Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 1 Τροποποίηση ν. 4608/2019 (Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων και άλλες διατάξεις)Σχόλιο του χρήστη Ε.Β.Ε.Π. | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 13:58
Άρθρο 1 Πολλές επενδύσεις στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, παραμένουν στα «χαρτιά» καθώς καθυστερεί σημαντικά η αδειοδότησή τους. Οι επενδυτικοί νόμοι, αντί να λειτουργούν ως αναπτυξιακό εργαλείο, εγκλωβίζουν τους επενδυτές σε διοικητικές διαδικασίες και καθυστερήσεις, στερώντας από τη χώρα και την οικονομία πολύτιμους πόρους και από την κοινωνία και τους πολίτες, νέες θέσεις εργασίας. Με το αναπτυξιακό σχέδιο νόμου που παρουσιάζει η κυβέρνηση, προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία στις επενδύσεις που θεωρούνται στρατηγικές για να μπορέσουν να αδειοδοτηθούν γρήγορα. Οι παρεμβάσεις που περιέχονται στο νομοσχέδιο επιτρέπουν τη διαμόρφωση γόνιμου εδάφους και φιλικού κλίματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, ξεπερνώντας τα εμπόδια του παρελθόντος. Άρθρο 2 Eισάγεται μια ευέλικτη διαδικασία πιστοποίησης της ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης από ορκωτούς-ελεγκτές λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες καθώς και από πολιτικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς ή άλλης επαγγελματικής ειδικότητας πρόσωπα, που πληρούν τα κριτήρια όπως ορίζονται σε σχετική διάταξη. Τα Επιμελητήρια και οι επιχειρήσεις-μέλη τους έχουν εμπιστοσύνη στον υποστηρικτικό ρόλο του ιδιωτικού τομέα. Άρθρο 3 Αποτυπώνονται και συγκεντρώνονται όλα τα γεωχωρικά δεδομένα, όπως όροι και περιορισμοί δόμησης, δάση και δασικές εκτάσεις, αιγιαλός, αρχαιολογικοί χώροι και περιοχές natura σε ένα «Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη». H ενιαία αποτύπωση του συνόλου των γεωχωρικών δεδομένων θα είναι δημόσια και δωρεάν προσβάσιμη μέσω διαδικτύου. Γεωχωρικά δεδομένα είναι οποιαδήποτε πληροφορία υπάρχει για αντικείμενα, δραστηριότητες ή φαινόμενα και ταυτόχρονα για τη θέση στην οποία εντοπίζονται. Στον ενιαίο ψηφιακό χάρτη θα περιλαμβάνονται αποκλειστικά οι πληροφορίες που συνδέονται με την άσκηση επενδυτικής ή κατασκευαστικής δραστηριότητας και χαρακτηριστικά των κτιρίων ή εκτάσεων που καταγράφονται. Άρθρο 9 Η έλλειψη ενός Εθνικού Μητρώου Υποδομών έχει ως συνέπεια να μην είναι σαφές ποιοι φορείς μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης, Οργανισμών, Περιφερειών και Δήμων έχουν την αρμοδιότητα για τη συντήρηση και τον έλεγχο των δημοσίων υποδομών και κτιρίων. Το Εθνικό Μητρώο Υποδομών θα λειτουργεί σε ψηφιακή μορφή και όλοι θα έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες, που θα συγκροτούν κάτι σαν «βιβλιάριο υγείας» του ακινήτου. Θα ελέγχεται ψηφιακά εάν υπάρχει διατηρητέο κτίσμα ή άλλο βάρος στην αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας, και θα προβλέπεται το ενδεχόμενο μεταφοράς συντελεστή δόμησης σε «περιοχές υποδοχής», όπως δημόσιες εκτάσεις, εγκαταλελειμμένες βιομηχανίες και ξενοδοχεία, καθώς και ακίνητα κοινωφελών χρήσεων που έχουν δεσμευθεί. Άρθρο 10 Στο νομοσχέδιο δίνονται κίνητρα και γίνονται πολλές παρεμβάσεις για τη στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου, ώστε όλοι να ξέρουν τι επιτρέπεται και πού. Μειώνεται δραστικά ο χρόνος και το κόστος απόκτησης της πληροφορίας, καθώς τα δεδομένα θα διατίθενται δωρεάν. Παράλληλα, προβλέπεται η άμεση θέσπιση 40% έκπτωσης για την ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, η αναστολή για τρία χρόνια του Φ.Π.