Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΆρθρο 18 – Διαδικασία αδειοδότησης κατασκευών κεραιών στην ξηράΣχόλιο του χρήστη ΔΙΑΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ | 14 Σεπτεμβρίου 2019, 22:15
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επαναφέρω το άρθρο που κατέθεσα στην προηγούμενη διαβούλευση, καθ΄όσον οι διατάξεις που αφορούν τις Κεραίες στο παρόν Νομοσχέδιο, είναι σχεδόν πανομοιότυπες με αυτές του προηγούμενου. Γεγονός το οποίο μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είτε επί Σύριζα, είτε επί Νέας Δημοκρατίας, τα συμφέροντα των 3 Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας είναι πάνω από τις κυβερνήσεις και τα κόμματα στην Ελλάδα και δεν έχουν καμία σχέση με την ανάπτυξη της χώρας ώστε να παρεισφρύουν σε τέτοια Νομοσχέδια. ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ Γενικά Οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες έχουν μεγάλη εφαρμογή στην ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη. Το πιο απτό σημείο εφαρμογής είναι η κινητή τηλεφωνία. Για να διαλύσω πιθανές επιχειρηματολογίες των «τριών αδελφών» (δηλ. των τριών κυρίαρχων εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας) επισημαίνω ότι συντάσσομαι με την τεχνολογική εξέλιξη (και προφανώς την ΚινητήΤηλεφωνία) με παράλληλο όμως κοινωνικό έλεγχο ώστε το υποκείμενο της χρήσης της, ο άνθρωπος, να μπορεί να ρυθμίζει τη διαχείρισή της. Και όχι το κέρδος με επικοινωνιακά τερτίπια να επιβάλει συμπεριφορές. Ο Dr.King στις ΗΠΑ, στο σύγγραμμά του με τίτλο «Οι ενσυνείδητες διαδικασίες» επισημαίνειχαρακτηριστικά ότι οι διαδικασίες που η ανθρώπινη γνώση ανακάλυψε, έχουν μετατρέψει το υποκείμενο της κρίσης σε αντικείμενο ανεξέλεγκτης εφαρμογής. Και αυτό είναι το νέο διακύβευμα του μεταλλασσόμενου καπιταλισμού του 21ου αιώνα. Γεννάται μια νέα κυρίαρχη κοινωνική εξουσιαστική ομάδα η «φράξια (όπως την ονομάζει) της γνώσης» που διαπερνά όλα τα πολιτικά φάσματα και κοινωνικές ιδεολογίες και έχουν μετατρέψει τον άνθρωπο σε αντικείμενο διαχείρισης. Το σχέδιο νόμου αυτό κινείται προς την επίλυση πάγιων θεμάτων στο χώρο κυρίως της κινητής τηλεφωνίας. Δύο αρχικές επισημάνσεις: Α. Κοινωνία των πολιτών Η απουσία της συμμετοχής των πολιτών και άρα η απουσία του κοινωνικού ελέγχου. Η παντελής απουσίατης Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χωροθέτηση της τοποθέτησης των κεραιοσυστημάτων. Υπενθυμίζω ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες το πού θα εγκατασταθουν τα αναγκαία κεραιοσυστήματα είναι αρμοδιότητα των περιφερειών και των Δήμων».Στο Σχέδιο Νόμου απουσιάζει ο ρόλος τους, κατ’ εκτίμησή μου με παρέμβαση των «τριών αδελφών» επειδήφοβούνται τον έλεγχο των αιρετών των ΟΤΑ από την Κοινωνία των Πολιτών. Β. Η.Μ.Α και Περιβάλλον Η δεύτερη επισήμανση είναι ότι το σχέδιο νόμου αγνοεί τις συνέπειες των ΗΜΑ στο Περιβάλλον. Θεωρώ απαράδεκτο για την οικολογική ισορροπία της πανίδας και χλωρίδας την εγκατάσταση Κεραιοσυστημάτωνσε περιοχές Natura πολύ δε περισσότερο χωρίς την έγκριση των αρμοδίων για τις περιοχές αυτές αρχών ή των ανεξαρτήτων φορέων διαχείρισης. Ούτε είναι δυνατόν σε δασικές περιοχές να παραβιάζεται η δασική νομοθεσία με κτίσματα για την εγκατάσταση κεραιοσυστημάτων, τα οποία είναι αυθαίρετα και σε μέγεθος που παραβιάζει ευθέως το δασικό χαρακτήρα της περιοχής. Περί ορίων Α. Όρια Ελλάδας: Ορίζονται από το ΦΕΚ 1105/B/6-9-2000 και Νόμος 3431 (ΦΕΚ 13/Α/3-2-2006), άρθρο 31 § 2. Τα όρια της Ελλάδας ορίστηκαν από την ΕΕΑΕ (Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας) που έλαβε ως οδηγό ένα από τα μεγαλύτερα -παγκοσμίως- όρια και θεώρησε καλό να θέσει τα δικά της όρια στο 60% και 70% κάτω από αυτό το εξωφρενικά υψηλό όριο (ICNIRP του 1998) και πάλι βρίσκονται όμως σε πολύ ψηλά επίπεδα, Β. