Οι Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην Ελλάδα απολαμβάνουν στο έδαφος της Ελλάδας ελευθερία επικοινωνίας για τα επίσημα καθήκοντά τους. Η επίσημη αλληλογραφία τους είναι απαραβίαστη.
Αρχική Παροχή προνομίων και ασυλιών στις Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην ΕλλάδαΆρθρο 09 – Ελευθερία επικοινωνίας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
Άρθρο 09 – Ελευθερία επικοινωνίας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 01 – Ορισμοί (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 01 – Ορισμοί (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Νομική προσωπικότητα (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Χώροι (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 03 – Χώροι (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – Αρχεία (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 04 – Αρχεία (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Οικονομικές διευκολύνσεις (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 05 – Οικονομικές διευκολύνσεις (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Εξαίρεση από άμεσους φόρους (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 06 – Εξαίρεση από άμεσους φόρους (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Απαλλαγή από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 07 – Απαλλαγή από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Απαλλαγές κατά τις εισαγωγές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 08 – Απαλλαγές κατά τις εισαγωγές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Ελευθερία επικοινωνίας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Ανακοίνωση σχετικά με τα μέλη του προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)Άρθρο 10 – Ανακοίνωση σχετικά με τα μέλη του προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προνόμια και ασυλίες μελών προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Περιορισμοί και άρση προνομίων και ασυλιών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)Άρθρο 12 – Περιορισμοί και άρση προνομίων και ασυλιών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Συνεργασία με τις ελληνικές αρχές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 13 – Συνεργασία με τις ελληνικές αρχές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Έκδοση ειδικού δελτίου ταυτότητας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 14 – Έκδοση ειδικού δελτίου ταυτότητας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Επίλυση διαφορών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 15 – Επίλυση διαφορών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Εφαρμογή διατάξεων (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 16 – Εφαρμογή διατάξεων (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Έναρξη ισχύος (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 17 – Έναρξη ισχύος (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Φεβρουαρίου 2019, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Φεβρουαρίου 2019, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 7 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 600 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
- Μετατροπή του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) στην Ανώνυμη Εταιρεία “Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων” και κύρωση του Καταστατικού της
- ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ 2024 – 2027, Ενδυνάμωση των δεσμών με την Ελληνική Διασπορά
- Οργάνωση και λειτουργία Εθνικής Μονάδας ETIAS
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για τις Γυναίκες, την Ειρήνη και την Ασφάλεια-ΕΣΔΓΕΑ (2020-2024)
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»
- Επείγουσες ρυθμίσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση
- Εκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξεις
- Παροχή προνομίων και ασυλιών στις Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της οδηγίας 2015/637/ΕΕ του Συμβουλίου της 20ης Απριλίου 2015
Η δημοσιοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών που σχετίζονται με τις δραστηριότητες της ΔΕΕΣ – είτε πραγματοποιείται από αρχές ή φορείς με τους οποίους η ΔΕΕΣ συμμετέχει σε εμπιστευτικό διάλογο, είτε από την ίδια την ΔΕΕΣ ως αποτέλεσμα υποχρέωσης που απορρέει από το εθνικό δίκαιο – δύναται να προκαλέσει σημαντική και πολλές φορές ανεπανόρθωτη ζημία στην ικανότητα της να διεξάγει την ανθρωπιστική της αποστολή όπως προβλέπεται από τις διεθνείς συνθήκες, όπως και στη φήμη της ως απολύτως ανεξάρτητου και ουδέτερου ανθρωπιστικού οργανισμού. Η νομική προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών της ΔΕΕΣ έχει αναγνωριστεί ως μέρος του διεθνούς εθιμικού δικαίου λόγω της ειδικής εντολής της ΔΕΕΣ που της έχει ανατεθεί από τη διεθνή κοινότητα, όπως εξηγείται περαιτέρω στο Υπόμνημα της ΔΕΕΣ για το προνόμιο της μη δημοσιοποίησης εμπιστευτικών πληροφοριών σε νομικές διαδικασίες (διαθέσιμο: https://www.icrc.org/en/international-review/article/memorandum-icrcs-privilege-non-disclosure-confidential-information).
