Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ – Άρθρο 11Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Σαρασίτης | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 13:36
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πολεοδομικά θέματα επιχειρηματικών περιοχών. Παρατηρήσαμε στην πράξη ότι υπάρχουν ατέλειες σε πολεοδομικά θέματα που είναι πολύ δύσκολο να θεραπευτούν με τις τρέχουσες διαδικασίες. Επίσης ισχύουν οι γενικές διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού οι οποίες δεν είναι λειτουργικές για τα επιχειρηματικά πάρκα. Παράδειγμα: Η κάλυψη είναι 65% Η υποχρεωτική φύτευση είναι 2/3 του υπολοίπου (δηλαδή 23%) Οι θέσεις στάθμευσης είναι 1 ανά 60 τετραγωνικά. Υπολογίζοντας περίπου 15 τετραγωνικά/θέση στάθμευσης(μαζί με τους διαδρόμους πρόσβασης και τις θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων)η επιφάνεια που απαιτείται είναι 16,25% Το άθροισμα είναι 104,25% και αυτό είναι σε μία ιδανική κατάσταση που το σχήμα του οικοπέδου επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του και η επιχείρηση δεν έχει επεκταθεί καθ'ύψος. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα οικόπεδα εντός βιομηχανικών περιοχών έχουν ήδη δώσει το 30% της έκτασής τους για την δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και πρασίνου. Επίσης, οι υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης, είναι κατά περίπτωση υπερβολικές. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η λειτουργία αυτοματοποιημένων αποθηκών που τεράστιες δομημένες εκτάσεις χρειάζονται ελάχιστους εργαζόμενους. Άρα οι αναγκαίες θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να προκύπτουν από την μελέτη του υπεύθυνου μηχανικού με την έγκριση του Φορέα και όχι με αντικειμενικό τρόπο. θέματα διοίκησης/διαχείρισης. η πρόβλεψη του νόμου για: "Στα Επιχειρηματικά Πάρκα ή στην Άτυπη Βιομηχανική Συγκέντρωση για την οποία έχει εκδοθεί η απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 56, τα ανταποδοτικά τέλη για τις υπηρεσίες καθαριότητας, φωτισμού κοινοχρήστων χώρων, συλλογής απορριμμάτων και τις άλλες υπηρεσίες για τις οποίες οι Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού εισπράττουν ανταποδοτικά τέλη, υπολογίζονται με βάση την κοστολόγηση των υπηρεσιών που γίνεται ειδικά για το συγκεκριμένο Επιχειρηματικό Πάρκο" είναι στην σωστή κατεύθυνση, πιστεύουμε όμως ότι θα πρέπει να θεσμοθετηθούν ασφαλιστικές δικλείδες για έλεγχο του τρόπου που κοστολογεί ο κάθε δήμος. Από την εμπειρία μας, οι δήμοι δεν κρατούν αναλυτικά στοιχεία κόστους ανά περιοχή/δραστηριότητα, οπότε καταμερισμός του συνολικού κόστους υπηρεσιών του δήμου/ κατηγορία γίνεται ως επί το πλείστον με αυθαίρετο τρόπο. Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι η κοστολόγηση του Δήμου θα πρέπει να υπόκειται στον τελικό έλεγχο/έγκριση της ΓΓΒ.