Άρθρο 46 Προαγωγές υπαλλήλων Κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 387 ν. 4781/2021

 

Στην παρ. 3 του άρθρου 387 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), περί προαγωγών των υπαλλήλων του Κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι λέξεις «διενεργούνται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, κατόπιν επιτυχίας του υπαλλήλου σε δοκιμασία η οποία οργανώνεται από τη Διπλωματική Ακαδημία, με τη συνεκτίμηση των εκθέσεων αξιολόγησης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «ενεργούνται, κατ’ εκλογή, με σύγκριση των υπαλλήλων που έχουν τα τυπικά προς προαγωγή προσόντα και με ειδική αιτιολόγηση καθόσον αφορά στους επιλεγέντες», β) προστίθενται εδάφια, δεύτερο και τρίτο, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«3. Οι προαγωγές από τον βαθμό του Γραμματέα Επικοινωνίας Α` στον βαθμό του Συμβούλου Επικοινωνίας Β` ενεργούνται, κατ’ εκλογή, με σύγκριση των υπαλλήλων που έχουν τα τυπικά προς προαγωγή προσόντα και με ειδική αιτιολόγηση καθόσον αφορά στους επιλεγέντες. Προκρίνονται δε, κατ’ αξιολογική σειρά, οι καταλληλότεροι προς προαγωγή στις κενές θέσεις, εφόσον ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας για την άσκηση των καθηκόντων του ανώτερου βαθμού με βάση τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στην παρ. 2. Σε κάθε περίπτωση, για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του.».

 

 

 

 

  • 2 Δεκεμβρίου 2024, 08:10 | Γεώργιος Παπαγεωργίου

    Εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η προαγωγή του συνόλου των Γραμματέων Α’ που διαθέτουν τα απαραίτητα χρόνια προϋπηρεσίας στον Βαθμό του Συμβούλου Β’, τότε είναι ξεκάθαρο από άποψη Διοικητικού Δικαίου ότι πρέπει να γίνει επιλογή βασισμένη σε ενιαία, αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια τα οποία πρέπει να αναφέρονται ρητώς: Πτυχία, μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία, προϋπηρεσία σε Αρχές Ειδικών και Δυσμενών Συνθηκών, γνώσεις ξένων γλωσσών, γνώσεις Ειδικών γλωσσών, επιμορφώσεις, αξιολογήσεις.

  • 2 Δεκεμβρίου 2024, 08:42 | Σγουρομάλλη E-M

    Το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο που ρύθμιζε το καθεστώς του κλάδου ΣΓΕ, ήταν απολύτως εναρμονισμένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσια, προβλέποντας μοριοδότηση για την προυπηρεσία, πτυχία, μεταπτυχιακά, γνώσεις ειδικών γλωσσών. Ο 4781/2021 με τις ασαφείς διατάξεις του αποτέλεσε δυστυχώς οπισθοδρόμηση για την Δημόσια Διοίκηση. Σε κάθε περίπτωση, αφού στον κλάδο αυτό, η Διοίκηση έχει ορίσει τόσο λίγες θέσεις Συμβούλων και πρέπει να γίνει επιλογή και κρίση, τότε επιβάλλεται ο σαφής καθορισμός των κριτηρίων, όπως στο υπόλοιπο ελληνικό και ευρωπαϊκό Δημόσιο προκειμένου να υπηρετείται η Αρχή της Διαφάνειας και της Αξιοκρατίας. Προτείνεται λοιπόν η κάτωθι διατύπωση:
    «3. Οι προαγωγές από τον βαθμό του Γραμματέα Επικοινωνίας Α` στον βαθμό του Συμβούλου Επικοινωνίας Β` ενεργούνται, κατ’ εκλογή, με σύγκριση των υπαλλήλων που έχουν τα τυπικά προς προαγωγή προσόντα και με ειδική αιτιολόγηση καθόσον αφορά στους επιλεγέντες. Προκρίνονται δε, κατ’ αξιολογική σειρά, οι καταλληλότεροι προς προαγωγή στις κενές θέσεις, εφόσον ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας για την άσκηση των καθηκόντων του ανώτερου βαθμού με βάση τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στην παρ. 2. Σε κάθε περίπτωση, για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, ιδίως μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι, αποφοίτηση από Τμήμα Στελεχών επικοινωνίας της ΕΣΔΔ, γνώσεις ειδικών γλωσσών, προϋπηρεσία σε Αρχές Ειδικών Συνθηκών, αξιολογήσεις».

