Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ 4399/2016 (Α’ 117), 3908/2011 (Α’ 8), 3299/2004 (Α’ 261) ΚΑΙ 2601/1998 (Α’ 81) – Άρθρο 2Σχόλιο του χρήστη Ηλίας Λ. | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 09:22
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι καλημέρα σας, Με το παρόν θα ήθελα να εκφράσω τη διαφωνία μου και την πρότασή μου αναφορικά με το Άρθρο 2 του Πολυνομοσχεδίου το οποίο αφορά στον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016 καθώς και στις διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης των επενδυτικών σχεδίων. Οι λόγοι της προαναφερθείσας διαφωνίας εντοπίζονται στα κάτωθι σημεία: 1. Δεν προβλέπεται ουδεμία αναφορά στο Ασυμβίβαστο, γεγονός το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι ο ελεγκτής μπορεί ταυτόχρονα να είναι και σύμβουλος επιχειρήσεων (αντλώντας εισοδήματα και από τις 2 δραστηριότητες). Ως εκ τούτου, η δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση των επενδυτικών σχεδίων τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο. 2. Είναι εύλογο και αναμενόμενο ότι οι επενδυτές θα δεχθούν (είτε άμεσα είτε με έμμεσους τρόπους) πιέσεις ώστε να συνάψουν περαιτέρω εμπορικές σχέσεις, συναλλαγές και συμφωνητικά συνεργασίας με τους ορκωτούς ελεγκτές (πχ εμπορικές σχέσεις που σχετίζονται με φορολογικό έλεγχο, κατάρτιση οικονομικών καταστάσεων, προετοιμασία και υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των διαφόρων επιχειρήσεων, κατάρτιση οικονομοτεχνικών μελετών με απώτερο στόχο την υποβολή Αιτημάτων Υπαγωγής στον Αναπτυξιακό Νόμο κτλ). Κάτι τέτοιο, όπως αντιλαμβάνεστε, συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό, μονοπωλιακή προσέγγιση στον ευρύτερο χώρο των υφιστάμενων και υπό σύσταση επιχειρήσεων της χώρας και δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις για τις λοιπές συμβουλευτικές επιχειρήσεις της χώρας οι οποίες δεν θα έχουν ελεγκτικό ρόλο στις διαδικασίες των επιδοτήσεων και μοιραία θα χάσουν μέρος του πελατολογίου τους (δυνητικού και πραγματικού) λόγω της εμπλοκής των ορκωτών ελεγκτών. Κατ' επέκταση, δυσμενείς επιπτώσεις αναμένονται και για τον ευρύτερο κλάδο καθώς και για το σύνολο της χώρας μας, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζονται η ανάκαμψη και η οριστική έξοδος της τελευταίας από την οικονομική ύφεση. 3. Είναι πρωτοφανές και βέβαια μεμπτό να διαλέγει ο ίδιος ο Φορέας της Επένδυσης τον ελεγκτή του, τον οποίο μάλιστα θα πληρώσει για να αναλάβει τον ευρύτερο έλεγχο του επενδυτικού του σχεδίου, τη στιγμή που μεταξύ τους θα υπάρχει μια σχέση χρηματικής εξάρτησης, γεγονός το οποίο εξ' ορισμού θέτει σε κίνδυνο και αποδυναμώνει τον αδιάβλητο χαρακτήρα, την αντικειμενικότητα και την υψηλή ποιότητα της διαδικασίας του ελέγχου. 4. Είναι παράλογο και ηθικά μεμπτό ιδιώτες να αποφασίζουν για το πώς θα διατεθεί το κρατικό χρήμα, πιστοποιώντας δαπάνες επενδυτικών σχεδίων, χωρίς καμία ουσιαστική λογοδοσία και ενεργώντας αποκλειστικά με κερδοσκοπικά κριτήρια. 5. Είναι απαράδεκτη η απουσία μιας Ανώτατης Δημόσιας Εποπτικής Αρχής η οποία θα έχει παρεμβατικό και διορθωτικό ρόλο και βασική αρμοδιότητα αυτής θα είναι ο έλεγχος, η εποπτεία και η αξιολόγηση των ελεγκτών των επενδυτικών σχεδίων. Εν κατακλείδι, δε διαφωνώ με την ανάθεση της διαδικασίας του ελέγχου και της πιστοποίησης σε ορκωτούς ελεγκτές, αρκεί οι τελευταίοι να εξαιρούνται από τη δυνατότητα παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης σε επιχειρήσεις, Παρακαλώ θερμά όπως ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προαναφερθέντες λόγοι και οι προαναφερθείσες διαπιστώσεις και επισημάνσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί ο αδιάβλητος χαρακτήρας των ελέγχων των επενδυτικών σχεδίων και να αποφευχθούν όλες οι δυσμενείς συνέπειες που αναφέρθηκαν παραπάνω, Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!