Αρχική Περί Ανωνύμων ΕταιρειώνΆρθρο 20 – Καταβολή και πιστοποίηση της καταβολής του κεφαλαίουΣχόλιο του χρήστη ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ | 29 Μαΐου 2018, 14:05
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο νέος νόμος περί ανωνύμων εταιρειών, πέρα από τη σαφή κατεύθυνση της ελαχιστοποίησης του διοικητικού ελέγχου των ανωνύμων εταιριών, παρουσιάζει αρκετά σημεία τα οποία θα προκαλέσουν πρακτικά προβλήματα, τόσο στη λειτουργία τους όσο και στις σχέσεις τους με τους τρίτους, όπως τις τράπεζες, τους προμηθευτές, το δημόσιο και όλους τους συναλλασσόμενους, όσο και στις σχέσεις μεταξύ των μετόχων. Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα ιδίως με τις μικρές και πολύ μικρές εταιρίες, είναι η κατάργηση του διοικητικού ελέγχου της καταβολής του κεφαλαίου τους. Με το νέο νόμο, οι ίδιοι οι διοικητικοί σύμβουλοι, θα πιστοποιούν ότι το κεφάλαιο υπάρχει και κατατέθηκε σε λογαριασμό τραπέζης κάτι που γεννά εύλογα ζητήματα, αφού στο 90% των εταιρειών αυτών, οι διοικητικοί σύμβουλοι είναι οι ίδιοι οι μέτοχοι. Δηλαδή ο ίδιος που καταθέτει αυτός και πιστοποιεί. Αυτό θα έχει ως συνέπεια, να οδηγηθούμε μοιραία σε ανώνυμες εταιρίες με εικονικά κεφάλαια, αφού η καταβολή τους δεν θα ελέγχεται από κανένα. Κάτι τέτοιο θα έχει άμεσες συνέπειες στις τράπεζες που δανείζουν μεταξύ άλλων και βάση του κεφαλαίου, στις κρατικές επιδοτήσεις, στις συναλλαγές με προμηθευτές αλλά και σε όλους τους συναλλασσόμενους γεγονός που αναπόφευκτα θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην ασφάλεια των συναλλαγών. Προτείνουμε ο έλεγχος της καταβολής του κεφαλαίου των ΑΕ, να γίνεται για τις μεσαίες και τις μεγάλες εταιρίες από ορκωτούς ελεγκτές, όπως προβλέπει ο νέος νόμος, ενώ για τις μικρές και πολύ μικρές να παραμείνουν ως έχουν και να ελέγχονται από τα τμήματα Εμπορίου των Περιφερειακών Ενοτήτων. Επιπρόσθετα να τονίσουμε, πως έλεγχός του κεφαλαίου των μικρών και πολύ μικρών αε, από τους ορκωτούς ελεγκτές θα ήταν εξαιρετικά ασύμφορος, δεδομένου ότι οι αμοιβές των ορκωτών ελεγκτών όπως διαμορφώνονται στην ελεύθερη αγορά είναι απαγορευτικές για το μέγεθος των εταιρειών αυτών. Επισημαίνουμε πως σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, οι έλεγχοι του κεφαλαίου των εταιρειών υπάρχουν και θεωρούνται πολύ σημαντικοί για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και διενεργούνται είτε από την κρατική διοίκηση ,είτε από τα δικαστήρια όπου τηρούνται τα μητρώα των εταιρειών αυτών. Τέλος θα θέλαμε να επισημάνουμε πως η ελαχιστοποίηση του διοικητικού ελέγχου των ανωνύμων εταιρειών, όπως δυστυχώς ο νέος νόμος θέλει να επιβάλλει, θα επιφέρει πολύ μεγάλα προβλήματα μεταξύ των μετόχων αλλά και των καλόπιστων τρίτων, αφού όλα τα θέματα κακοδιαχείρισης και κακοπιστίας που μέχρι τώρα προλάμβανε ο κρατικός έλεγχος θα καταλήγουν στα ήδη επιβαρυμένα Ελληνικά δικαστήρια. Ο έλεγχοι που ασκούν μέχρι σήμερα η Κεντρική Διοίκηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι πολύ ουσιαστικοί και καθόλου γραφειοκρατικοί κάτι που πολύ λανθασμένα έχει ειπωθεί από φορείς όπως το Εμπορικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Οικονομικό Επιμελητήριο, οι οποίοι δυστυχώς δεν μπορούν να αντιληφθούν τη πρωταρχική σημασία του κρατικού ελέγχου της λειτουργίας των εταιρειών και θεωρούν σημαντική μόνο τη δημοσίευση των ανακοινώσεων τους, που περιγράφουν τις αποφάσεις των συνεδριάσεών τους ακόμη και αν τα πρακτικά αυτών, δεν έχουν ελεγχθεί και οι αποφάσεις των οργάνων τους δεν είναι έγκυρες. Οι έλεγχοι που προλαμβάνουν και θέτουν φραγμούς στην κακοδιαχείριση και την κακοπιστία δεν είναι γραφειοκρατικοί αλλά αναγκαίοι για την προστασία του καλόπιστου μετόχου και τρίτου και την απαλλαγή τους από μακροχρόνιους και κοστοβόρους δικαστικούς αγώνες.