  • 2 Δεκεμβρίου 2024, 01:01 | ΣΧ

    Τα κριτήρια πού λαμβάνονται υπόψιν για τις προαγωγές θα πρέπει να προσδιορίζονται.Η αναφορά τού άρθρου ως προς αυτό το θέμα είναι μάλλον αόριστη και ως εκ τούτου ανεπαρκής.

  • 2 Δεκεμβρίου 2024, 01:44 | ΠαναγιώτηςΠ

    Και ποια είναι «όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη»; Θα πρέπει να γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στα απαραίτητα τυπικά προσόντα, τα οποία, δίχως άλλο, αποτελούν σαφή και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης. Η παρούσα διατύπωση αφήνει ορθάνοιχτο το παράθυρο για ερμηνείες κατά το δοκούν.

  • 2 Δεκεμβρίου 2024, 00:31 | Mαρία Γιατρά

    Η διατύπωση "για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του, είναι αόριστη και εισάγει στοιχεία υποκειμενικής ερμηνείας και αδιαφάνειας που δεν διασφαλίζουν την ισότιμη και αξιοκρατική μεταχείριση.

    Βάσει της αρχής της αξιοκρατίας και διαφάνειας, πρέπει ρητά να προσδιορίζονται συγκεκριμένα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια ουσιαστικών και τυπικών προσόντων: τίτλοι σπουδών, γλωσσομάθειας, ειδικών γλωσσών, συναφείς μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι όπως αναγνωρίζονται και στα άλλα υπουργεία, εκθέσεις αξιολόγησης, και η αποφοίτηση από το τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ.

    Προτείνεται η διατύπωση "για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, ιδίως τίτλοι σπουδών, τίτλοι συναφών μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, τίτλοι ξένων γλωσσών, τίτλοι ειδικών γλωσσών, που έχουν αποκτηθεί πρό ή μετά από το διορισμό του, αξιολογήσεις και αποφοίτηση από το Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔ"]]>

    2. Η αύξηση των θέσεων συμβούλων θα ικανοποιήσει μεν έναν αριθμό αλλά με δεδομένο το ρυθμό αφυπηρετήσεων, ολόκληρες σειρές με ίσα ή και περισσότερα προσόντα θα στερηθούν δια παντός τη δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, κάτι που συνιστά ανεπίτρεπτη διάκριση, εξομοιώνοντάς τους στην πράξη με τους στάσιμους λόγω παραπτωμάτων υπαλλήλους. Εφόσον οι θέσεις συμβούλων είναι λιγότερες από τον αριθμό των υπαλλήλων που έχουν τα αναγκαία χρόνια προϋπηρεσίας για την προαγωγή, η επιλογή των προαγόμενων πρέπει να γίνει κατόπιν κρίσεων με συνυπολογισμό των παραπάνω αντικειμενικών κριτηρίων, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοκρατική μεταχείριση όλων των υποψήφιων σύμφωνα με το σύνταγμα και τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    3. Για το ΥΠΕΞ η επιδίωξη της αξιοκρατίας δεν υπηρετεί μόνο την αρχή της ισότητας και διαφάνειας, έκφανση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και δημοκρατίας. Για το ΥΠΕΞ η αριστεία είναι υπαρξιακή ανάγκη στην υπηρεσία του εθνικού συμφέροντος. Ευθυγραμμιζόμενη δε με αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρακτικές προάγει τη συνολική ευρωπαϊκή ευημερία. Ας αναλογιστούμε ότι η αριστεία έχει υπάρξει ιστορικά το θεμέλιο πίσω από όλα τα επιτεύγματα του ευρωπαϊκού παραδείγματος.

    Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο καλείται να κάνει μια στρατηγική επιλογή με το βλέμμα στο μέλλον, με το βλέμμα στο γενικό συμφέρον, να αποφασίσει ότι δεν θα τραυματίσει την εμπιστοσύνη που έχει εμπνεύσει ιδίως στους νέους, παραμένοντας σταθερή στις αρχές της αριστείας και ισότητας που έχει διακηρύξει, παραμένοντας τελικά ο εαυτός της.