Α. στις νέες οικοδομές και του φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις ακινήτων. Έχει ήδη αποτυπωθεί η μεσοσταθμική μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 22%, αλλά πρέπει να συνεχιστεί, ώστε να αγγίξει το 30% σε βάθος διετίας και να συμπεριλάβει τα επαγγελματικά ακίνητα που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα και ιδιαίτερα στα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα. Άρθρο 11 Γίνεται ευκολότερη η εγκατάσταση επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα και παρέχεται δυνατότητα διαμεσολάβησης μεταξύ φορέα διαχείρισης πάρκου και εγκατεστημένων επιχειρήσεων για την άμεση επίλυση διαφορών. Εκσυγχρονίζεται και απλοποιείται το καθεστώς έναρξης λειτουργίας μιας επιχείρησης σε πάρκο. Έτσι, μια επιχείρηση δεν θα χρειάζεται πλέον, εκτός της άδειας εγκατάστασης, ούτε άδεια λειτουργίας και θα αρκεί μια απλή γνωστοποίηση ότι ξεκινά τη δραστηριότητά της. Αναμένεται επίσης, για τις επιχειρήσεις εντός των πάρκων, να θεσμοθετηθούν χαμηλότερες κατηγορίες περιβαλλοντικής κατάταξης έτσι ώστε να χρειάζονται ελαφρύτερη περιβαλλοντική αδειοδότηση. Να επανεξετασθεί η διάταξη του Ν. 4605/2019 άρθρο 10 παρ. 1δ. που αφορά επιχειρήσεις ήδη εγκατεστημένες σε βιομηχανικά πάρκα και ρυθμίζει τη μείωση των θέσεων στάθμευσης κατά 50%. Να προστεθεί η ακόλουθη διάταξη: «είναι δυνατή η μείωση των θέσεων στάθμευσης έως και 50% σε επιχειρήσεις εγκαταστημένες σε επιχειρηματικά πάρκα, μετά από σύμφωνη γνώμη του φορέα διαχείρισης του επιχειρηματικού πάρκου, ο οποίος γνωμοδοτεί, λαμβάνοντας υπόψη την εγκατεστημένη δραστηριότητα, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και την πιθανή προσέλευση πρόσθετων οχημάτων για εξυπηρέτηση της εγκατάστασης. Η μείωση των θέσεων στάθμευσης εγκρίνεται από το Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός (30) τριάντα ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της σύμφωνης γνώμης του φορέα διαχείρισης του πάρκου». Άρθρο 13 Αποσαφηνίζεται πού δεν απαιτείται πλέον έγκριση εγκατάστασης και καταργείται η κατηγορία «μεσαίας όχλησης», ιδίως για βιοτεχνικές και εμπορικές επενδύσεις, που κατατάσσονται στην κατηγορία Α2 της περιβαλλοντικής κατάταξης. Η επιχείρηση θα γνωστοποιεί τη λειτουργία της και θα ελέγχεται, αλλά δεν θα βρίσκεται σε αναμονή για να ξεκινήσει τη λειτουργία της περιμένοντας τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών και την αδειοδότηση από την αρμόδια αρχή. Άρθρο 14 Η πιστοποίηση και ο έλεγχος θα γίνεται όχι μόνο από δημοσίους αλλά και από ιδιωτικούς φορείς, εγκεκριμένους από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας. Θα υπάρχουν πρόσθετες ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την αμεροληψία καθώς και κυρώσεις, ενώ η δημόσια διοίκηση δεν απεμπολεί το δικαίωμα να διεξάγει η ίδια ελέγχους αν χρειαστεί. Άρθρο 15 Παύει να ισχύει το διπλό παράλληλο σύστημα δύο κατατάξεων, όχλησης και περιβαλλοντικής κατάταξης, και μένει μόνο το δεύτερο, που είναι συμβατό με την Ενωσιακή Νομοθεσία. Άρθρο 16 Η έλλειψη ανθρωπίνων πόρων οδηγεί πολλές φορές σε λιγότερους και σε μη στοχευμένους ελέγχους με αποτέλεσμα να ελέγχονται μόνο μικρές επιχειρήσεις αντί μεγάλων ή επικίνδυνων μονάδων. Για να μην μειωθούν οι έλεγχοι, προβλέπεται ότι ελεγκτές μπορούν να είναι και φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα. Αυτό θα γίνεται πάντοτε με τις νόμιμες διαδικασίες, με παραχώρηση ή ανάθεση αρμοδιότητας των αρμόδιων δημόσιων ελεγκτικών αρχών. Προβλέπεται ότι κάθε καταγγελία θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο για να υπάρχει μια σωστή χαρτογράφηση