έχει ως αποστολή του την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού.
>ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ/ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ >ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ 6.5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ α,β,γ και δ ΓΕΝΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ
ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ. ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ
ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ²ΕΝΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΕΧΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΙΤΕ
ΑΥΤΟΙ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ η ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΣΤΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΔYΟ
ΚΡΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ και ΚΥΠΡΟΥ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ. ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΕΧΕΙ ΒΑΘΕΙΕΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ. Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ . ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΧΕΚΙΝΑΕΙ ΤΟΝ 18/19 ΑΙΩΝΑ ΟΤΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ, ΑΥΣΤΡΟΟΥΓΓΑΡΙΑ , ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ,ΒΟΡΕΙΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ,ΑΓΓΛΙΑ , ΡΩΣΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΚΑΙ ΙΝΔΙΕΣ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΤΟΝ 19 ΑΙΩΝΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΤΟΠΙΖΕΤΕ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΘΙΝΟΥΝ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΟΙ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΣΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ ΑΛΛΑ και ΠΟΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΝΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΞΕΣΗΚΩΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΝΤΩΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΟΥ 1900 ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΙΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΜΕΤΑΕΜΦΙΛΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 50 ΚΑΙ 60 ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Δ. ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΗΝ Β. ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΣΗ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΙΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΘΝΙΚΟΤΟΠΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΥΠΙΚΗ η ΑΤΥΠΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ. ΕΑΝ ΚΙΝΕΙΤΕ ΓΥΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΙΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΝΟΡΙΑ ΟΠΟΥ ΑΥΤΗ ΥΠΑΡΧΕΙ η ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΛΑΙΚΗ ΟΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Η ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΟΣΕΩΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΧΘΡΙΚΟ . ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΕΝΙΑΣ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΙΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΙΕΥΡΙΝΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ /ΚΟΙΝΟΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ. ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΞΕΠΕΡΑΣΤΗΚΑΝ ΕΑΝ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΛΟΓΙΚΕΣ ΓΚΕΤΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΑΠΟΜΩΝΩΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗΣ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΜΩΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΔΕΝ ΞΕΚΟΠΣΑΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΝ ΑΚΑΤΑΛΥΤΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΙΜΑΤΙΚΟΥΣ. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΟΜΩΣ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΥΤΕΡΟΙ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΟ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ
ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ. ΤΟ ΣΑΕ ΦΡΟΥΤΟ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΖΑΝΝΕΤΑΚΗ ΚΑΙ ΖΟΛΩΤΑ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΩΣ ΘΕΣΜΟΘΕΤΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ . ΜΕ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟ ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΟ ΚΑΙ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΧΤΗΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Ο ΔΙΕΚΔΙΚΙΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΥΠΟΔΟΧΗΣ. ΤΟ ΣΑΕ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΝΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ /ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΝΕΩΝ Κ.Τ.Λ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΤΟΠΙΚΕΣ. . ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ Η ΕΝΑΡΜΟΝΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΙΣ ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΠΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΘΙΚΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΡΙΣΚΕΥΤΙΚΕΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ. Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΘΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ
ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΣΥΝΕΔΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΣΥΝΕΔΡΕΙΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ .> ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ 34 ΧΩΡΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1.000.000 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ >Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Η ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Η ΔΡΑΣΤΙΡΙΟΠΟΙΗΣΗ Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΡΑΣΤΙΡΙΟΤΗΤΩΝ ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ .ΜΕ ΑΞΟΝΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ , ΝΕΟΛΑΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ /ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΠΕΡΙΘΑΛΠΣΗΣ ….. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ Κ.Α ΚΑΙ Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΑΕ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ- . CONSIGLIO DEI GRECI AL ESTERO- Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΡΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΚΕΙ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΟΙ ΔΡΟΜΟΙ , ΕΚΕΙ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΩΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΩΝΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΙΣ ΣΥΜΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΥΛΕΓΓΥΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ. Η ΑΥΤΟΑΠΟΜΩΝΩΣΗ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Ο ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΑΕ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΠΟΔΗΜΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ Κ.Α.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΡΩΜΗ aperxomenou
Το ΣΑΕ ως κύριο εκφραστικό όργανο του απανταχού ελληνισμού στερείται Νομικής Μορφής. Το ΣΑΕ μέχρι σήμερα λειτουργεί έξω από τα οργανωτικά πλαίσια του νόμου περί ΣΑΕ. Το ίδιο ισχύει και για τις Περιφέρειες με εξαίρεση την Ωκεανία όπου επίσημα λειτουργεί ως ΜΚΟ σύμφωνα με την τοπική Νομοθεσία. Στο Νέο Νομοσχέδιο , εάν πραγματικά επιδιώκεται η σωστή λειτουργία του Οργάνου σε Οργανωτικό , Οικονομικό και Συντονιστικό επίπεδο είναι ανάγκη να καθοριστεί σε ειδικό άρθρο η νομική Μορφή του ΣΑΕ σε Κεντρικό επίπεδο και στην περιφέρεια σύμφωνα με τα νομικά τοπικά δεδομένα.