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 23:42 | Μαρία Γιατρά

    Η διατύπωση "για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του, είναι αόριστη και εισάγει στοιχεία υποκειμενικής ερμηνείας και αδιαφάνειας που δεν διασφαλίζουν την ισότιμη και αξιοκρατική μεταχείριση.

    Βάσει της αρχής της αξιοκρατίας και διαφάνειας, πρέπει ρητά να προσδιορίζονται συγκεκριμένα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια ουσιαστικών και τυπικών προσόντων: τίτλοι σπουδών, γλωσσομάθειας, ειδικών γλωσσών, συναφείς μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι όπως αναγνωρίζονται και στα άλλα υπουργεία, εκθέσεις αξιολόγησης, ειδικά δε για τον κλάδο συμβούλων και γραμματέων επικοινωνίας η αποφοίτηση από το τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ.

    Προτείνεται η διατύπωση "για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, ιδίως τίτλοι σπουδών, τίτλοι συναφών μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, τίτλοι ξένων γλωσσών, τίτλοι ειδικών γλωσσών, που έχουν αποκτηθεί πρό ή μετά από το διορισμό του, αξιολογήσεις και αποφοίτηση από το Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔ"]]>

    2. Η αύξηση των θέσεων συμβούλων θα ικανοποιήσει μεν έναν αριθμό αλλά με δεδομένο το ρυθμό αφυπηρετήσεων, ολόκληρες σειρές με ίσα ή και περισσότερα προσόντα θα στερηθούν δια παντός τη δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, κάτι που συνιστά ανεπίτρεπτη διάκριση, εξομοιώνοντάς τους στην πράξη με τους στάσιμους λόγω παραπτωμάτων υπαλλήλους. Εφόσον οι θέσεις συμβούλων είναι λιγότερες από τον αριθμό των υπαλλήλων που έχουν τα αναγκαία χρόνια προϋπηρεσίας για την προαγωγή, η επιλογή των προαγόμενων πρέπει να γίνει κατόπιν κρίσεων με συνυπολογισμό των παραπάνω αντικειμενικών κριτηρίων, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοκρατική μεταχείριση όλων των υποψήφιων σύμφωνα με το σύνταγμα και τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    3. Για το ΥΠΕΞ η επιδίωξη της αξιοκρατίας δεν υπηρετεί μόνο την αρχή της ισότητας και διαφάνειας, έκφανση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και δημοκρατίας. Για το ΥΠΕΞ η αριστεία είναι υπαρξιακή ανάγκη στην υπηρεσία του εθνικού συμφέροντος. Ευθυγραμμιζόμενη δε με αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρακτικές προάγει τη συνολική ευρωπαϊκή ευημερία. Ας αναλογιστούμε ότι η αριστεία έχει υπάρξει ιστορικά το θεμέλιο πίσω από όλα τα επιτεύγματα του ευρωπαϊκού παραδείγματος.

    Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο καλείται να κάνει μια στρατηγική επιλογή με το βλέμμα στο μέλλον, με το βλέμμα στο γενικό συμφέρον, να αποφασίσει ότι δεν θα τραυματίσει την εμπιστοσύνη που έχει εμπνεύσει ιδίως στους νέους, παραμένοντας σταθερή στις αρχές της αριστείας και ισότητας που έχει διακηρύξει, παραμένοντας τελικά ο εαυτός της.

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 21:48 | Απόφοιτος ΕΣΔΔΑ

    Θα πρέπει να αναφερθούν ονομαστικά τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν από το φάκελο του υπαλλήλου όπως στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα (Αποφοίτηση από Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας ΕΣΔΔΑ, μεταπτυχιακοί τίτλοι, πιστοποιημένες γνώσεις ξένων γλωσσών, αξιολογήσεις) και όχι η αόριστη αναφορά «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του»

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 19:25 | Ελίσα Μάλακ Ιστορικός

    Αντί της διατύπωσης «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του», που πάσχει από αοριστία, να οριστούν από το άρθρο ότι για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη ονομαστικά αντικειμενικά κριτήρια ιδιαίτερα η αποφοίτηση από το τμήμα στελεχών επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ, τίτλοι σπουδών, συναφή μεταπτυχιακά και διδακτορικά, ξένες γλώσσες με μοριοδότηση ειδικών γλωσσών, αξιολογήσεις, επιστημονικό έργο.

