Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ 4399/2016 (Α’ 117), 3908/2011 (Α’ 8), 3299/2004 (Α’ 261) ΚΑΙ 2601/1998 (Α’ 81) – Άρθρο 2Σχόλιο του χρήστη Jorge Salcedo | 13 Σεπτεμβρίου 2019, 15:12
Για να δούμε αν το καταλάβαμε καλά: ο πολιτικός μηχανικός π.χ. του έργου, θα φέρνει μια βεβαίωση ότι όλα ήταν σύννομα (θα ελέγχει τον εαυτό του δηλαδή) και με αυτήν ο επενδυτής θα εκταμιεύει δημόσιο χρήμα (50%)!!! Μετά θα έρχεται η ελεγκτική εταιρεία και θα ορίζει όποιον θέλει να ελέγξει το έργο (γιατί όχι τον ίδιο πολιτικό μηχανικό ας πούμε...) και θα βγάζει μια έκθεση που θα υπογράφεται από 3 ιδιώτες που δεν έχουν κανένα πειθαρχικό έλεγχο. Και μετά η δημόσια υπηρεσία (Υπουργείο ή Περιφέρεια) θα εκταμιεύει δημόσιο χρήμα, χωρίς να έχει ελέγξει το έργο σε οποιαδήποτε φάση του. Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι (με ορισμούς μελών) είναι για γέλια. Τα δε πρόστιμα των 10.000 με 100.000 ευρώ σε επενδύσεις εκατομμυρίων είναι αστεία. Γιατί δεν ορίζετε το πρόστιμο ως ποσοστό επί της επένδυσης, να δούμε αν θα ολοκληρωθεί καμία; Αυτή τη στιγμή υπάρχει Μητρώο Ελεγκτών που αποτελείται από δημοσίους αλλά και ιδιώτες και είναι εξειδικευμένο στους αναπτυξιακούς νόμους. Δεν υπάρχουν ορισμοί (που ενέχουν ενδείξεις διαφθοράς) αλλά μόνο κληρώσεις και φυσικά οι ελεγκτές ελέγχονται ως προς την αποτελεσματικότητά και εντιμότητά τους από την αρμόδια Υπηρεσία. Αντί λοιπόν να πειραματιζόμαστε με αμφιβόλου αποτελέσματος διαδικασίες, γιατί δεν εμπλουτίζουμε και ενισχύουμε το υπάρχον μητρώο;