Αρχική Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού ΚοινοβουλίουΆρθρο 47 – ΔικαιοδοσίαΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Γρύλλος | 1 Φεβρουαρίου 2019, 10:41
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το ζήτημα προβολής ισχυρισμού περί ακυρότητας καταχωρημένου σήματος στα πλαίσια ανταγωγής ή κατ' ένσταση, σκόπιμο είναι να αντιπαραβληθεί το νομικό κλαθεστώς των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Ειδικότερα, το τεκμήριο νομιμότητας του διπλώματος ευρεσιτεχνίας ως διοικητικής πράξης ανατρέπεται και το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μπορεί να κηρυχθεί άκυρο με δικαστική απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου, είτε διότι έλειπε μία από τις ουσιαστικές θετικές προϋποθέσεις χορήγησής του είτε για κάποιον από τους λοιπούς λόγους, που περιοριστικά αναφέρονται στο άρθρο 15 του ν. 1733/87 Η ακυρότητα δε αυτή μπορεί να προβληθεί όχι μόνο με αγωγή ή ανταγωγή, αλλά και με ένσταση (ΑΠ 1589/17). Και ναι μεν ο ν. 1733/87 αναθέτει, δυνάμει του άρθρου 15, αρχήθεν στα πολιτικά δικαστήρια αποκλειστική δικαιοδοσία επί του κύρους διπλώματος ευρεσιτεχνίας, πλην όμως, σε κάθε περίπτωση, από τα παραπάνω συνάγεται ότι, υπό μόνη την επιφύλαξη του άρθρου 197 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας περί δεδικασμένου, το τεκμήριο νομιμότητας της πράξης καταχώρησης ενός σήματος δεν δημιουργεί συνταγματικό ή άλλο εμπόδιο στην απονομή δικαιοδοσίας στα πολιτικά δικαστήρια επί ανταγωγής ή ένστασης ακυρότητας του καταχωρημένου σήματος.