Αρχική Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών ΕπενδύσεωνΆρθρο 02 – Κίνητρα ΧωροθέτησηςΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΜΕΝΕΤΖΗ | 27 Δεκεμβρίου 2018, 13:10
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνονται οι εξής διορθώσεις - προσθήκες στο άρθρο 2 του παρόντος: Παράγραφος 1 >. Διευκρίνηση ή εξάλειψη του όρου "κατ' αρχήν" αναφορικά με το ενιαίο της έκτασης. Κρίνεται ότι επαρκεί η έκταση να είναι λειτουργικά ενιαία δηλαδή τα επιμέρους τμήματά της να μπορούν να συνδεθούν μέσω τεχνικών έργων (γέφυρες, οδοποιία κ.λπ.) >. Προσθήκη εδαφίου: "1(β). ΕΣΧΑΣΕ μπορούν να καταρτίζονται για ακίνητα με χωρικό προορισμό τη βιομηχανία - βιοτεχνία με ανώτατο συντελεστή δόμησης ίσο με 0,9". Η παραπάνω προσθήκη προτείνεται καθώς τα ΕΣΧΑΣΕ μπορούν να αφορούν και ακίνητα εφαρμογής επενδυτικών σχεδίων του τομέα της βιομηχανίας, εντούτοις στο Ν. 3986/11 (άρθρ. 11, παρ. 1 δεν περιλαμβάνονται ειδικότερες διατάξεις εξειδίκευσης (π.χ. γενικοί όροι δόμησης) για ακίνητα με χωρικό προορισμό τη βιομηχανία. Επιπρόσθετα ο προτεινόμενος συντελεστής δόμησης 0,9 προκύπτει βάσει του άρθ. 4 του Π.Δ/τος 6/17.10.78 (ΦΕΚ 538 Δ') της εκτός σχεδίου δόμησης και δεν θα πρέπει να επιβάλλεται μικρότερος Σ.Δ. >. Προτείνεται για τις εκτάσεις ιδιωτικού χαρακτήρα να προβλέπεται η δυνατότητα κατάρτισης Ειδικού Χωρικού Σχεδίου - ΕΧΣ (αρ. 8 Ν. 4447/16) σε αντικατάσταση των άρ. 11, 12 & 13 του Ν. 3986/11, και ταυτόχρονα να ισχύουν οι διατάξεις των άρ. 14, 14Α και 15 του Ν. 3986/11, καθώς και η πρόβλεψη προαιρετικής διαδικασίας προέγκρισης για τα ΕΣΧΑΣΕ η οποία θα είναι ανάλογη της προέγκρισης ΕΧΣ. Τα ΕΣΧΑΣΕ αποτελούν στην ουσία Ειδικά Χωρικά Σχέδια (παρ. 9 άρθ. 8 του Ν. 4447/16) και μπορούν, υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, να τροποποιούν το πολεοδομικό/χωροταξικό καθεστώς των ακινήτων για την εφαρμογή επενδυτικών σχεδίων που απαιτούν ειδικότερους όρους ανάπτυξης. Εντούτοις, από το Ν. 4447/16 - άρθρο 8 προβλέπεται ότι για τα ΕΣΧΑΣΕ "εφαρμόζεται αποκλειστικά το οικείο θεσμικό τους πλαίσιο". Όμως η διαδικασία ολοκλήρωσης Ειδικών Χωρικών Σχεδίων κρίνεται στην πράξη καταλληλότερη για τη χωροθέτηση Στρατηγικών Επενδύσεων, έχοντας ως γνώμονα τη μείωση των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και συνεπώς του απαιτούμενου χρόνου ολοκλήρωσης της χωροθέτησης. Ειδικότερα, αντιπαραβάλλοντας τις διαδικασίες κατάρτισης/έγκρισης των δύο τύπων σχεδίων (ΕΣΧΑΣΕ/ΕΧΣ) καθίσταται σαφές ότι τα ΕΣΧΑΣΕ απαιτούν τόσο την έκδοση Π.Δ/τος έγκρισης όσο και την έκδοση Κ.Υ.Α. χωροθέτησης των εκάστοτε δραστηριοτήτων του επενδυτικού σχεδίου, διογκώνοντας έτσι το χρόνο ολοκλήρωσης της έγκρισης χωροθέτησης ακόμα και στα δύο χρόνια, ενώ αντίθετα τα ΕΧΣ εγκρίνονται σε ένα στάδιο με την έκδοση ενός Π.Δ/τος, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει και ρυθμίσεις ρυμοτομίας για την χωροθέτηση επιμέρους έργων/δραστηριοτήτων, και επιπρόσθετα το οικείο τους θεσμικό πλαίσιο (Π.Δ. 90/3.9.18 - ΦΕΚ 162 Α') προβλέπει την ολοκλήρωση τη έγκρισης εντός ενός έτους. Ακόμη, για την έγκριση των ΕΣΧΑΣΕ απαιτείται η συνυπογραφή της χωροθέτησης τόσο από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, όσο και από το Υπουργείο ΠΕΝ ενώ αντίθετα η έγκριση των ΕΧΣ γίνεται με μόνο αρμόδιο το Υπουργείο ΠΕΝ και δεν απαιτεί επιπρόσθετους χρόνους καθυστερήσεων που προκύπτουν από συναρμοδιότητα. Συνεπώς για την ομαλότερη και συντομότερη ολοκλήρωση της χωροθέτησης Στρατηγικών Επενδύσεων τα ΕΧΣ αποτελούν καταλληλότερο εργαλείο.