Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ – Άρθρο 42 – Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης ΔιαδικασιώνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Οικονομίδης | 13 Σεπτεμβρίου 2019, 19:03
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παραθέτω εδώ, προσαρμοσμένο, κείμενο που είχα στείλει στην διαβούλευση για την Συνταγματική Αναθεώρηση αλλά και σε πλήθος παραληπτών: Θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να επιχειρηθεί η υιοθέτηση ως βασικής «σχεδιαστικής» προσέγγισης όλων των νομικών διατάξεων της μέγιστης αξιοποίησης των ΤΠΕ. Συγκεκριμένα θα μπορούσε κατά πρόνοια αντίστοιχη του άρθρου 75 του Συντάγματος που προβλέπει: “ Άρθρο 75 1. Kάθε νομοσχέδιο και κάθε πρόταση νόμου που συνεπάγονται επιβάρυνση του πρoϋπoλoγισμoύ, εφόσον υποβάλλεται από Υπουργούς, δεν εισάγεται για συζήτηση, αν δεν συνοδεύεται από έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Kράτoυς που καθορίζει τη δαπάνη· εφόσον υποβάλλεται από βουλευτές, διαβιβάζεται πριν από κάθε συζήτηση στο Γενικό Λογιστήριο του Kράτoυς, που υποχρεούται να υποβάλει στη Boυλή σχετική έκθεση μέσα σε δεκαπέντε ημέρες. Αν η προθεσμία αυτή περάσει άπρακτη, η πρόταση νόμου εισάγεται για συζήτηση και χωρίς έκθεση ………….” να τεθεί με ανάλογη διάταξη (Συνταγματική έλεγα τότε, αλλά ας είναι και κοινός Νόμος) η υποχρέωση – προφανώς για τα Νομοσχέδια που εμπεριέχουν θέσπιση οιωνδήποτε διαδικασιών (που βεβαίως είναι μάλλον η συντριπτική πλειοψηφία)– της προγενέστερης γνωμοδότησης κατάλληλου οργάνου προκειμένου να ελέγχεται ότι διασφαλίζεται: Η βέλτιστη αξιοποίηση των ΤΠΕ λαμβανομένων υπόψη των ώριμων τεχνολογιών της αγοράς, προς ελαχιστοποίηση της δαπάνης χρόνου και χρήματος του Δημοσίου, των πολιτών και των επιχειρήσεων. Σημειώνω αμέσως εδώ ότι χρησιμοποιώ τον όρο «ώριμες τεχνολογίες της αγοράς» θέλοντας να αποφευχθεί τυχόν αναβλητικότητα ή προσχήματα ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που θα έθεταν σε κίνδυνο την αποτελεσματική νομοθέτηση και μάλλον θα δυσφημούσαν την όλη προσέγγιση. Επίσης με το όρο «αγορά» δεν εννοώ σε καμιά περίπτωση αναγκαστικά τις ιδιόκτητες τεχνολογίες αλλά απλώς και μόνον τεχνολογίες δοκιμασμένες και σε πραγματική παραγωγική λειτουργία. Κάθε προσπάθεια και προτίμηση προς το ελεύθερο λογισμικό προφανώς θα πρέπει να ευνοείται. Σημαντικότατο τέλος στόχο θα πρέπει να αποτελεί η διασφάλιση της διαλειτουργικότητας στο ευρύτερο το δυνατόν επίπεδο. Εκεί επρότεινα κατ' αρχήν και την σύνθεση του ελέγχοντος οργάνου, αλλά μπορεί σαφώς αυτό να αποτελέσει αρμοδιότητα του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τέλος να προσθέσω ότι πέραν των προς ψήφιση Νόμων, είναι σκόπιμο, και ίσως και ακόμη πιο απαραίτητο – καθώς ως γνωστόν «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες» - ανάλογη πρόνοια να θεσπιστεί και για την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων και των Υπουργικών Αποφάσεων. Μόνον έτσι θα διασφαλιστεί η μη ακύρωση των όποιων αρχικών σωστών ρυθμίσεων από την μη ακόμα εξαλειφθήσα στο εσωτερικό της Δημόσιας Διοίκησης προτίμηση προς την γραφειοκρατία.