των καταγγελιών των πολιτών για επιχειρήσεις και να μπορούν οι ελεγκτικές αρχές να δουν το ιστορικό μιας επιχείρησης σύμφωνα με τις καταγγελίες. Επίσης, προβλέπονται υποχρεωτικά πρωτόκολλα συνεργασίας των ελεγκτικών αρχών για να αποφεύγεται το φαινόμενο να ελέγχονται οι επιχειρήσεις από διαφορετικές αρχές για τον ίδιο λόγο. Υπενθυμίζουμε το αίτημά μας για προειδοποίηση και χρόνο συμμόρφωσης πριν την επιβολή προστίμου. Άρθρο 32 Προβλέπεται ενιαία ρύθμιση για τις κεραίες τηλεπικοινωνιών, με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς. Η δημιουργία πάρκων κεραιών και η θέσπιση Εθνικού παρατηρητηρίου Η/Μ πεδίων βοηθά στον έλεγχο της τήρησης ορίων ασφαλούς έκθεσης στα πεδία. Το νομοσχέδιο έρχεται να εκσυγχρονίσει το πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, στα πρότυπα διεθνών καλών πρακτικών, με βάση τις προδιαγραφές που παρέχονται στις Οδηγίες της ΕΕ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Εισάγει τα διεθνή πρότυπα που έχει θεσπίσει η Διεθνής Επιτροπή Προστασίας από την Μη Ιονίζουσα Ακτινοβολία (ICNIRP) περί ασφαλών ορίων έκθεσης στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, με στόχο την προστασία της ανθρώπινης υγείας. Άρθρο 41 Το νομοσχέδιο ευνοεί την καινοτομία και τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση και τις ΜμΕ αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες και επιταχύνει την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, και έτσι μεταρρυθμίζει και εκσυγχρονίζει τη χώρα, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής στρατηγικής κινητών επικοινωνιών. Άρθρο 42 Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει τις δαιδαλώδεις διαδικασίες της επαφής με το δημόσιο και θέτει ως στόχο τη καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, που κοστίζει σήμερα σε χρόνο και σε κόστος στους πολίτες, τις επιχειρήσεις, αλλά και την ίδια την δημόσια διοίκηση. Στο πρόγραμμα, στο οποίο θα συμβάλλουν όλες οι υπηρεσίες του κράτους και θα έχει διυπουργικό συντονισμό, εντάσσονται όλες οι δράσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών, όπως για παράδειγμα η κατάργηση δικαιολογητικών και η απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου με τη κωδικοποίηση του. Στο νομοσχέδιο εντάσσονται βασικές παράμετροι με τη ψηφιοποίηση των διαδικασιών και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων, αλλά και τη παροχή καλύτερης και πληρέστερης πληροφόρησης στους πολίτες και από τους πολίτες προς την διοίκηση, για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης. Για πρώτη φορά, το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και ειδικότερα η Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών εντάσσει οργανώνεται με την δημιουργία ομάδας έργου και διυπουργική συμμετοχή. Άρθρο 50 Αναφορικά με τη δημιουργία ηλεκτρονικών Μητρώων Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων και Οργανώσεων Εργοδοτών ενισχύει το αίτημα θεσμοθέτησης των Επιμελητηρίων σε κοινωνικούς εταίρους, που διασφαλίζουν τη πληρότητα σε σχέση με την ταυτότητα και την αντιπροσωπευτική δυνατότητα του 100% των επιχειρήσεων μελών τους. Άρθρο 52 Το ζήτημα της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης όταν συντρέχουν περισσότερες της μιας συλλογικές συμβάσεις, όπως άλλωστε και η επέκταση/διάρκεια των συλλογικών συμβάσεων, εξέτασε η Επιτροπή Ειδικών Εμπειρογνωμόνων όταν δημοσίευσε τον Σεπτέμβριο του 2016 τις Συστάσεις της για την αναθεώρηση των θεσμών της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα. Η επιτροπή έλαβε υπόψη τι ισχύει στις άλλες 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πρότεινε τη πρακτική σε περιπτώσεις εκτάκτων οικονομικών αναγκών κυρίως μικρών επιχειρήσεων να γίνονται εξαιρέσεις κατά την εφαρμογή των όρων των συλλογικών συμβάσεων προκειμένου να διευκολυνθούν για να ορθοποδήσουν. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι όσες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα δηλαδή επιχειρήσεις σε καθεστώς προπτωχευτικής διαδικασίας, ή πτώχευσης ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εξυγίανσης, επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού σκοπού. Με τις σχετικές διατάξεις επιβεβαιώνεται η σταθερή θέση για την ανεξαρτησία των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την ενίσχυση της συλλογικής αυτονομίας των κοινωνικών εταίρων. Οι κλαδικές συμβάσεις συνεχίζουν να υπάρχουν, η συρροή συνεχίζει να υπάρχει, η επεκτασιμότητα συνεχίζει να υπάρχει. Ενσωματώνονται, ευρωπαϊκές πρακτικές για χρεωμένες επιχειρήσεις, αλλά παραμένει στους κοινωνικούς εταίρους, εάν θέλουν να τους εξαιρέσουν από τις κλαδικές συμβάσεις. Παρέχεται λοιπόν στους κοινωνικούς εταίρους η δυνατότητα να αποφασίζουν μόνοι τους για το πεδίο ισχύος των κλαδικών συμβάσεων που συνυπογράφουν και οι δύο πλευρές, εργαζόμενοι και εργοδότες. Άρθρο 55 Το φαινόμενο της υποδηλωμένης εργασίας έχει πάρει ανησυχητική έκταση, καθώς υπάρχουν εργοδότες που δηλώνουν μεν το προσωπικό τους, αλλά για λιγότερες ώρες από αυτές που πραγματικά εργάζονται, προκειμένου να μειώσουν την ασφαλιστική τους επιβάρυνση. Για να αντιμετωπιστεί η προβληματική κατάσταση αυξάνεται κατά 12% το κόστος των ωρών εργασίας, σε περίπτωση υπέρβασης των συμφωνημένων ωρών μερικής απασχόλησης. Επιδιώκεται έτσι η ενίσχυση της εργασίας πλήρους ωραρίου και, κυρίως, η αποτροπή από τη συστηματική προσφυγή σε καταχρηστικού τύπου συμβάσεις μερικής απασχόλησης. Με την αυστηροποίηση των κυρώσεων σε περίπτωση ψευδούς μερικής απασχόλησης, θα πρέπει ο εργοδότης να επιλέξει εάν θα δώσει αύξηση 12% για τις επιπλέον ώρες, εάν θα διευρύνει τη σύμβαση σε πλήρους απασχόλησης. Άρθρο 59 Αναβαθμίζεται ο ρόλος του πληροφοριακού συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» στη καταγραφή της εργασίας, την χαρτογράφηση της αγοράς εργασίας και την καταπολέμηση της παραβατικότητας. Δυστυχώς, διατηρείται το πρόστιμο για αδήλωτη εργασία στο ύψος των 10.500 ευρώ και εντείνονται οι έλεγχοι, ενώ ταυτόχρονα θεσπίζεται και δυνατότητα έκπτωσης του προστίμου στα 2.000 ευρώ, εφόσον υπάρξει πρόσληψη του αδήλωτου εργαζόμενου για τουλάχιστον δώδεκα μήνες. Καθιερώνονται επαναληπτικοί έλεγχοι, προσαύξησης του προστίμου σε περιπτώσεις υποτροπής, αλλά και δυνατότητα οριστικής διακοπής της λειτουργίας μιας επιχείρησης όταν η υποτροπή είναι επαναλαμβανόμενη. Τέλος δημιουργείται ηλεκτρονικό μητρώο αδήλωτης εργασίας έτσι ώστε να γίνεται επίσημη συνολική χαρτογράφηση της παραβατικότητας και να αξιοποιούνται τα συμπεράσματα στον προγραμματισμό ελέγχων και τη χάραξη της στρατηγικής για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας. Το ΕΒΕΠ δεν επιθυμεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις παραβατικές στις συνεπείς επιχειρήσεις, αλλά θεωρεί το πρόστιμο υπερβολικό και εξοντωτικό, όταν μάλιστα επιβάλλεται άδικα. Πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα των υπερωριών σε κάποιους τομείς, όπως πχ. οι εφοδιασμοί πλοίων κλπ, και να αυξηθεί ο ετήσιος αριθμός ωρών υπερωριών. Επίσης να υπάρχει δυνατότητα να δηλώνεται αναδρομικά από τις επιχειρήσεις η χορήγηση άδειας στο προσωπικό και όχι προκαταβολικά. Να ισχύσει η αναστολή του προστίμου των 