Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΆρθρο 65 – Παράταση άρθρου 50 του ν. 4569/2018Σχόλιο του χρήστη Κατσάνου Αρετή | 13 Σεπτεμβρίου 2019, 13:39
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην αρχική αιτιολογική έκθεση του επίμαχου νόμου δεν αναπτύχθηκε νόμιμη και σαφής αιτιολογία για την εισαγωγή του εν λόγω άρθρου (π.χ. να συντρέχουν οι συνθήκες του άρθρου 4 της παραγράφου 4 του Ν.4440/16), με εξαίρεση την λακωνική αυθαίρετη έννοια περί «αποτελεσματικότερης διαχείρισης προσωπικού», η οποία, μεταξύ άλλων, αντίκειται στην αναφορά περί «πλεονάζοντος προσωπικού του ΕΦΚΑ» στον Ν.4389/16 (άρθρο 234 ΦΕΚ 94 Α΄). Με το υπ’ αριθ. 8 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 8 Α΄), στις 23/01/2019, εκδόθηκε το Οργανόγραμμα για την λειτουργία του ΕΦΚΑ και πλέον εκκρεμεί μόνον η κατάρτιση του ψηφιακού οργανογράμματος. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι αποτελούν συλλήβδην υπαλλήλους του κράτους και θεωρούνται πλέον «κρατικοί υπάλληλοι», η δημιουργία του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας αποσκοπεί πρωτίστως στην ελεύθερη διακίνηση του προσωπικού του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα, με νόμιμα κριτήρια και διαφανείς διαδικασίες για την ορθολογικότερη κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού. Κατά συνέπεια, κρίνεται αδιανόητη, η κατάφωρα άδικη αφαίρεση ενός δικαιώματος από μια συγκεκριμένη εργασιακή ομάδα, με τον κατ’ ουσίαν αποκλεισμό της από την συμμετοχή σε μία αξιοκρατική διαδικασία και επίσης είναι αδικαιολόγητη, η απόδοση προτεραιότητας στις ανυπόστατες υπηρεσιακές ανάγκες ενός φορέα, έναντι των σαφώς προκαθορισμένων υπηρεσιακών αναγκών ενός άλλου, εξαιτίας της ολιγωρίας του πρώτου για την πλήρωση των απαιτούμενων προϋποθέσεων, ώστε να καταστεί επίσης φορέας υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας. Με βάση τα όσα εκτέθηκαν παραπάνω, γίνεται κατανοητή η εις βάρος των υπαλλήλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, διάκριση σε σχέση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα, αναφορικά με την χρήση του δικαιώματος που χορηγεί ο Νόμος για την Κινητικότητα, καθόσον μη σεβόμενη τις αρχές της αξιοκρατίας και την ελεύθερη βούληση των υπαλλήλων, τους «καθηλώνει» μέσω ενός ιδιότυπου καθεστώτος εργασιακής ομηρίας, σε φορείς που δεν επιθυμούν πλέον να απασχολούνται και τους στερεί τη δυνατότητα αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος και περαιτέρω εξέλιξης της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους εν ευ θέτω χρόνω, καταπατώντας κάθε συνταγματική αρχή περί ισότητας, κράτους δικαίου και χρηστής διοίκησης και καθιστώντας την θέσπιση του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας άνευ ουσίας. Ως εκ τούτου, παρακαλώ όπως προβείτε στις ενέργειες της αρμοδιότητάς σας για την εξέταση του ως άνω θέματος, στο πλαίσιο της νομιμότητας, για την εφαρμογή στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα των αρχών των ίσων ευκαιριών και της ίσης μεταχείρισης, όσον αφορά στην πρόσβαση στην απασχόληση, συμπεριλαμβανομένης της επαγγελματικής εξέλιξης και στις συνθήκες και στους όρους εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής, που σχετίζονται με την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού δημοσίων υπηρεσιών, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ, καθώς και με δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν. Σας ευχαριστώ.