Άρθρο 1.
Με βάση το άρθρο 108 του Συντάγματος εφόσον το ΣΑΕ έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού θα πρέπει για την επίτευξη της αποστολής του οριοθετούν οι αρμοδιότητες και ο Συντονιστικός του ρόλος.
Πρόταση:
Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού στο εξής Σ.Α.Ε. κατά το άρθρο 108 παρ. 2 του Συντάγματος έχει ως αποστολή την έκφραση ‘όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού και κύριο σκοπό τον Συντονισμό των Ελλήνων της διασποράς για την επίτευξη της αποστολής του.
1. Άρθρο 1 – Σκοποί του Απόδημου Ελληνισμού
Η πρόταση « …. έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού …..» να αντικασταθεί με την πρόταση « …. έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του Απόδημου Ελληνισμού …..».
Ενναλακτική τροποποίηση είναι να αντικατασταθεί ο τίτλος της παραγραφου από «Σκοποί του Απόδημου Ελληνισμού» σε «Σκοποί του Απανταχού Ελληνισμού».
Διαμαντής Γκίκας
Ομοσπονδία Θεσσαλικών Συλλόγων Ευρώπης
Δυστυχως θα διαφωνησω με την αποψη οτι του Κου Πωποτα οτι » τελικά λόγω της αυξημένης ισχύος της συστατικής του πράξης μπορούμε να θεωρήσουμε οτι υπάρχει μια καινοφανής νομική μορφή συσσωμάτωσης με αυξημένες αρμοδιότητες και οτι αρκεί να προβλεφθεί η μορφή συγκρότησης των περιφερειακών κυρίως οργανώσεων».
Το κεντρικο ΣΑΕ οσο και οι περιφερειες πρεπει απαραιτητα να εχουν σαφη νομικη οντοτητα. Αλλως δεν θα μπορεσουν να λειτουργησουν και να αποκτησουν οικονομικη αυτοδυναμια. Το θεμα αυτο εινα απαραιτητα να λυθει Ειναι κρισιμοτατο
Συμφωνώ με τον Πασχάλη Παπαχριστόπουλο οτι είναι χρήσιμο το ΣΑΕ να λειτουργεί ως διεθνής μή κυβερνητικός οργανισμός. Η Ελλάδα έχει βέβαια αναγνωρίσει το καθεστώς μη κυβερνητικών οργανώσεων ήδη από το 1991 βλ. http://conventions.coe.int/Treaty/Commun/ChercheSig.asp?NT=124&CM=8&DF=2/19/2008&CL=FRE επομένως αρκεί στο συγκεκριμένο νομοθετικό κείμενο να προβλεφθεί ρητά ο χαρακτήρας διεθνούς μη κυβερνητικού οργανισμού. Βέβαια νομικά, αναρωτιέμαι αν – από την στιγμή που με νομοθετική πράξη συστήνεται ένα εθνικό όργανο έστω και αν δεν μπορεί να καταταγεί σε εγνωσμένα νομικά σχήματα – είναι απαραίτητο να το υπαγάγουμε σε τυποποιημένο πλαίσιο όπως ενός σωματείου η NGO. νομίζω οτι τελικά λόγω της αυξημένης ισχύος της συστατικής του πράξης μπορούμε να θεωρήσουμε οτι υπάρχει μια καινοφανής νομική μορφή συσσωμάτωσης με αυξημένες αρμοδιότητες και οτι αρκεί να προβλεφθεί η μορφή συγκρότησης των περιφερειακών κυρίως οργανώσεων
πρόταση:
Άρθρο 1
Σκοποί του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού
Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού στο εξής Σ.Α.Ε., κατά το άρθρο 108 παρ. 2 του Συντάγματος έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού ελληνισμού. Το Σ.Α.Ε. έχει καταυτό ως κύριο σκοπό τον συντονισμό των αποδήμων Ελλήνων για την επίτευξη της αποστολής του.