10.500 ευρώ σε επιχειρήσεις που δεν έχουν υποπέσει σε παράβαση στο παρελθόν. Άρθρο 63 Πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου είναι η σταδιακή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στους συνεπείς εργοδότες και η εφαρμογή του «Λευκού μητρώου» των επιχειρήσεων. Άρθρο 69 Επιταχύνονται οι διαδικασίες της Δικαιοσύνης με τη ψηφιοποίηση των ένδικων μέσων. Από τον Ιανουάριο του 2021 υποχρεωτικά πλέον οι δικηγόροι και τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους θα πρέπει να καταθέτουν ηλεκτρονικά τα δικόγραφα και όλα τα σχετικά έγγραφα στο ΣτΕ και στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια. Ηλεκτρονικά θα γίνονται και όλες οι επιδόσεις των αποφάσεων. Η ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση μειώνει την ταλαιπωρία για τους πολίτες, ενώ επιτρέπει ταχύτερη οργάνωση και μειώνει το κόστος για όλες τις πλευρές. Άρθρο 73 Οι βελτιώσεις στο ΓΕΜΗ προβλέπουν απλούστευση για όλους τους τύπους εταιρειών ως προς τον έλεγχο των δημοσιευτέων στοιχείων στο ΓΕ.ΜΗ και επιτάχυνση της αξιολόγησης των επενδυτικών φακέλων μέσω «outsourcing» υπηρεσιών. Σήμερα λιμνάζουν 2500 φάκελοι που θα μπορούσαν να φέρουν νέες επενδύσεις, δουλειές και ανάπτυξη. Μειώνονται οι πράξεις για τις οποίες το ΓΕΜΗ διενεργεί έλεγχο και πλέον καταχωρούνται και δημοσιεύονται αυτόματα από τις εταιρείες. Για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες εξαιρούνται από την αυτόματη δημοσίευση οι εταιρικές πράξεις που αφορούν τη λύση, διαγραφή, αναβίωση και τους εταιρικούς μετασχηματισμούς. Για τις προσωπικές εταιρείες εξαιρούνται οι πράξεις εταιρικών μετασχηματισμών. Άρθρο 76 Απλοποιούνται οι προϋποθέσεις για τη σύναψη συμβάσεων μελέτης και κατασκευής δημοσίου έργου, προκειμένου να επιτευχθεί η ταχεία προώθηση των απαιτούμενων έργων υποδομών, κατά τρόπο απολύτως συμβατό με τις σχετικές διατάξεις του ενωσιακού δικαίου των δημοσίων συμβάσεων. Άρθρο 77 Στις συμβάσεις παραχώρησης, μειώνεται το απαιτούμενο ποσοστό συντελεστή απαλλοτριώσεων στο 50%. Άρθρο 78 Στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προβλέπονται διαδικασίες επιτάχυνσης του έργου σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, θεσπίζοντας ανώτατο όριο ανταπόκρισης των υπηρεσιών στους τρεις μήνες. Τέλος εισάγονται νομοτεχνικές αλλαγές στην διαδικασία απαλλοτρίωσης για υπέρτατο δημόσιο συμφέρον, οι οποίες δεν επηρεάζουν τα συμφέροντα των εμπλεκομένων πλευρών. Άρθρο 79 Η μεταφορά της εποπτείας του «Enterprise Greece» στον Υπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια, είναι ορθή. Άρθρο 80 Σωστή η προσθήκη για τα Κέντρα διανομής εμπορευμάτων προς καταστήματα λιανικής πωλήσεως Άρθρο 81 Κάθε διάταξη για την αξιοποίηση της περιοχής πέριξ των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον ιδιωτικό τομέα και ο απεγκλωβισμός τους από το Υπουργείο Άμυνας είναι καλοδεχούμενος. Άρθρο 82 Κάθε μέτρο διευκόλυνσης της καταστροφής προϊόντων παρεμπορίου και πάταξης του παράνομου Υπαίθριου Εμπορίου βρίσκει το Επιμελητήριο μας σύμφωνο. Άρθρο 83 Οι πιστοποιημένοι Ιδιωτικοί φορείς για απονομή εμπορικών σημάτων είναι αποδεκτοί και θα πρέπει να δοθεί η ανάλογη δυνατότητα στα Επιμελητήρια. Άρθρο 84 Σωστή η διάταξη για τα Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε οργανωμένες κεντρικές αγορές Άρθρο 85 Λογική η διάταξη για τις ενισχύσεις των επιχειρήσεων Άρθρο 86 Οι περιορισμοί αναφορικά με το ποσοστό του Δημοσίου σε εταιρείες δεν βοήθησαν την εξυγίανση ή την ανάπτυξη τους. Άρθρο 87 Συμφωνούμε με τη προσεκτική Λειτουργία μονάδων παραγωγής ισοτόπων-ραδιοφαρμάκων