Οι Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην Ελλάδα διαθέτουν νομική προσωπικότητα εσωτερικού δικαίου καθώς και ικανότητα να καταρτίζουν συμβάσεις, να αποκτούν και να διαθέτουν κινητή και ακίνητη περιουσία και να ενάγουν και να ενάγονται ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων.
Αρχική Παροχή προνομίων και ασυλιών στις Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην ΕλλάδαΆρθρο 02 – Νομική προσωπικότητα (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
Άρθρο 02 – Νομική προσωπικότητα (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 01 – Ορισμοί (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 01 – Ορισμοί (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Νομική προσωπικότητα (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Χώροι (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 03 – Χώροι (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – Αρχεία (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 04 – Αρχεία (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Οικονομικές διευκολύνσεις (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 05 – Οικονομικές διευκολύνσεις (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Εξαίρεση από άμεσους φόρους (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 06 – Εξαίρεση από άμεσους φόρους (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Απαλλαγή από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 07 – Απαλλαγή από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Απαλλαγές κατά τις εισαγωγές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)Άρθρο 08 – Απαλλαγές κατά τις εισαγωγές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Ελευθερία επικοινωνίας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Ανακοίνωση σχετικά με τα μέλη του προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)Άρθρο 10 – Ανακοίνωση σχετικά με τα μέλη του προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προνόμια και ασυλίες μελών προσωπικού (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Περιορισμοί και άρση προνομίων και ασυλιών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)Άρθρο 12 – Περιορισμοί και άρση προνομίων και ασυλιών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Συνεργασία με τις ελληνικές αρχές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 13 – Συνεργασία με τις ελληνικές αρχές (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Έκδοση ειδικού δελτίου ταυτότητας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 14 – Έκδοση ειδικού δελτίου ταυτότητας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Επίλυση διαφορών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 15 – Επίλυση διαφορών (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Εφαρμογή διατάξεων (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 16 – Εφαρμογή διατάξεων (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Έναρξη ισχύος (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)Άρθρο 17 – Έναρξη ισχύος (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Φεβρουαρίου 2019, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Φεβρουαρίου 2019, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 7 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 600 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
- Μετατροπή του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) στην Ανώνυμη Εταιρεία “Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων” και κύρωση του Καταστατικού της
- ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ 2024 – 2027, Ενδυνάμωση των δεσμών με την Ελληνική Διασπορά
- Οργάνωση και λειτουργία Εθνικής Μονάδας ETIAS
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για τις Γυναίκες, την Ειρήνη και την Ασφάλεια-ΕΣΔΓΕΑ (2020-2024)
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»
- Επείγουσες ρυθμίσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση
- Εκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξεις
- Παροχή προνομίων και ασυλιών στις Αντιπροσωπείες της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου στην Ελλάδα
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της οδηγίας 2015/637/ΕΕ του Συμβουλίου της 20ης Απριλίου 2015
Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ) είναι ένας ουδέτερος, ανεξάρτητος και αμερόληπτος ανθρωπιστικός οργανισμός, που έχει λάβει εντολή από τη διεθνή κοινότητα των Κρατών να προστατεύει και να παρέχει συνδρομή στα θύματα ένοπλων συρράξεων και άλλων καταστάσεων βίας. Επίσης, δραστηριοποιείται για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανθρωπιστικής έκτακτης ανάγκης και ταυτόχρονα προωθεί το σεβασμό για το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και την εφαρμογή του στο εθνικό δίκαιο.
Η αποστολή της ΔΕΕΣ έχει καθοριστεί από τα Κράτη μέσω της ψήφισης διεθνών συνθηκών και άλλων κειμένων, συμπεριλαμβανομένων των Συνθηκών της Γενεύης του 1949 και των Συμπληρωματικών Πρωτοκόλλων αυτών του 1977, τα οποία έχει επικυρωθεί από την Ελληνική Δημοκρατία, και το Καταστατικό του Διεθνούς Κινήματος του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου του 1986. Προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσει την αποστολή του και σε πλήρη συμφωνία με τις Θεμελιώδεις Αρχές της ουδετερότητας, της αμεροληψίας και της ανεξαρτησίας, έχει αναγνωριστεί διεθνώς στη ΔΕΕΣ ειδικό νομικό καθεστώς και ειδικά προνόμια και ασυλίες.