    Αλλιώς, βάζουμε –και ορθώς- τους νέους να δίνουν αιματηρές εξετάσεις που ούτε διανοούνταν οι παλαιότεροι και μετά αντί να δίνουμε κίνητρα στους βέλτιστους, τους τιμωρούμε κι΄από πάνω με στασιμότητα επειδή γεννήθηκαν αργότερα!

    Κύριε Υπουργέ, αλλάξτε το!

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 18:14 | Ιωάννα

    Η μη μοριοδότηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών, ξένων γλωσσών, μετεκπαιδεύσεων και προγραμμάτων επιμόρφωσης αποτελεί αντικίνητρο για τη δια βίου μάθηση, περαιτέρω κατάρτιση και αυτοβελτίωση ενός υπαλλήλου. Επίσης, με το να μην ορίζονται τα παραπάνω σαφώς ως κριτήρια προαγωγής προωθούνται οι ανισότητες, η αναξιοκρατία και η αδιαφάνεια.

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 18:09 | Δμήτρης

    Περίπου 85 άτομα με συναφή τυπικά προσόντα [ΟΛΟΙ απόφοιτοι του σχετικού δίγλωσσου τμήματος της ΕΣΔΔΑ] και με συμπληρωμένα τα απαιτούμενα χρόνια στον βαθμό του Γραμματέα Α είναι εγκλωβισμένα λόγω έλλειψης θέσεων.
    Υπάλληλοι με προϋπηρεσία 15 και 20 χρονών δεν μπορούν να προαχθούν στον επόμενο βαθμό, δεν μπορούν να προΐστανται σε γραφεία και συχνά αντιμετωπίζονται ως άπειροι, νεοδιορισμένοι ή/και προβληματικοί υπάλληλοι, που παραμένουν Γραμματείς παρά την ηλικία τους (άνω των 40-45 ετών) επειδή δεν αξίζουν να προαχθούν ή έχουν υποπέσει σε παραπτώματα.
    Αυτά τα άτομα αφορούν οι προαγωγές, όχι δημοσιογράφους ούτε παρατρεχάμενους, συμβούλους, ειδικούς συνεργάτες κλπ, ούτε καν υπαλλήλους αυτού του κλάδου που μπήκαν με μετάταξη στον κλάδο και έχουν προαχθεί εδώ και πολλά χρόνια.

  • 1 Δεκεμβρίου 2024, 17:59 | ΔΔ

    Το ΥΠΕΞ θα πρέπει να επεξηγήσει την έννοια της προαγωγής «κατ’ αξιολογική σειρά». Σύμφωνα με τις Αρχές της Διαφάνειας και της Αξιοκρατίας θα πρέπει να αναφέρονται τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα. Στην περίπτωση των Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας (ΣΓΕ) τέτοια προσόντα είναι η αποφοίτηση από το Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, εκθέσεις αξιολόγησης, καθώς και πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικοί τίτλοι και τίτλοι γλωσσομάθειας που έχουν αποκτηθεί πριν ή μετά τον διορισμό του υπαλλήλου.

    Ειδικά όσον αφορά τους ΣΓΕ που έχουν αποφοιτήσει από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι πρόκειται για ειδικευμένα στελέχη με υψηλή επαγγελματική κατάρτιση που έχουν εκπαιδευτεί με στόχο την ταχεία υπηρεσιακή εξέλιξη, καθώς η αξιοποίησή τους μπορεί να επιφέρει πολλαπλά οφέλη στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Ο εγκλωβισμός 150 ΣΓΕ στον βαθμό του Γραμματέα Επικοινωνίας Α’, ενώ έχουν συμπληρώσει τον απαραίτητο αριθμό ετών για προαγωγή, δεν είναι προς αυτή την κατεύθυνση.