Αιτιολόγηση: το άρθρο 108 του Συντάγματος καθορίζει την αποστολή του ΣΑΕ με εξώστροφη λογική. Επιβάλλεται να οριοθετηθεί η αρμοδιότητά του σε θέματα αποδήμων όπως το όνομά του επιβάλλει.
ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Κατ αρχάς να συγχαρώ το ΥΠΕΞ για την πρωτοβουλία να βάλει σε δημόσια διαβούλευση το νέο προτεινόμενο σχέδιο νόμου για το ΣΑΕ, δίνοντας την ευκαιρία στην ομογένεια να εκφράσει τις θέσεις – απόψεις και προτάσεις της.
Όμως, όπως και το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΣΑΕ, δυστυχώς το παρόν νομοσχέδιο εχει σοβαρότατες ασάφειες και κενά. Οι νομοθετικές διατάξεις οργάνωσης και λειτουργίας που διέπουν το ΣΑΕ, οφείλουν να είναι ΑΚΡΙΒΕΙΣ μη επιδεχόμενες ουδεμίας παρερμηνείας. Οι εμπλεκόμενοι με τα θέματα της ομογένεια και με το ΣΑΕ ιδιαίτερα, γνωρίζουν ότι ακριβώς αυτές οι γενικότητες και ασάφειες του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, έδωσαν κατ’ επανάληψη στο παρελθόν την δυνατότητα παρερμηνειών, (κατά περίπτωση και κατά το δοκούν… για κομματικούς ή άλλους λόγους…).
Ένα όργανο που φιλοδόξει να παίξει ηγετικό ρόλο στην ομογένεια και το ποιο εχει διαχειριστεί εκατομμύρια Ευρώ, δεν θα πρέπει να εχει ένα καταστατικό οργάνωσης και λειτουργίας ενός σωματείου.. Αν το ΣΑΕ θέλει να σταματήσει να είναι κρατικοδίαιτο και να αποκτήσει επιτέλους την ανεξαρτησία του, να αποκτήσει σοβαρή οικονομική αυτοδυναμία και αυτοτέλεια και να παράγει και υλοποιήσει ουσιαστικό έργο, τότε θα πρέπει το «Καταστατικό Λειτουργίας¨ του να είναι επακριβές, διαφανές λειτουργικό και ουσιαστικό.
Ειδικότερες παρατηρήσεις κατά άρθρο μαζί με συγκεκριμένες προτάσεις.
ΑΡΘΡΟ 1 – Σκοποί του Συμβούλιου Αποδήμου Ελληνισμού
Γενική παρατήρηση.