Η ΔΕΕΣ εκτιμά ιδιαίτερα την πρόθεση της Ελληνικής Δημοκρατίας να αναγνωρίσει τη νομική προσωπικότητα της ΔΕΕΣ στην Ελλάδα και να παράσχει στη ΔΕΕΣ προνόμια και ασυλίες που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση της ανθρωπιστικής της αποστολής.
Ειδικότερα, η παροχή δικαιοδοτικής ασυλίας στη ΔΕΕΣ και στο προσωπικό της είναι απαραίτητη για την προστασία του αναγνωρισμένου εμπιστευτικού τρόπου εργασίας της ΔΕΕΣ, ώστε αφενός να μην επιτρέπεται η δημοσιοποίηση των εμπιστευτικών εγγράφων της αφετέρου τόσο η ΔΕΕΣ όσο και το προσωπικό της να μη συμμετέχουν σε δικαστικές διαδικασίες ή άλλες διαδικασίες νομικής φύσεως. Η δικαιοδοτική ασυλία της ΔΕΕΣ και του προσωπικού της αναγνωρίζεται διεθνώς σε χώρες που πραγματοποιεί ανθρωπιστικές δραστηριότητες και φυσικά ισχύει για εκείνες τις πράξεις που σχετίζονται αποκλειστικά με την εκπλήρωση της αποστολής της.
Κατά συνέπεια, το νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή λειτουργικής δικαιοδοτικής ασυλίας για την ΔΕΕΣ και γι’ αυτό προτείνεται η προσθήκη μίας νέας παραγράφου στο Άρθρο 2 του παρόντος Νομοσχεδίου ως εξής:
Άρθρο 2 παρ. 2 Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού και τα περιουσιακά στοιχεία της, όπου και αν βρίσκονται και από όποιον κι αν κατέχονται, απολαμβάνουν δικαιοδοτική ασυλία, εκτός από τις περιπτώσεις στις οποίες η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού έχει παραιτηθεί ρητώς από την ασυλία της αυτή.
Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ) είναι ένας ουδέτερος, ανεξάρτητος και αμερόληπτος ανθρωπιστικός οργανισμός, που έχει λάβει εντολή από τη διεθνή κοινότητα των Κρατών να προστατεύει και να παρέχει συνδρομή στα θύματα ένοπλων συρράξεων και άλλων καταστάσεων βίας. Επίσης, δραστηριοποιείται για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανθρωπιστικής ανάγκης και ταυτόχρονα προωθεί το σεβασμό για το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και την εφαρμογή του στο εθνικό δίκαιο.
Η αποστολή της ΔΕΕΣ έχει καθοριστεί από τα Κράτη μέσω της ψήφισης διεθνών συνθηκών και άλλων κειμένων, συμπεριλαμβανομένων των Συνθηκών της Γενεύης του 1949 και των Συμπληρωματικών Πρωτοκόλλων αυτών του 1977, τα οποία έχει επικυρωθεί από την Ελληνική Δημοκρατία, και το Καταστατικό του Διεθνούς Κινήματος του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου του 1986. Προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσει την αποστολή του και σε συμφωνία με τις Θεμελιώδεις Αρχές της ουδετερότητας, της αμεροληψίας και της ανεξαρτησίας, έχει αναγνωριστεί διεθνώς στη ΔΕΕΣ ειδικό νομικό καθεστώς και ειδικά προνόμια και ασυλίες.
Η ΔΕΕΣ εκτιμά ιδιαίτερα την πρόθεση της Ελληνικής Δημοκρατίας να αναγνωρίσει τη νομική προσωπικότητα της ΔΕΕΣ στην Ελλάδα και να παράσχει στη ΔΕΕΣ προνόμια και ασυλίες που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση της ανθρωπιστικής της αποστολής.
Ειδικότερα, η παροχή δικαιοδοτικής ασυλίας στη ΔΕΕΣ και στο προσωπικό της είναι απαραίτητη για την προστασία του αναγνωρισμένου εμπιστευτικού τρόπου εργασίας της ΔΕΕΣ, ώστε αφενός να μην επιτρέπεται η δημοσιοποίηση των εμπιστευτικών εγγράφων της αφετέρου τόσο η ΔΕΕΣ όσο και το προσωπικό της να μη συμμετέχουν σε δικαστικές διαδικασίες ή άλλες διαδικασίες νομικής φύσεως. Η δικαιοδοτική ασυλία της ΔΕΕΣ και του προσωπικού της αναγνωρίζεται διεθνώς σε χώρες που πραγματοποιεί ανθρωπιστικές δραστηριότητες και φυσικά ισχύει για εκείνες τις πράξεις που σχετίζονται αποκλειστικά με την εκπλήρωση της αποστολής της.
