Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ 4399/2016 (Α’ 117), 3908/2011 (Α’ 8), 3299/2004 (Α’ 261) ΚΑΙ 2601/1998 (Α’ 81) – Άρθρο 2Σχόλιο του χρήστη Κυριάκος Μπάλος | 16 Σεπτεμβρίου 2019, 21:55
Έχοντας 20ετή εμπειρία στην υποβολή και παρακολούθηση επενδυτικών σχεδίων στους διάφορους Αναπτυξιακούς Νόμους συμφωνώ ότι οι καθυστερήσεις στην διαδικασία ελέγχου από τα ΚΟΕ και ΠΟΕ κοστίζουν στις επιχειρήσεις χρήμα και στην εθνική οικονομία περιθώρια ανάπτυξης. Αυτό όμως που προκύπτει από το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρα ότι ο ελεγχόμενος θα μπορεί ύστερα από μια προσυμφωνημένη τιμή να αγοράζει τον ελεγκτή του. Έναν ελεγκτή που με μια τιμή, συγκριτικά πολύ μικρή σε σχέση με τα εκατομμύρια της επιδότησης που θα λάβει, θα είναι ανεκτός στα πεπραγμένα του. Δηλαδή με λίγα λόγια ο ελεγκτής θα είναι ο ίδιος ο ελεγχόμενος! Το συγκεκριμένο άρθρο πέρα από κάθε αμφιβολία, νομιμοποιεί τη διαπλοκή. Τα επιχειρήματα ότι τα πιθανά πρόστιμα θα αποτρέψουν κακόβουλες και βλαπτικές προς το δημόσιο συμφέρον πρακτικές είναι μάλλον αστεία καθότι το maximum πρόστιμο είναι 100.000 ευρώ και αυτό μόνο στην περίπτωση που θα φανούν άτυχοι να πέσουν στο δείγμα του 10% των επανελέγχων. Δηλαδή η ελεγκτική και ο επενδυτής ακόμα και στην πολύ μικρή πιθανότητα να πέσουν στο δείγμα επανελέγχου, αξίζει να δώσουν maximum 100.000 ευρώ για να «αγοράσουν» την επιχορήγηση των αρκετών εκατομμυρίων. Το επιχείρημα ότι οι ελεγκτικές κάνουν ισάξιο αν όχι καλύτερο έλεγχο από τους ελεγκτές του Πιστοποιημένου Μητρώου Ελεγκτών είναι ακόμα πιο αστείο, δεδομένου ότι: α. Ελεγκτικές δεν ελέγχανε τις Οικονομικές καταστάσεις της ENRON αλλά και της δικής μας μεγάλης εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας μπιζού και κοσμημάτων πριν σκάσει το σκάνδαλο απάτης και συγκάλυψης από τους ορκωτούς; Αν θυμάμαι καλά, οι Ορκωτοί που την ελέγχανε τα είχανε βρει όλα καλώς, το ίδιο και η ΕΛΤΕ που έλεγχε τους Ορκωτούς. Η αποκάλυψη του σκανδάλου προήλθε από αμερικάνικο fund ή κάνω λάθος; β. Οι Ελεγκτικές (Ορκωτοί Ελεγκτές) είναι κερδοσκοπικοί οργανισμοί/εταιρείες με μόνο στόχο την αύξηση του τζίρου τους και με καμία ανησυχία διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος σε αντίθεση με τους ελεγκτές του Μητρώου που έχουν σοβαρές ποινικές κυρώσεις βάσει Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα και ατομικό ετήσιο έλεγχο Πόθεν Έσχες. Αν όντως το Υπουργείο έχει την διάθεση να τρέξει τους ελέγχους και τις επενδύσεις γιατί δεν έχει ακόμα πληρώσει οφειλές 3 ετών προς τους ελεγκτές του Μητρώου; Και ακόμα περισσότερο γιατί δεν έχει συγκροτήσει από την ημερομηνία που ανέλαβε η νέα ηγεσία κανένα έλεγχο για τις επενδύσεις; Θεωρώ ότι το επιχείρημα της επίσπευσης των ελέγχων είναι προσχηματικό για να δοθούν οι έλεγχοι στις Ελεγκτικές/Ορκωτούς, όπως αντίστοιχα στους Ορκωτούς ανακοινώθηκε ότι θα δοθούν αρκετές δουλειές του δημοσίου. Κρίμα, διότι προκύπτει ότι το μόνο που πραγματικά ενδιαφέρει είναι η δημιουργία μιας νέας κάστας Ολιγαρχιών (Ορκωτοί) με επίπλαστα προσχήματα. Αν πράγματι ο Υπουργός θέλει να τρέξει τις επενδύσεις ας ενισχύσει το Μητρώο πιστοποιημένων Ελεγκτών διατηρώντας την τυχαία ηλεκτρονική κλήρωση.