Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΆρθρο 18 – Διαδικασία αδειοδότησης κατασκευών κεραιών στην ξηράΣχόλιο του χρήστη ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ " | 15 Σεπτεμβρίου 2019, 18:29
ΣΑΣ ΕΚΘΕΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΓΕΝΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ 5G. 1.ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΌΡΙΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ Τα επιτρεπόμενα σε κάθε χώρα «όρια ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας» ουδόλως αποτελούν «όρια ασφαλείας» (όρος που εξυπηρετεί την επικοινωνιακή πολιτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας προς εφησυχασμό των πολιτών) αλλά ως «όρια επικινδυνότητας» που είναι ορθότερος όρος περιγραφής τους. Πόσο μάλλον αφού διαφέρουν τα όρια από χώρα σε χώρα, αλλιώς θα είχαν όλες οι χώρες το ίδιο όριο. Να σημειωθεί ότι στο αγγλικό κείμενο η λέξη είναι «exposure» η οποία μεταφράζεται ως «έκθεση» κι όχι ως «ασφάλεια». Τα όρια ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (Η/Μα) στη χώρα μας ορίστηκαν πριν από 20 σχεδόν χρόνια από την Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.) που έλαβε ως τιμή αναφοράς ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως όρια ( το όριο της Επιτροπής ICNIRP-έτος 1998) και έθεσε τα όρια στην Ελλάδα στο 60 % -70% κάτω από αυτό το υπερβολικά υψηλό όριο. Παρ’ όλα αυτά, τα όρια της χώρας μας, εξακολουθούν ακόμη να είναι πάρα πολύ υψηλά και απαρχαιωμένα -διότι ελήφθησαν υπ’ όψιν μόνον οι ΘΕΡΜΙΚΕΣ επιδράσεις που ήταν γνωστές το 1998, δεν υπήρχε αρκετή ακόμη αρκετή γνώση για τις επιβαρυντικές ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ επιδράσεις της Η/Μ ακτινοβολίας, άρα επιβάλλεται να επανακαθορισθούν. Τα όρια της Η/Μ ακτινοβολίας επιβάλλεται να μειωθούν στην Ελλάδα τουλάχιστον 100 φορές κάτω από τα ισχύοντα, λόγω των επικίνδυνων (μη θερμικών) βιολογικών επιδράσεων. Αυτά έχουν παρατηρηθεί σε πολύ χαμηλές συχνότητες, ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΤΑ ΙΣΧΎΟΝΤΑ ΌΡΙΑ : από ελαφρά συμπτώματα, όπως ημικρανίες, αϋπνίες, κ.λ.π. μέχρι πολύ σοβαρά όπως διάφορα είδη καρκίνου (γλοιοβλάστωμα του εγκεφάλου, λευχαιμίες, σβάννωμα κ.λ.π.) αυτισμός, υπογονιμότητα, εκφυλιστικές νόσοι όπως Altzheimer, Parkinson κ.α. (βλέπε μελέτες των: Χρ. Γεωργίου, Στ. Ζηνέλη, Λ. Μαργαρίτη, Σ.Κάννα-Μιχαηλίδου, Goldsmith ,Balmoni , Stang, Hallberg, Johansson ,Hardell, Salford, Hyland, Lai, R.and D.Wolf, Bioinitiative Report, κ.λ.π.) Για τον λόγο αυτό άλλως τε, κατέταξε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας( Π.Ο.Υ )το έτος 2011 τις Η/Μ ακτινοβολίες στους «πιθανώς καρκινογόνους» παράγοντες (κατηγορία 2Β) ενώ υπάρχουν πλέον αρκετά δεδομένα από επιστημονικά πειράματα για την μετάταξή τους κατ’ ευθείαν στις «καρκινογόνες» (κατηγορία Α), όπως αναφέρουν οι ειδικοί επιστήμονες. Η ανωτέρω μείωση επιβάλλεται για να εφαρμοσθεί η «Αρχή της Προφύλαξης» του άρθρου 191 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ε.Ε. και στόχος είναι να μειωθεί η επικινδυνότητα. Το έχει πετύχει εδώ και πολλά χρόνια η Ιταλία κατεβάζοντας 10 φορές το όριο σε 0,6 v/m (με αποτέλεσμα να έχει αυτή τη στιγμή όρια σχεδόν 100 φορές κάτω από τα ελληνικά) και η κινητή τηλεφωνία λειτουργεί εκεί και πάλι αποδοτικά, το ίδιο δε θαυμάσια λειτουργεί και στη Ρωσία, Κίνα, Βέλγιο, Βουλγαρία, Σάλτσμπουργκ, Παρίσι, Καστίλη, και άλλες χώρες και πόλεις με πολύ χαμηλότερα όρια από εμάς. Να σημειωθεί ότι το Παρίσι και το Σάλτσμπουργκ έχουν 7.200 φορές χαμηλότερα όρια από ότι η Ελλάδα. Τα όρια πιθανής καρκινογένεσης από ακτινοβολίες στα οποία αναφέρεται ο Π.