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας -που είναι πιο προσεκτικός από τις Ελληνικές αρχές- σε ανακοίνωσή του τον Ιούνιο του 2011, συστήνει ιδιαίτερη προσοχή της παγκόσμιας κοινότητας με δημόσια επίσημη ανακοίνωση, αναφέροντας ότι από τις χιλιάδες μελέτες που έχουν γίνει από περίπου το 1990 και μετά,υπάρχει λόγος ανησυχίας για πιθανή καρκινογέννεση στους ανθρώπους από τη μακροχρόνια χρήση κινητώντηλεφώνων και συσκευών, που εκπέμπουν από 0,1 – 2 Watt στις συχνότητες: 450 – 2.700 MHz, σύμφωνα με μελέτες που εξέτασε και αξιολόγησε ο Διεθνής Οργανισμός Έρευνας του Καρκίνου . Τα όρια πιθανής καρκινογέννεσης από ακτινοβολίες στα οποία αναφέρεται ο Π.Ο.Υ., αντιστοιχούν σε 6 – 27 V/m, δηλαδήπολλές φορές κάτω από τα αντίστοιχα Ελληνικά όρια που ήδη ξεκινούν από 33 – 51 V/m. Γ. Καθώς νέες μελέτες για τις επιδράσεις της ακτινοβολίας γνωστοποιούνται, σε λιγότερο από 10 έτη κάποιες χώρες και πόλεις μειώνουν τα όριά τους, με αποτέλεσμα η Ιταλία,Βρυξέλλες,Βουλγαρία, Παρίσι, Σάλτσμπουργκ, Καστίλη να έχουν όρια εκατοντάδες ή και χιλιάδες φορές πιο κάτω από τα ελληνικά. Το νέο παγκόσμιο κίνημα για τη 5G Τεχνολογία. Σήμερα διογκώνεται ένα νέο παγκόσμιο κίνημα για τον τρόπο διαχείρισης της νέας γενιάς ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών, της γνωστής με άλλα λόγια ως 5G τεχνολογίας . Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας δεν θέτει μόνο ζητήματα ειδικότερης βλάβης της υγείας των πολιτών και του περιβάλλοντος, αλλά διαμορφώνει και νέες κοινωνικές σχέσεις στην καθημερινότητά μας, περιορίζει ουσιαστικά τα προβλεπόμενα συνταγματικά σε όλες τις δημοκρατικές χώρες δικαιώματα των πολιτών, όπωςκαι την συνταγματικώς οριζόμενη εξουσία ελέγχου από τους θεσμούς στις πολυεθνικές επιχειρήσεις που διαχειρίζονται την τεχνολογία αυτή, θέτοντας κανόνες σαφέστατα αντισυνταγματικούς και αντιδημοκρατικούς. 200 περίπου επιστήμονες από χώρες όλου του κόσμου ζητούν με την έκκληση «5G APPEAL» την αναβολή τηςεφαρμογής της . Υπενθυμίζω ότι η εφαρμογή της 5G πιλοτικά σε πόλεις και πολιτείες των Η.Π.Α.διαμόρφωσαν αντιδράσεις, κοινωνικές συγκρούσεις και θεσμικές αντιρρήσεις από οργανώσεις, είτε της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , είτε των επί μέρους Κυβερνήσεων των επί μέρους Πολιτειών των Η.Π.Α. (π.χ.απόρριψη της εφαρμογής της με βέτο από τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Edmund G. Brown το 2017) . Δυστυχώς στο σχέδιο νόμου υπάρχει έντονο το περιεχόμενο της θεσμοθέτησης της 5G τεχνολογίας στην χώρα μας χωρίς θεσμικές και κοινωνικές δεσμεύσεις, προβάλλοντας περισσότερο τις διευκολύνσεις που αυτή παρέχει και λιγότερο τις συνέπειες που αυτή προκαλεί. (IARC – International Agency for Research on Cancer: http://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/index.php). 5G Appeal έτους 2017: https:// europaem.eu/attachments/article/120/2017-08_EU_5G_Appeal_10_August_2017.pdf 5G Appeal έτους 2018: http://www.5gspaceappeal.org/ http:/www.stralskyddsstiftelsen.se/wpcontent/2017/09/scientist_5g_appeal_final) Βλ. https://www.youtube.com/watchv=qN8dp109EPE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1mhBlCBMaY79jo7U-fJNkX64WtnfqmoNAGwZ2E3ryOVrR_Jr8vZNL44g Κώστας Διάκος Οικολόγος Νομικός Περιβάλλοντος Ειδικευμένος σε θέματα Ηλεκτρομαγνητικής Ακτινοβολίας