Ενώ για τους σκοπούς του ΣΑΕ δεν υπάρχει ουδεμία παρατήρηση, είναι απαραίτητο να προστεθεί ακομη ένα άρθρο σχετικά με την νομική μορφή του ΣΑΕ. Και αυτό γιατί για μια ακόμη φορά το ΣΑΕ στερείται Νομικής Μορφής. Δεν είναι δυνατόν το ΣΑΕ να επιθυμεί την απόκτηση οικονομικής αυτοδυναμίας με αυτοχρηματοδότηση, να μην εχει νομική μορφή. Πως θα μπορεί να εισπράττει συνδρομές μελών; Πως θα μπορεί να αποδέχεται δωρεές ή επιχορηγήσεις και να αποδίδει αντίστοιχα παραστατικά στους δωρητές (που θα τα χρησιμοποιούν για τυχόν φορολογικές απαλλαγές); Πως θα μπορεί να υπογράφει συμβάσεις, να προσλαμβάνει προσωπικό, να συμμετέχει σε προγραμματα και να χρηματοδοτεί ή συν-χρηματοδότει δράσεις; Επιπλέον σε ποιο νομικό καθεστώς υπάγονται το εκαστοτε Προεδρείο και ο Ταμίας ιδιαίτερα για την οικονομική διαχείριση του ΣΑΕ; Η παντελής απουσία αναφοράς στην νομική οντότητα του ΣΑΕ δεν ισχύει μόνο για το κεντρικό ΣΑΕ αλλά και για τα 7 Περιφερειακά Συμβούλια, καθένα εκ των όποιων είναι σε διαφορετική ήπειρο (όπου ισχύουν διαφορετικά νομοθετικά καθεστώτα).
Η έλλειψη νομικής οντότητας ειχε επισημανθεί ήδη από την ίδρυση του ΣΑΕ, και όταν πρόεκυψαν νομικά και οικονομικά θέματα το πρόβλημα θεωρητικά «λύθηκ娻 πρόχειρα με την δημιουργία παράλληλης δομής στην Ελλαδα (Ίδρυμα ΣΑΕ). Να επισημάνουμε ότι το ΣΑΕ μέχρι σήμερα ηταν κρατικοδίαιτο και δεν ειχε να διαχειριστεί συνδρομές μελών, δωρεές, κλπ, και υπήρχε κάθε φορα πρόβλημα με τις Περιφέρειες όπου ο κάθε Αντιπρόεδρος δημιουργούσε ανεξέλεγκτα όποια δομή ήθελε χωρίς σαφείς κανόνες λειτουργίας και οικονομικού έλεγχου για την διαφανή διαχείριση των (κρατικών κυρίως) πόρων του. Όμως στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου δεν γινεται ουδεμία αναφορά ούτε για την νομική/ες δομή/ες του ΣΑΕ και των Περιφερειακών Συμβουλίων, ούτε βεβαίως σε οποιαδήποτε άλλη παράλληλη/ες δομή/ες.
Οι τυχόν δικαιολογίες ότι ένα Συνταγματικό καθιερωμένο συμβουλευτικό – γνωμοδοτικό όργανο της ελληνικής πολιτείας δεν μπορεί να εχει νομική οντότητα, ΔΕΝ ευσταθούν. Κατ αρχάς να επισημάνουμε ότι το ΣΑΕ, ΔΕΝ είναι Κυβερνητικό Όργανο, αλλά συμβουλεύει – γνωμοδοτεί την Ελληνική Πολιτεία, ανεξάρτητα της οποίας κυβέρνησης !! Να επισημάνουμε επίσης ότι την Ελληνική Πολιτεία (μέσω του Κοινοβουλίου), συμβουλεύουν και εκφράζουν γνώμη επί νομοσχεδίων πλείστα αλλά ανεξάρτητα Ελληνικά όργανα και Ινστιτούτα.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Για να αποκτήσει το ΣΑΕ διεθνές κύρος και παράλληλα την ευελιξία που απαιτείται για το έργο του, το ΣΑΕ θα πρέπει να αποκτήσει την μορφή Διεθνούς Μη Κυβερνητικού Οργανισμού. Δεδομένου ότι στην Ελλαδα δεν υφίσταται νομικό καθεστώς για Διεθνή ΜΚΟ, το ΣΑΕ θα μπορούσε να εχει νομική μορφή και κατατεθειμένο καταστατικό λειτουργίας και νομική έδρα σε μια άλλη Ευρωπαϊκή χωρά (π.χ. Βέλγιο όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα) Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να είναι η Επίτιμη έδρα του. Σημειωτέον ότι Διεθνείς Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί μπορούν να ανοίξουν παραρτήματα ανά τον κόσμο, βάσει της εθνικής νομοθεσίας κάθε φορα (πχ GREENPEACE, AMNΕSTY INTERNATIONAL κλπ.). Ετσι το υφιστάμενο προεδρείο του ΣΑΕ θα πρέπει μαζί με την ΓΓΑΕ να βρει την νομική μορφή του ΣΑΕ. Η πιθανή σκέψη για την επίλυση του προβλήματος με το νομικό καθεστώς Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου στην Ελλαδα είναι ελλιπής, όχι μόνο γιατί το αντίστοιχο νομικό πλαίσιο είναι παλαιό και περιορισμένο, (ιδιαίτερα για την δημιουργία παραρτημάτων στο εξωτερικό και τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης), αλλά και γιατί υποβιβάζεται η αίγλη και διεθνής υπόσταση του ΣΑΕ. Χωρίς την ύπαρξη σοβαρού νομικού πλαισίου που θα επιτρέψει την οικονομική του αυτοδυναμία είναι βέβαιο ότι το ΣΑΕ θα εξαφανιστεί σταδιακά στο άμεσο μέλλον.