  • 29 Νοεμβρίου 2024, 14:24 | Μαριος Ιωάννου

    Η διατύπωση «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του παραπέμπει σε προαγωγές υπαλλήλων ανύπαρκτων προσόντων αλλά ειδικού σκοπού όπως bloggers «δημοσιογράφων» trolls κλπ και όχι ειδικών επιστημόνων αποφοίτων της ΕΣΔΔΙ. Στην πραγματικότητα οι πανεπιστημιακοί τίτλοι, οι ξένες γλώσσες, το επιστημονικό έργο και οι ειδικές δεξιότητες αντικαθίστανται απο ένα νέο κριτήριο: το απροσδιόριστο περιεχόμενο του ατομικού φακέλου. Παντελώς ερασιτεχνικό το ΥΠΕΞ.

  • 29 Νοεμβρίου 2024, 14:48 | Σ Α

    Στους Δημόσιους Φορείς των χωρών της ΕΕ, στους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς και Οργανισμούς οι προαγωγές, σε βαθμούς, στους οποίους, αν δεν προάγονται όλοι(όπως εν προκειμένω στον κλάδο αυτό, όπου οι θέσεις Συμβούλων αριθμητικά είναι στο ήμισυ του αριθμού των κατεχόντων τα απαραίτητα χρόνια προϋπηρεσίας για την προαγωγή στο βαθμό του Συμβούλου) και επιτρέπουν την ανάληψη θέσεων ευθύνης, πραγματοποιούνται κατόπιν κ ρ ί σ ε ω ν. Όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία οι κρίσεις πρέπει να πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Αρχής της Αξιοκρατίας βάσει συγκεκριμένων, μετρήσιμων και αντικειμενικών κριτηρίων ουσιαστικών και τυπικών προσόντων που πρέπει να αναφέρονται ονομαστικά: (αποφοίτηση από το τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ, τίτλοι σπουδών,μεταπτυχιακά, διδακτορικοί τίτλοι, πτυχία ξένων γλωσσών,επιμορφώσεις). Αντί λοιπόν της ασαφούς διατύπωσης «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του» προτείνεται η διατύπωση «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, ιδίως τίτλοι σπουδών, τίτλοι συναφών μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, τίτλοι ξένων γλωσσών, αξιολογήσεις και αποφοίτηση από το Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της ΕΣΔΔ»

  • 29 Νοεμβρίου 2024, 12:39 | Γιώργος Καλύβας

    Η επικρατούσα εικόνα στον κλάδο ΣΓΕ, εξ επόψεως προαγωγών, έχει ως ακολούθως:

    – Επί συνόλου 170 υπαλλήλων, προβλέπονται 15 θέσεις Γενικών Συμβούλων και 65 θέσεις Συμβούλων, εκ των οποίων οι 25 είναι κενές. Μετά την πλήρωσή τους, θα υπάρχουν δεκάδες υπάλληλοι που θα διατηρούν τον βαθμό του Γραμματέα Α’ από το 2005 και εντεύθεν. Πρόκειται δηλαδή για υπαλλήλους με πλεονάζοντα χρόνο 7 έως 16 ετών στον εν λόγω βαθμό και χωρίς καμία ορατή προοπτική προαγωγής, καθώς οι προβλεπόμενες αφυπηρετήσεις κατά την προσεχή τριετία είναι μόλις 5 (πέντε), συνολικά 12 κατά την προσεχή 5ετία και συνολικά 17 την προσεχή 10ετία.

    – Η αύξηση των θέσεων ευθύνης σε 110 αντί για 80, δηλαδή σε 25 Γενικούς Συμβούλους και 85 Συμβούλους, κατά το πρότυπο των ΟΕΥ, όπως αναφέρει το ΔΣ της ΕΝΑΤ, μπορεί να φαντάζει ως μία ορθολογική λύση αλλά δεν είναι. Στην πραγματικότητα, μεταθέτει το πρόβλημα κατά τρεις σειρές της ΕΣΔΔΑ, δηλαδή από την 14η, στην 17η, οι απόφοιτοι της οποίας έχουν ήδη 12 πλεονάζοντα χρόνια στον βαθμό του Γραμματέα Α’ και κατά τρόπο που μεταφράζεται, εν τοις πράγμασι, σε στέρηση της δυνατότητας υπηρεσιακής εξέλιξης, through no fault of their own. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των υπαλλήλων λοιπών κλάδων του Υπουργείου που φέρουν βαθμό ανώτερο του Γραμματέα (και του όποιου αντίστοιχου ανά κλάδο) είναι πολλαπλάσιος εκείνου του Γραμματέα, λόγω μειωμένων προσλήψεων για τους γνωστούς δημοσιονομικούς λόγους.

