Αρχική Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)Άρθρο 05 – Εσωτερική οργάνωση των ΕΠΜΜΜΣχόλιο του χρήστη ΣΑΜΑΡΑΣ&ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.-ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ | 3 Σεπτεμβρίου 2018, 13:30
Οι προτεινόμενοι συντελεστές εκμετάλλευσης του γηπέδου είναι δυσμενέστεροι από αυτούς που ισχύουν σήμερα. Ειδικά ο Σ.Δ. ορίζεται σε 0,6, που ειναι μικρότερος του Σ.Δ. βάσει του Π.Δ. 24/31-5-1985 (ΦΕΚ 270 Δ), ο οποίος ορίζεται σε 0,9 και του ο Σ.Δ. που ορίζεται σε 1,4 για τους υποδοχείς μεμονωμένων μονάδων (βάσει του ΕΠΧΣΑΑ για τη Βιομηχανία - KYA 11508/2009 - ΦΕΚ 151/ΑΑΠ, άρθρο 6, παρ. 5, εδάφιο iv). Προτείνεται ο Σ.Δ. να αυξηθεί σε 0,9. Ο προτεινόμενος συντελεστής κάλυψης ορίζεται σε 30%. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Ακόμη ηεφαρμογή του προτεινόμενου Σ.Δ. σε 60% (από το σχέδιο ΚΥΑ) σημαίνει ότι το κτίριο της μονάδας θα κατασκευαστεί σε δύο επίπεδα. Καθώς τα κτίρια αυτά είναι στην πλειονότητά τους μονώροφα για λόγους λειτουργικούς, προτείνεται να αυξηθεί το ποσοστό της κάλυψης ώστε το μεγαλύτερο μέρος του επιτρεπόμενου Σ.Δ. να μπορεί να υλοποιηθεί στο επίπεδο του ισόγειου. Η ανάγκη προσαύξησης του ποσοστού κάλυψης εντείνεται από το γεγονός ότι στην κάλυψη προσμετρώνται προστεγάσματα, γερανογέφυρες κτλ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι βάσει της KYA 11508/2009 - ΦΕΚ 151/ΑΑΠ (άρθρο 6, παρ. 5, εδάφιο ix) το μέγιστο ποσοστό κάλυψης των οικοδομήσιμων χώρων στους γενικούς υποδοχείς και τους υποδοχείς εξυγίανσης ορίζεται σε 70% και στους ενδιάμεσους υποδοχείς σε 55%, προτείνεται το ποσοστό της κάλυψης να αυξηθεί σε 60%. Τέλος, θεωρείται ότι ο περιορισμός της πρ.3δ του άρθρου 5 «Η έκταση στην οποία δημιουργείται ΕΠΜΜΜ δεν μπορεί να διακόπτεται από αναγνωρισμένα οδικά δίκτυα και ρέματα» πρέπει να αρθεί, καθώς είναι ιδιαίτερα δύσκολο στη χώρα μας να εντοπιστεί έκταση μεγαλύτερη των 150 στρ στην εκτός σχεδίου περιοχή η οποία να είναι απόλυτα ενιαία και να μην εμπίπτει σε κανέναν από τους παραπάνω περιορισμούς, τόσο λόγω της κατακερματισμένης ιδιοκτησίας (κατά συνέπεια και της διαμορφωμένης πρόσβασης σε αυτή) όσο και του φυσικού ανάγλυφου και περιβάλλοντος με πολλαπλές πτυχώσεις και αναγνωρισμένα ή μη ρέματα και χειμάρρους. Έτσι, το συγκεκριμένο εδάφιο προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «Η έκταση στην οποία δημιουργείται ΕΠΜΜΜ μπορεί να τέμνεται ή να διαχωρίζεται από ρέματα, δρόμους, γενικότερα φυσικά εμπόδια και τεχνικά έργα, εφόσον εξασφαλίζεται η λειτουργική συνέχεια της έκτασης. Σε κάθε περίπτωση για τη διατήρηση του ενιαίου της έκτασης πρέπει να εξασφαλίζεται η δυνατότητα γεφύρωσης του ρέματος ή του δρόμου ή ενοποίησης του/των γηπέδου/ ων με τεχνικό έργο και να προσκομίζεται βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας περί εγκρίσεως κατασκευής του σχετικού έργου, εφ’ όσον πραγματοποιείται με δαπάνη του φορέα εκμετάλλευσης του έργου. Μη εγκεκριμένες οδοί μπορεί να καταργούνται ή να μετατοπίζονται κατά το σχήμα και τη θέση τους, σύμφωνα με έγκριση χωροθέτησης του επενδυτικού σχεδίου, εφόσον διασφαλίζεται, μέσω νέων οδικών συνδέσεων, η πρόσβαση τρίτων, παρακείμενων στην περιοχή του ακινήτου, που εξυπηρετούνταν από τις καταργούμενες ή μετατοπιζόμενες οδούς. Δεν προσμετρώνται στην απαιτούμενη επιφάνεια της έκτασης η επιφάνεια των ρεμάτων και των δημοτικών ή κοινοτικών οδών», Η διάταξη αυτή προτείνεται αναλογικά των διατάξεων που ισχύουν στην περίπτωση εφαρμογής Επιχειρηματικών Πάρκων σε δημόσια ακίνητα (Ν. 3982/2011, όπως τροποποιήθηκε από το Ν.4280/2014) ή στην περίπτωση ίδρυσης Σύνθετων Τουριστικών Καταλυμάτων (ΥΑ 117/2012, ΦΕΚ 319 Β/2012).