Η νομική μορφή, είναι εξίσου σημαντική για την διοικητική και οικονομική διαχείριση των Περιφερειακών Συμβουλίων. Επιπλέον το πρόβλημα της νομικής οντότητας/μορφής είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις ΗΠΑ (και πιθανόν και σε άλλες χώρες) στις οποίες που υπάρχουν ιδιαίτερα αυστηρές διατάξεις για οργανισμούς – οργανώσεις που χρηματοδοτούνται ή επιχορηγούνται έστω και μερικώς από αλλά κράτη ή κυβερνήσεις (foreign agents..).
ΑΡΘΡΟ 2 – Αρμοδιότητες του ΣΑΕ
Γενική παρατήρηση. Το ΣΑΕ θα πρέπει να εχει την δυνατότητα να μπορεί να κάνει επίσημες συνεργασίες με άλλες Ευρωπαϊκές οργανώσεις αποδήμων και να μπορεί να συμμετάσχει σε διεθνείς συνεργασίες.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Το άρθρο θα πρέπει να διαμορφωθεί ως ακολούθως:
Α. 1. Το Σ.Α.Ε. εισηγείται, προτείνει και γνωμοδοτεί προς την Ελληνική Πολιτεία σε θέματα που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό, όπως:
α) Η διατήρηση και προώθηση της ελληνικής γλώσσας και της πολιτιστικής ταυτότητας του απανταχού Ελληνισμού.
β) Η σύσφιγξη των δεσμών του απανταχού Ελληνισμού τόσο στο εξωτερικό όσο και με την Ελλάδα.
γ) Η συμβολή στην σύσφιγξη των σχέσεων των χωρών διαμονής του με την Ελλάδα.
δ) Τα στρατολογικά, οικονομικά και κοινωνικής ασφαλίσεως θέματα του απανταχού Ελληνισμού.
2. Το Σ.Α.Ε. μεριμνά για την προώθηση των θεμάτων που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό στις οικείες χώρες και στις γεωγραφικές Περιφέρειές του.
3. Το Σ.Α.Ε. συνεργάζεται ιδία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία και την Εκκλησία.
Β. Το Σ.Α.Ε. αναπτύσσει δράσεις σε τομείς που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό όπως:
α) Η διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και της πολιτιστικής ταυτότητας.
β) Η σύσφιγξη των δεσμών του απανταχού Ελληνισμού τόσο στο εξωτερικό όσο και με την Ελλάδα.