    – Καθίσταται, επομένως, προφανές ότι η συγκεκριμένη κατάσταση δεν δύναται να επιλυθεί με τη γνωστή μέθοδο της ‘αναλογικής’ αύξησης θέσεων. Τουναντίον, η λύση εντοπίζεται σε παλαιότερη νομοθετική πρωτοβουλία και δη σε αυτή που είχε εφαρμοστεί το 2003, κατά τη μεταφορά του κλάδου ΟΕΥ στο ΥΠΕΞ [ν. 3196/2003 – ΦΕΚ 274/Α/2-12-2003], δηλαδή στον ορισμό μέγιστου χρονικού διαστήματος παραμονής στον βαθμό του Γραμματέα Α’. Ειδικότερα, το άρθρο 22 του ν. 3196/2003 ανέφερε ότι: […] Οι Γραμματείς Α’ Ο.Ε.Υ. που είχαν διανύσει την 31.12.2002 χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό του Γραμματέα Α’ Ο.Ε.Υ. άνω των δώδεκα ετών και δεν έχουν κριθεί από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο δύο τουλάχιστον φορές ως μη προακτέοι ή προακτέοι κατ’ αρχαιότητα, εντάσσονται στο βαθμό του Συμβούλου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Β’ […] Μία αντίστοιχη ρύθμιση, προσαρμοσμένη στη δεκαετία (ώστε να μην εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση εις βάρος όσων έχουν ήδη πλεονάζοντα χρόνο 7 έτη, άρα 10 έτη στον συγκεκριμένο βαθμό) θα επέλυε άπαξ και δια παντός το εν λόγω ζήτημα.

  • 28 Νοεμβρίου 2024, 22:11 | Νικος Ανδριωτης

    Το λεκτικό της εν λόγω τροποποίησης δεν είναι συμβατό με την αρχή της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Η διατύπωση περί «τυπικών προσόντων» και «όλων των στοιχείων του φακέλου του υπαλλήλου» είναι εξαιρετικά αόριστη ενώ υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα τα οποία μπορεί ο νομοθέτης να περιγράψει. Το γεγονός ότι η πλειονότητα των υπαλλήλων αυτού του κλάδου είναι απόφοιτοι του εξειδικευμένου Τμήματος Στελεχών Επικοινωνίας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ) πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, και να αναφέρεται ρητά ως παράμετρος που συνεκτιμάται για την προαγωγή τους. Παρότι οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ είναι εξειδικευμένα στελέχη υψηλής κατάρτισης και ταχείας εξέλιξης, κάτι τέτοιο δεν αντικατοπτρίζεται στην υπηρεσιακή εξέλιξη των υπαλλήλων αυτού του κλάδου, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων έχουν παραμείνει καθηλωμένοι στον βαθμό του Γραμματέα Επικοινωνίας Α’, μολονότι η συντριπτική τους πλειονότητα (περισσότεροι από 100) πληροί ήδη τις προϋποθέσεις για προαγωγή.

    Επιπλέον, στο πλαίσιο της αξιοκρατικής αξιολόγησης των υπαλλήλων, θα πρέπει να προσδιορίζονται ρητά ως τυπικά προσόντα που συνεκτιμώνται για την προαγωγή η γλωσσομάθεια, οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι σπουδών που έχουν αποκτηθεί πριν και μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και η επιτυχής ολοκλήρωση πιστοποιημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ή άλλων πιστοποιημένων φορέων επιμόρφωσης.

  • 28 Νοεμβρίου 2024, 21:12 | Κωνσταντίνος Σ

    Αφού στον κλάδο αυτόν υπάρχουν μόνο 65 θέσεις Συμβούλων και διπλάσιος αριθμός που έχει τα απαραίτητα χρόνια, τότε, καθώς θα προαχθεί μέρος μόνο των υπαλλήλων θα πρέπει να γίνουν κρίσεις που, όπως σε όλο το ελληνικό Δημόσιο, στους δημόσιους φορείς των ευρωπαϊκών κρατών και τους θεσμούς της ΕΕ, θα πρέπει να βασίζονται σε συγκεκριμένα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα που κατά προτίμηση θα πρέπει να μοριοδοτούνται και σίγουρα να αναφέρονται ονομαστικά (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικοί τίτλοι, γνώσεις ξένων γλωσσών, γνώσεις ειδικών γλωσσών, αποφοίτηση από τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας ΕΣΔΔ και αξιολογήσεις). Η προτεινόμενη διατύπωση: «Σε κάθε περίπτωση, για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του» είναι ανεπαρκής και αόριστη.