Κατά συνέπεια, το νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή λειτουργικής δικαιοδοτικής ασυλίας για την ΔΕΕΣ και γι’ αυτό προτείνεται η προσθήκη μίας νέας παραγράφου στο Άρθρο 2 του παρόντος Νομοσχεδίου ως εξής:
Άρθρο 2 παρ. 2 Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού και τα περιουσιακά στοιχεία της, όπου και αν βρίσκονται και από όποιον κι αν κατέχονται, απολαμβάνουν δικαιοδοτική ασυλία, εκτός από τις περιπτώσεις στις οποίες η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού έχει παραιτηθεί ρητώς από την ασυλία της αυτή.
Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ) είναι ένας ουδέτερος, ανεξάρτητος και αμερόληπτος ανθρωπιστικός οργανισμός, που έχει λάβει εντολή από τη διεθνή κοινότητα των Κρατών να προστατεύει και να παρέχει συνδρομή στα θύματα ένοπλων συρράξεων και άλλων καταστάσεων βίας. Επίσης, δραστηριοποιείται για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανθρωπιστικής ανάγκης και ταυτόχρονα προωθεί το σεβασμό για το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και την εφαρμογή του στο εθνικό δίκαιο.
Η αποστολή της ΔΕΕΣ έχει καθοριστεί από τα Κράτη μέσω της ψήφισης διεθνών συνθηκών και άλλων διεθνών κειμένων, συμπεριλαμβανομένων των Συνθηκών της Γενεύης του 1949 και των Συμπληρωματικών Πρωτοκόλλων αυτών του 1977, τα οποία έχει επικυρωθεί από την Ελληνική Δημοκρατία, και το Καταστατικό του Διεθνούς Κινήματος του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου του 1986. Προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσει την αποστολή της και σε συμφωνία με τις Θεμελιώδεις Αρχές της ουδετερότητας, της αμεροληψίας και της ανεξαρτησίας, έχει αναγνωριστεί διεθνώς στη ΔΕΕΣ ειδικό νομικό καθεστώς και ειδικά προνόμια και ασυλίες.
Η ΔΕΕΣ εκτιμά ιδιαίτερα την πρόθεση της Ελληνικής Δημοκρατίας να αναγνωρίσει τη νομική προσωπικότητα της ΔΕΕΣ στην Ελλάδα και να παράσχει στη ΔΕΕΣ προνόμια και ασυλίες που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση της ανθρωπιστικής της αποστολής.
Ειδικότερα, η παροχή δικαιοδοτικής ασυλίας στη ΔΕΕΣ και στο προσωπικό της είναι απαραίτητη για την προστασία του αναγνωρισμένου εμπιστευτικού τρόπου εργασίας της ΔΕΕΣ, ώστε αφενός να μην επιτρέπεται η δημοσιοποίηση των εμπιστευτικών εγγράφων της αφετέρου τόσο η ΔΕΕΣ όσο και το προσωπικό της να μη συμμετέχουν σε δικαστικές διαδικασίες ή άλλες διαδικασίες νομικής φύσεως. Η δικαιοδοτική ασυλία της ΔΕΕΣ και του προσωπικού της αναγνωρίζεται διεθνώς σε χώρες που πραγματοποιεί ανθρωπιστικές δραστηριότητες και φυσικά ισχύει για εκείνες τις πράξεις που σχετίζονται αποκλειστικά με την εκπλήρωση της αποστολής της.
Κατά συνέπεια, το νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή λειτουργικής δικαιοδοτικής ασυλίας για την ΔΕΕΣ και γι’ αυτό προτείνεται η προσθήκη μίας νέας παραγράφου στο Άρθρο 2 του παρόντος Νομοσχεδίου ως εξής:
Άρθρο 2 παρ. 2 Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού και τα περιουσιακά στοιχεία της, όπου και αν βρίσκονται και από όποιον κι αν κατέχονται, απολαμβάνουν δικαιοδοτική ασυλία, εκτός από τις περιπτώσεις στις οποίες η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού έχει παραιτηθεί ρητώς από την ασυλία της αυτή.