4 Το ΣΑΕ συνεργάζεται με άλλες εθνικές ή Ευρωπαϊκές Οργανώσεις Αποδήμων για την προώθηση κοινών θεμάτων σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο. Το ΣΑΕ μπορεί να συνεργάζεται με διεθνείς ή άλλους οργανισμούς για την υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων για τον απόδημο Ελληνισμό
Σχετικα με το ΣΑΕ και το νεο Προεδριο
Ειχαμε προτεινει παλαιοτερα δια μεσω της ιστοσελιδας μας ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ http://alexandria323232.blogspot.com/ την αλλαγη εκ βαθρων στην υποδομη του ΣΑΕ
Με λιγα λογια
1-Να καταργηθει ο τιτλος του Παγκοσμιου Προεδρου του ΣΑΕ
2-Να εκλεγονται 5 Προεδροι ενας σε καθε ηπειρο +1 για την καλυψη
της θεσης θεσης Νοτιου Αμερικης (κατ εξαιρεση)
3-Να αναβαθμιστει ο ρολος των προεδρων Ελληνικων κοινοτητων σε συντονιστας ΣΑΕ για καθε Ηεπειρο -(Η ομογενεια δεν χρειαζεται «εμβολιμους η- «ελεω θεου» συντονιστας ,αφου οι προεδροι των κοινοτητων ειναι οι μονοι που γνωριζουν τα προβληματα στην καθε πολη και χωρα οπου ευρισκονται
4-Οι συντονιστες να λογοδοτουν ανα ευλογο χρονικο διαστημα στον Προεδρο της Ηπειρου οπου ανηκουν, συντασσοντας εκθεσεις με τα πεπραγμενα-στην πολη-τους διατυπωνοντας τα οποια προβληματα υποβαλλοντας τις προρασεις τους
5-Οι 5+1 προεδροι να εκλεγονται κατοπιν εκλογων που θα πραγματοποιηθουν σε καθε Ελληνικο Προξενειο η Πρεσβεια της Ελλαδος και οπου δεν υπαρχει διπλωματικη αντιπροσωπεια οι εκλογες θα γινονται στα γραφεια των ελληνικων κοινοτητων
6-Δικαιωμα υποβολης υποψηφιοτητος για Προεδρος Ηπειρου, θα εχουν ολοι αρκει να ειναι γνωστες του Θεσμου του ΣΑΕ,να ειναι επιχειρηματιες και να εχουν μεγαλη οικονομικη επιφανεια πραγμα το οποιο απαιτειται τωρα που απεφασισθη οτι το ΣΑΕ θα ειναι αυτοχρηματοδοτουμενο.
Αυτο δεν σημαινει οτι θα υποχρεωθουν να πληρωνουν τα εξοδα για το ΣΑΕ της Ηπειρου οπου εκλεχθησαν, αλλα τα εσοδα θα προερχονται μεσα απο εκδηλωσεις -και μαραθωνιους που θα κανουν κατα καιρους
Θα τα καταφερουν ενω σημαντικο ρολο στα οικονομικα θα παιξουν και οι διαφοροι ευεργετες εφ΄σον διαπιστωσουν προοδο στις ενεργειες του Προεδρου
7-Να αυξηθουν κατα 10-15 cents Euro- ολα τα γραμματοσημα απο Ελλαδα προς το εξωτερικο σε συννενοηση με τα ΕΛΤΑ ,και τα ποσα να πηγαινουν σε ειδικο λογαριασμο της ΓΓΑΕ για περιπτωσεις αναγκης
Εκτακτη ενισχυση μπορει να θεσπιστει μονο σε περιπτωσεις μεγαλης αναγκης με παραστατικα εγγραφα
8-Ο καθε Προεδρος θα λογοδοτει απευθειας στην ΓΓΑΕ /ΥΦΥΠΕΞ, ωστε να σταματησουν τα παρατραγουδα περι διασπαθηση χρηματων που ακουστηκαν μεχρι σημερα απο τα ιδια τα μελη του Προεδρειου του ΣΑΕ και
Θα σταματησει το δεν «φταιω εγω»
9-Ακριβοπληρωτα συνεδρεια ΣΑΕ με 2000 ατομα οπως πρωτα που ηρχοντο
στην θεσσαλονικη με εξοδα της ΓΓΑΕ να σταματησουν
Συνεδρια μπορουν να κανουν καθε χρονο μονο οι 5+1 Προεδροι οπου θα μπορουν να παραυρεθουν εκπροσωποι της ομογενειας με εξοδα δικα τους
10-Επιστολικη η ηλεκτρονικη ψηφος των αποδημων
«απελθετω απ εμου το ποτηριον τουτο» (προς το παρον)
Με εκτιμηση
ΔΗΜΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Το 2007-2008 ήμουν πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου, του υποτίθεται πρότυπου Αρκαδικού-χωριού, των Αρκάδων ομογενών. Δυστυχώς, το χωριό μόνο «πρότυπο» δεν είναι.