Κατά συνέπεια, το νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει μία διάταξη για την προστασία της ΔΕΕΣ από την υποχρέωση δημοσιοποίησης των εμπιστευτικών της πληροφοριών και γι’ αυτό προτείνεται η προσθήκη μίας νέας παραγράφου στο Άρθρο 9 του παρόντος Νομοσχεδίου ως εξής:
«Άρθρο 9 παρ. 2 Εμπιστευτικότητα: Η Ελληνική Δημοκρατία αναλαμβάνει την υποχρέωση να προστατεύει την εμπιστευτικότητα των εκθέσεων, επιστολών και κάθε άλλων επικοινωνιών της ΔΕΕΣ που απευθύνονται σε δημόσιες αρχές. Το περιεχόμενο των εγγράφων και των επικοινωνιών αυτών δεν επιτρέπεται να δημοσιοποιούνται σε οιοδήποτε πρόσωπο ή φορέα, εκτός από τον ίδιο τον παραλήπτη, και δεν επιτρέπεται η δημοσιοποίησή τους ούτε η χρήση τους σε δικαστικές διαδικασίες ή σε οιεσδήποτε άλλες διαδικασίες νομικής φύσεως, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση της ΔΕΕΣ.»
Η δημοσιοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών που σχετίζονται με τις δραστηριότητες της ΔΕΕΣ – είτε πραγματοποιείται από αρχές ή φορείς με τους οποίους η ΔΕΕΣ συμμετέχει σε εμπιστευτικό διάλογο, είτε από την ίδια την ΔΕΕΣ ως αποτέλεσμα υποχρέωσης που απορρέει από το εθνικό δίκαιο – δύναται να προκαλέσει σημαντική και πολλές φορές ανεπανόρθωτη ζημία στην ικανότητα της να διεξάγει την ανθρωπιστική της αποστολή όπως προβλέπεται από τις διεθνείς συνθήκες, όπως και στη φήμη της ως απολύτως ανεξάρτητου και ουδέτερου ανθρωπιστικού οργανισμού. Η νομική προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών της ΔΕΕΣ έχει αναγνωριστεί ως μέρος του διεθνούς εθιμικού δικαίου λόγω της ειδικής εντολής της ΔΕΕΣ που της έχει ανατεθεί από τη διεθνή κοινότητα, όπως εξηγείται περαιτέρω στο Υπόμνημα της ΔΕΕΣ για το προνόμιο της μη δημοσιοποίησης εμπιστευτικών πληροφοριών σε νομικές διαδικασίες (https://www.icrc.org/en/international-review/article/memorandum-icrcs-privilege-non-disclosure-confidential-information).
Κατά συνέπεια, το νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει μία διάταξη για την προστασία της εμπιστευτικότητας των επικοινωνιών της ΔΕΕΣ και γι’ αυτό προτείνεται η προσθήκη μίας νέας παραγράφου στο Άρθρο 9 του παρόντος Νομοσχεδίου ως εξής:
«Άρθρο 9 παρ. 2 Εμπιστευτικότητα: Η Ελληνική Δημοκρατία αναλαμβάνει την υποχρέωση να προστατεύει την εμπιστευτικότητα των εκθέσεων, επιστολών και κάθε άλλων επικοινωνιών της ΔΕΕΣ που απευθύνονται σε δημόσιες αρχές. Το περιεχόμενο των εγγράφων και των επικοινωνιών αυτών δεν επιτρέπεται να δημοσιοποιούνται σε οιοδήποτε πρόσωπο ή φορέα, εκτός από τον ίδιο τον παραλήπτη, και δεν επιτρέπεται η δημοσιοποίησή τους ούτε η χρήση τους σε δικαστικές διαδικασίες ή σε οιεσδήποτε άλλες διαδικασίες νομικής φύσεως, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεση της ΔΕΕΣ.»