  • 28 Νοεμβρίου 2024, 16:11 | ΜΠ

    Η αναφορά στα στοιχεία του ατομικού φακέλου είναι επαρκώς «θολή» και ανοιχτή σε ευρείες ερμηνείες. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι θα ληφθούν υπόψη στοιχεία όπως μεταπτυχιακοί τίτλοι, γλωσσομάθεια, αποφοίτηση από το αντίστοιχο Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας

  • 28 Νοεμβρίου 2024, 12:41 | ΠΜ

    Υπάρχουν 150 άτομα στον βαθμό του Γραμματέα Α’ με συμπληρωμένα τα απαραίτητα χρόνια για το βαθμό του Συμβούλου, οι περισσοτεροι εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. Με τη μείωση των θέσεων των Συμβούλων, θα παραμείνουν σε αυτον τον βαθμό έως τη σύνταξη. Αν για την προαγωγή δε μετράνε και τα τυπικα προσοντα που είχαν πριν την ημερομηνια διορισμού (πτυχια, μεταπτυχιακα, ξενες γλωσσες) σε αντίθεση με όλο το υπόλοιπο δημόσιο, γιατι να έχουν κίνητρο να υπηρετούν στο Υπεξ;

  • 25 Νοεμβρίου 2024, 18:47 | ΧΠ

    Σε αντίθεση με τους Δημόσιους Φορείς σε όλη την ΕΕ όπου στις προαγωγές μοριοδοτούνται οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι Σπουδών, οι γνώσεις ξένων γλωσσών και μετεκπαιδεύσεις, στο Υπουργείο που έχει ως στόχο την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων προβλέπεται το τελείως αόριστο «για την προαγωγή λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή του εξέλιξη, από την ημερομηνία διορισμού του»; Και αυτό σε υπαλλήλους που δεν είναι όλοι απόφοιτοι του τμήματος στελεχών επικοινωνίας της ΕΣΔΔ αλλά αρκετοί προέρχονται από μετατάξεις κτλ. Πώς προκύπτει αν έχουν την κατάρτιση ή αν γνωρίζουν έστω δύο ξένες γλώσσες; Δεν θα έπρεπε να προβλέπεται έστω «λαμβάνονται υπόψιν όλα τα στοιχεία του ατομικού φακέλου των υπαλλήλων ιδίως τίτλοι γλωσσομάθειας, μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και αξιολογήσεις»;

  • 23 Νοεμβρίου 2024, 20:11 | Μαρία Σγουρίδου

    Θα έπρεπε στις προαγωγές να λαμβάνονται υπόψιν τυπικά προσόντα και να μοριοδοτούνται πτυχία, μεταπτυχιακοί τίτλοι, διδακτορικά, όπως στο υπόλοιπο Δημόσιο καθώς και ξένες γλώσσες. Ενώ επανειλημμένα ακούμε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών θέλει να προσελκύσει προσωπικό υψηλών προσόντων από την άλλη δεν μοριοδοτούτνται ούτε καν στις προαγωγές συναφή μεταπτυχιακά και ξένες γλώσσες. Μοριοδοτούνται στους δήμους και σε όλα τα υπόλοιπα υπουργεία, ακόμη και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αλλά όχι στο Υπουργείο Εξωτερικών! Όχι μόνο δεν δίνει κίνητρο να υπηρετήσουν υπάλληλοι υψηλών προσόντων αλλά αντιθέτως δίνει και αντικίνητρο! Τελικά αποτελεί η αξιοποίηση της αριστείας στόχο του Επιτελικού Κράτους ή όχι; Ή αποτελεί στόχο όλου του υπόλοιπου Δημοσίου Τομέα εκτός του υπουργείου Εξωτερικών;