Σε αυτό το διάστημα επικοινώνησα με τον κύριο Αμαραντίδη και την Γραμματέα κύρια Καριπίδου στην Φρανκφούρτη, μήπως, σαν ΣΑΕ, μπορούσαν να παρέμβουν για να ευρίσκαμε κάποια λύση στα πολλαπλά προβλήματα που είχε και έχει το Αρκαδικό Χωριό.
Διαπίστωσα, τότε, πως το ΣΑΕ ήταν ένας οργανισμός που κατευθύνονταν από τον τότε υφυπουργό εξωτερικών τον κύριο Κασίμη…
Απογοητεύθηκα από το ΣΑΕ. Τους είπα πως όσο χρηματοδοτείται το ΣΑΕ από το Ελληνικό κράτος, δεν μπορεί να λειτουργήσει υπέρ της ομογένειας ο οργανισμός αυτός.
Θα πρέπει να χρηματοδοτείται από μέλη της ομογένειας και κάποιους σπόνσορ και να αναλάβουν άνθρωποι ικανοί με ζήλο και όρεξη για εργασία και να μην εξαγοράζονται και γίνονται μαριονέτες της όποιας Ελληνικής κυβέρνηση.
Επομένως, ο στόχος της αυτοχρηματοδότησης που θέτει το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου με βρίσκει σύμφωνο.
Η ομογένεια πέραν των πολλών προβλημάτων που έχει στο εξωτερικό, το ποιο φοβερό και δυσάρεστο είναι πως κάθε φορά που επισκεπτόμαστε την πατρίδα μας, ορισμένοι μας αντιμετωπίζουν σαν το ψοφίμι που πέφτουν τα κοράκια επάνω του… Αν θελήσεις ως ομογενής να επενδύσεις στην Ελλάδα, δεν βρίσκεις άκρη.
Οι ομογενείς δεν θα μπουν στο ΣΑΕ παρά μόνον εάν γίνει ένας χρήσιμος σ’ αυτούς οργανισμός.
Πολυ καλη η πρωτοβουλια του Αξιοτιμου Υφυπεξ κ Κ Τσιαρα να θεσει το θεμα υπο διαβουλευση ωστε οι ομογενεις να καταθεσουν τις προτασεις των και να εκφρασουν ελευθερα την γνωμη τους υπο μορφη σχολιων σε αυτην την ιστοσελιδα (opengov.gr) απο 11/12/2012 μεχρι 31/12/2013
Εντυπωση παντως μας κανει οτι ενω εχει αναρτηθει η παρουσα εδω και 9 ημερες,(!) κανεις απο την ομογενεια δεν εχει υποβαλλει ουτε ενα σχολιο ουτε μια προταση
Η ιστοσελιδα μας (ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ) οπως και η ομογενειακη ιστοσελιδα Panhellenicpost.gr του κ Χρηστου Μαλασπινα, καθως και η γ.γ του ΣΑΕ Δρ Ολγα Σαραντοπουλου ειχαμε υποβαλει στις ιστοσελιδες μας αρκετες προτασεις σε οτι αφορα την λειτουργια του Νεου ΣΑΕ πολλες εκ των οποιων περαν των αναρτησεων μας αποστειλαμε με email και στο ΥΠΕΞ προς αξιολογηση
Αν διελαθαν της προσοχης των αρμοδιων, ειμαστε ετοιμοι να τις επαναλαβουμε
Καλη επιτυχια και Καλες γιορτες σε ολους
Με εκτιμηση
Γ ΔΗΜΑΣ
ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Ελπίζω το σχέδιο να κοινοποιηθεί εγκαίρως σε όλλους τους φορείς του απόδημου ελληνισμού ,ώστε να εκφέρουν τις απόψεις τους και όχι να τους διανεμηθεί την τελευταία στιγμή ,όπως συνέβη στο παρελθόν
Κύριε υπουργέ και μόνο με τον τιτλο Σ.Α.Ε. θέτουμε εκτος την ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ που βρίσκεται στην Αλβανία.Ενώ κατά το αρθρο 108 παράγραφος 2 του ΣΥΝΤΆΓΜΑΤΟΣ το Σ.Α.Ε.έχει ως αποστολή την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού.Θα μπορούσε να ονομασθεί ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΎ.
