Αρχική Αναπτυξιακό ΠολυνομοσχέδιοΆρθρο 44 – Σύσταση Παρατηρητηρίου Γραφειοκρατίας στο Υπουργείο Ψηφιακής ΔιακυβέρνησηςΣχόλιο του χρήστη Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 19:30
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το «Άρθρο 44 – Σύσταση Παρατηρητηρίου Γραφειοκρατίας στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης» έχει συνταχθεί με παραδοσιακή και όχι με ψηφιακή νοοτροπία, ενσωματώνοντας τις γνωστές καθυστερήσεις των διοικητικών διαδικασιών, αντί να εξασφαλίζει την ψηφιακή λειτουργία σε πραγματικό χρόνο. Ενδεικτικά: «με κύρια αποστολή την κυλιόμενη μέτρηση και αποτύπωση των διοικητικών βαρών» Κατ’ αρχάς, η αποτύπωση των διοικητικών βαρών είναι καταγραφική διαδικασία πολύ λεπτομερέστερη από την ψηφιακή αποτύπωση δομής και στελέχωσης. Χωρίς να έχει προηγηθεί η ψηφιακή αποτύπωση της δομής του Δημοσίου, δεν είναι εμφανές που θα εδράζεται η «μέτρηση και αποτύπωση των διοικητικών βαρών» (βλ. στα σχόλια του Άρθρου 42 http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10450#comments εκτενές σχόλιο για την ανάγκη να προστεθεί στο ΜΕΡΟΣ ΙΑ' – ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ του παρόντος ν/σ ένα ΚΕΦΑΛΑΙΟ ## - ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ). Επίσης, η λογική της «κυλιόμενης μέτρησης» δεν συνάδει με την ψηφιακή διακυβέρνηση. Οι μετρήσεις πρέπει να είναι διαρκείς και να καταγράφονται σε ενιαίο ψηφιακό σύστημα. Τότε, αντί για «κυλιόμενη μέτρηση» θα διατηρείται το ιστορικό των μετρήσεων. Επιπλέον, η συστηματική καταχώριση όλων των ανωτέρω σε βάση δεδομένων θα επιτρέπει την ατομική ή συγκριτική εξέτασή τους, με βάση όποιο κριτήριο επιθυμεί κάθε φορά ο κάθε χρήστης. Τα ανωτέρω στοιχεία πρέπει να είναι χρηστικά και ελευθέρως προσβάσιμα, σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα ανοιχτά δεδομένα. Η «σύνταξη ετήσιων αναφορών για τις τάσεις της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα με ποσοτικούς και ποιοτικούς όρους» μπορεί να διατηρηθεί ως σύνοψη των ανωτέρω αλλά οι «ετήσιες αναφορές του Παρατηρητηρίου» δεν πρέπει επ’ ουδενί να υποκαθιστούν την ελεύθερη πρόσβαση στα πρωτογενή στοιχεία. Με τις ετήσιες εκθέσεις, μια διαδικασία και αξιολόγηση στοιχείων σε πραγματικό χρόνο αναβάλλεται έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους (δηλαδή έως και δεκατρείς μήνες), ενώ δεν είναι διαθέσιμα τα πρωτογενή στοιχεία.