Ο.Υ., αντιστοιχούν σε 6 – 27 V/m, δηλαδή πολλές φορές κάτω από τα αντίστοιχα Ελληνικά που ήδη ξεκινούν από 33 – 51 V/m ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΙ ΣΤΙΣ Η/Μ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΈΝΩΣΗΣ… Στην παραπάνω ανάγκη μείωσης των ορίων στη χώρα μας έχουν καταλήξει μετά από πολύχρονες μελέτες και πειράματα πολλοί Έλληνες επιστήμονες, βιοχημικοί, ραδιοβιολόγοι, περιβαλλοντολόγοι, ιατροί κ.λ.π. όπως Λουκάς Μαργαρίτης, καθηγητής Ραδιοβιολόγος, Κυτταροβιολόγος Παν/μίου Αθηνών, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Βιολογικών επιστημών, Κ.Θ. Λιολιούσης, Φυσικός, ειδικευμένος στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, καθηγητής Παν/μίου Αθηνών και συγγραφέας («Μικροκύματα και Βιολογικές επιδράσεις της Η/Μ ακτινοβολίας», «Κινητό Τηλέφωνο και Υγεία» ) Χρήστος Γεωργίου, καθηγητής Βιοχημίας –Μοριακής Βιολογίας Παν/μίου Πάτρας, συνεργάτης-ερευνητής Κέντρου Αστροβιολογίας της NASA, Θεόδωρος Μέτσης, Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος-Περιβαλλοντολόγος (δρ.Παν/μίου Μάντσεστερ) και συγγραφέας, Στυλιανός Ζηνέλης, γαστρεντερολόγος-ηπατολόγος, μέλος Δ.Σ. Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, Στέλλα Κάννα-Μιχαηλίδου, Χημικός Τοξικολόγος Παν/μίου Λονδίνου, πρόεδρος της Επιτροπής Κύπρου για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Υγείας των Παιδιών, Σύμβουλος της Παγκόσμιας Παιδιατρικής Εταιρείας και πολλοί άλλοι. Λέει χαρακτηριστικά ο καθηγητής Χρήστος Γεωργίου: «Στην Ε.Ε., υπάρχουν κράτη που έχουν κατεβάσει το όριο έκθεσης έντασης ακτινοβολίας πιο κάτω από τα επιτρεπτά σε αυτά όρια. Άρα, παρέχεται μεγάλη ευελιξία στα κράτη να αποφασίζουν αυτά το όριο. Δεν τους επιβάλλεται από κανέναν. Τα κράτη αποφασίζουν. Το ερώτημα είναι για τίνος το συμφέρον αποφασίζουν.» ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΑΥΤΟ, ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΜΕΛΗΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΖΗΤΑΜΕ ΠΑΝΤΑ, ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ. 2. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΕΡΑΙΩΝ ΣΕ ΑΚΤΙΝΑ 300 ΜΕΤΡΩΝ ΑΠΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ (ΣΧΟΛΕΙΑ Κ.Λ.Π.) Για τους ίδιους παραπάνω λόγους και για την αποτελεσματικότερη προφύλαξη της υγείας των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (νήπια, υπόλοιπα παιδιά, ηλικιωμένοι, ασθενείς,) ΖΗΤΑΜΕ απαγορευθεί εντελώς η τοποθέτηση κεραίας σε απόσταση μέχρι 300 μέτρων από την περίμετρο κτιριακών εγκαταστάσεων χώρων ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού (βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία, παιδικές χαρές κ.λ.π.) διότι η μείωση απλώς στο 60% των υπερυψηλών ορίων ακτινοβολίας της χώρας μας, που προβλέπεται γι’ αυτούς τους χώρους, δεν εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα για την υγεία, σύμφωνα με αυτά που εκθέσαμε παραπάνω. 3 ΟΙ ΚΑΤ’ ΕΥΦΗΜΙΣΜΟ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΕΣ Ε.Κ.Κ.Χ.Ο (ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΕΡΑΙΩΝ (δήθεν)ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΧΛΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ. Οι κεραίες ΕΚΚΧΟ περιλαμβάνονται στο άρθρο 26 παρ.2, είναι μόνον κατ΄ ευφημισμό « χαμηλής όχλησης» για να αποφεύγεται η αδειοδότησή τους. Ο όρος δεν χρησιμοποιείται σε καμία άλλη χώρα, είναι ελληνικής εφεύρεσης (από τις εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας στη χώρα μας) και παγκόσμιας πρωτοτυπίας. Οι Κεραίες αυτές είναι επίσης εξαιρετικά βλαπτικές, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες που έχουν βρει επιβαρυντικά βιολογικά αποτελέσματα της ακτινοβολίας σε πολύ χαμηλές συχνότητες. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ, ΚΑΘΕ ΚΕΡΑΙΑ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ, ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΔΕΙΑ. 4. ΑΝΑΓΚΗ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ. Υπάρχει πλήρης απουσία περιβαλλοντικού σχεδιασμού (χωροταξικού – πολεοδομικού).Δεν τίθεται κανένας περιορισμός στο πλήθος των εγκαταστάσεων της κάθε εταιρείας Κινητής Τηλεφωνίας ανά περιοχή. Γεμίσαμε με πόλεις και χωριά – τέρατα από τις Κεραίες και θα εξακολουθούμε να γεμίζουμε σε βάρος της Υγείας και του Περιβάλλοντος, κατά παράβαση των άρθρων 21 και 24 του Συντάγματος και με προσβολή της προσωπικότητας των πολιτών. Έχει επιβαρυνθεί δραματικά η υγεία όλου του οικοσυστήματος από τις ολοένα αυξημένες ακτινοβολίες. Ζητάμε χωροταξικό σχεδιασμό και μελέτη, πριν να νομοθετηθεί η εγκατάσταση κεραιών και επίσης να δοθεί η αρμοδιότητα έγκρισης για την τοποθέτηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (στους κατά τόπους Δήμους της χώρας). 5. ΜΕΛΕΤΕΣ ΡΑΔΙΟΕΚΠΟΜΠΩΝ Επιβάλλεται να σταματήσουν οι μελέτες ραδιοεκπομπών να λαμβάνουν ως βάση την ισχύ των 10 Watt, αφού οι εγκαθιστάμενες κεραίες μπορεί να διαθέτουν δεκάδες ή και εκατοντάδες φορές μεγαλύτερη Ισχύ η οποία μπορεί να αυξάνεται από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από απόσταση. 6. ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε.Α.Ε. Ο έλεγχος από την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας Ε.Ε.Α.Ε. για τις υπερβάσεις των εκπεμπομένων ακτινοβολιών των Κεραιών είναι μόνον «δειγματοληπτικός» (σύμφωνα με το άρ.30 παραγρ.2α του ν.4070/2012) Ορίζεται ετησίως σε ποσοστό 20% τουλάχιστον των αδειοδοτημένων από την Ε.Ε.Τ.Τ. που λειτουργούν εντός σχεδίου πόλεως). Ζητάμε να γίνει ουσιαστικός και συνεχής, επί 24ώρου βάσεως σε κάθε εγκατάσταση, δεδομένου του ότι , όπως γνωρίζουμε, οι εταιρείες έχουν την Τεχνολογική δυνατότητα να αυξομειώνουν την ένταση από μακριά. 7. ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ (ΑΡΑ ΜΗ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΟΛΟΣΣΩΝ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Υπενθυμίζουμε ότι ΚΑΙ στο Νομοσχέδιο αυτό, οι Διοικητικές και Ποινικές κυρώσεις και τα Διοικητικά και Ποινικά πρόστιμα στις παραβιάσεις των εταιρειών είναι εξαιρετικά χαμηλά και ανεπαρκή(ιδίως το χαμηλότερο όριο στη διακύμανσή τους) άρα μη αποτρεπτικά (οι εταιρείες πληρώνουν και συναχίζουν) ιδίως στα θέματα υπέρβασης των ορίων και στις ψευδείς δηλώσεις στοιχείων, οι οποίες, για πρώτη φορά νομοθετείται ότι δεν σταματούν τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας των Κεραιών! 8. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ. Είναι επιεικώς απαράδεκτη - για να μην την ονομάσουμε κοροϊδία- η «ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ-Π.Π.Δ.» σε αντίθεση με την (ισχύουσα πριν το 2012) υποχρεωτική υποβολή «Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων-Μ.Π.Ε». Η πρώτη (Π.Π.Δ) είναι μία τυποποιημένη δήλωση ερωτηματολογίου-καρμπόν (κάτι σαν δισέλιδος "τυφλοσούρτης" ) που με δύο-τρία ΝΑΙ και ΟΧΙ, απαλλάσσει τις εταιρείες από οποιαδήποτε υποχρέωση αναλυτικής, ενδελεχούς και εμπεριστατωμένης Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία πρέπει να απαιτείται σε όλες τις περιπτώσεις. 9. ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Για όλες τις περιπτώσεις συνεγκατάστασης (γειτνιάζουσες κεραίες ή συνεγκατεστημένες στον ίδιο ιστό ) να απαιτείται νέα αδειοδότηση και να συνεκτιμάται η ολική εκπομπή Η/Μ.Α. που δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα όρια (που όπως προαναφέραμε πρέπει να επαναπροσδιορισθούν σε όρια πολύ χαμηλότερο) 10. ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΟΚ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ. Διάσπαρτες σε διάφορα άρθρα περί των Κεραιών υπάρχουν πολλαπλές απαράδεκτες και αντισυνταγματικές διατάξεις με σοβαρές παραβιάσεις του ΓΟΚ και της Δασικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας. 11. ΝΕΑ ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΓΕΝΙΑΣ ΔΙΚΤΥΩΝ 5G - ΑΙΤΗΜΑ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΖΗΤΑΜΕ να μην εφαρμοσθεί η νέα ασύρματη γενιά δικτύων 5G, ως άκρως επικίνδυνη για την υγεία, αλλά και για τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα των πολιτών Ήδη μετά την υπογραφή των συμβάσεων με τις πρώτες «smart cities” (έξυπνες πόλεις), που θεωρούμε ότι ελαφρά τη καρδία και με μεγάλη άγνοια κινδύνου υπέγραψαν οι πρόθυμοι Δήμαρχοι, προετοιμάζεται πυρετωδώς η εγκατάσταση των άνω των 50.000 περίπου νέων κεραιών που θα εξυπηρετούν τη νέα αυτή εφαρμογή 5G, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αφαιρεθούν οι περίπου 11.000 παλιές, νόμιμες και παράνομες κεραίες από τις θέσεις τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται... Η νέα αυτή εφαρμογή 5G, παρά την απαστράπτουσα προβολή και διαφήμισή της, έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία και εκκλήσεις από ειδικούς επιστήμονες παγκοσμίως, σε σχέση με την διαφαινόμενη, ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση της υγείας των κατοίκων του πλανήτη, (από ότι με τις προηγούμενες γενιές δικτύων 2G,3G,4G κλπ) από τις υψηλές ακτινοβολίες εξαιρετικής πυκνότητας και επικινδυνότητας. Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε οικονομική ωφέλεια κι αν προκύπτει από τη διαχείριση της 5G, στερείται της αναγκαίας προϋπόθεσης της εγγύησης για τα δημοκρατικά βιολογικά, ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα ( υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει τεχνολογική δυνατότητα εφαρμογής της και για "mind control" ). Υπενθυμίζουμε ότι η εφαρμογή της 5G προκάλεσε κοινωνικές αντιδράσεις, και θεσμικές αντιρρήσεις (π.χ. απόρριψη της εφαρμογής της 5G με βέτο από τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Edmund G. Brown το 2017). Είναι χαρακτηριστικό ότι στην καρδιά της Ε.Ε., στις Βρυξέλλες, η Υπουργός Περιβάλλοντος Céline Fremault, μετά από αίτημα να αυξηθούν τα –χαμηλά εκεί όπως είπαμε παραπάνω - όρια ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας για να εγκατασταθεί η 5G, αρνήθηκε κατηγορηματικά με τη φράση «The people of Brussels are not guinea pigs whose health I can sell at a profit». (οι πολίτες των Βρυξελλών δεν είναι ινδικά χοιρίδια των οποίων την υγεία μπορώ να ξεπουλήσω για κέρδος). Επιβάλλεται να ληφθεί υπ' όψιν η άποψη των 200 και πλέον επιστημόνων από χώρες όλου του κόσμου, που ζήτησαν το 2017, με την έκκληση «5G APPEAL» τη ΜΗ εφαρμογή της. Νέα έκκληση έγινε το 2018 και βρίσκεται ακόμη σε διαδιικτυακή λειτουργία, με τον τίτλο «Stop 5G on Εarth and in Space » απευθυνόμενη στον ΟΗΕ, στην Ε.Ε. κ.λ.π. Έχει μεταφραστεί και στα Ελληνικά και έχει συγκεντρώσει μέχρι τώρα χιλιάδες υπογραφές από επιστήμονες όλου του κόσμου( Βλέπετε σχετικό link: http://www.5gspaceappeal.org )