Ετσι κύριε Υπουργέ το άρθρο 2 του Σ.Α.Ε.που αφορά αρμοδιοτητές του θα είχε εφαρμογή για τους απανταχού ΕΛΛΗΝΕΣ.
Η παραδοχή του κ. Τσιάρα για διάψευση των προσδοκιών που γέννησε το ΣΑΕ καθώς και η πολιτική βούληση για ανασυγκρότηση του, αποτελούν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο κ. Υφυπουργός συγκρότησε επιτροπή (14 Σεπτεμβρίου) αποτελούμενη από 14 μέλη ( 7 τακτικά -7 αναπληρωματικά) από τα οποία, όμως, μόλις 4 προέρχονται από την Διασπορά και αυτά είναι μέλη του ΣΑΕ. Επειδή, όμως, είναι αποδεκτό ότι το ΣΑΕ ποτέ δεν εκπροσώπησε το σύνολο της Ομογένειας [κατά παράβαση του άρθρου 108.2 του Ελληνικού Συντάγματος] παράλληλα με τους εκπροσώπους του ΣΑΕ θα μπορούσαν να συμμετέχουν στις εργασίες της Επιτροπής και προσωπικότητες από την Ομογένεια εγνωσμένου κύρους και επιστημονικής κατάρτισης, άτομα με γνώση των πραγματικών αναγκών των αποδήμων, προερχόμενα από κάθε μέρος το οποίο διαθέτει μεγάλη συγκέντρωση Ελλήνων, έτσι ώστε να ληφθούν υπόψιν οι ανάγκες όλων των Ομογενών, ανάγκες οι οποίες διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Παράλληλα, θα μπορούσε να υπάρξει – πριν τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου – μια περίοδο εις την οποία ομογενειακές οργανώσεις αλλά και μεμονωμένοι ομογενείς αλλά και κάθε Έλληνας και Ελληνίδα να είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και παρατηρήσεις. Είναι διαφορετικό να συνδιαμορφώνει κάποιος ένα πλαίσιο από το να καλείται εκ των υστέρων να το σχολιάσει. Ευχαριστώ
Υπάρχουν δύο παροιμίες που ταιριάζουν στο συγκεκριμένο θέμα:
1)Κάλιο αργά παρά ποτέ.
2)Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται.
Με ποιά θα ήταν καλύτερα να αρχίσεται το αφήνω στην κρίση σας!
1. Να ονομαστεί Κοινοβουλιο Αποδήμου Ελληνισμού (ΚΑΒ)
2. Να δοθούν οι 100 ή και 120 έδρες του εθνικού κοινοβουλίου στο Κοινοβούλιο του Αποδήμου Ελληνισμού.
3. Οι 100 του KAB θα εκλέγονται με το διαδίκτυο, θα ψηφίζουν με το διαδίκτυο, θα κάνουν ερωτήσεις, επερωτήσεις με το διαδίκτυο αμεσα όπως π.χ. SKYPE.
4. To εκλογικό σώμα που θα τους εκλεγει θα αποτελεί μία ενιαία εκλογική περιφέρεια και οι έδρες θα κατανέμονται αναλόγως των πολιτων εχόντων διπλή εθνικότητα με την μία οπωσδήποτε Ελληνική, χωρίς ομως να αγνοείται το γεωγραφικό κριτήριο το οποίο θά έχει καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση των ψηφοδελτίων.
5. Καθήκοντα και υποχρεώσεις όπως των Βουλευτών του εθνικού κοινοβουλιου εξαιρουμένων των περιπτώσεων της παραγράφου 3 ανωτέρω.
6. Λεπτομέρειες και περαιτέρω ανάπτυξη θα παρασχεθούν στην πορεία
να προσθεθεί στο άρθρο 1 η φράση «ως επίσης και των απανταχού Φιλελλήνων»