Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟΆρθρο 3 – Διάρθρωση Γ.Ε.ΜΗ. &Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ.Σχόλιο του χρήστη ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΑΣ | 20 Σεπτεμβρίου 2019, 11:13
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι νέες προτεινόμενες διατάξεις του σχεδίου νόμου, με τίτλο «Γενικό Εμπορικό Μητρώο», το οποίο τέθηκε σε δημόσια Διαβούλευση, πλήττουν βάναυσα, τόσο το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των Επιμελητηρίων μας, όσο και τις πάγιες θέσεις της ΚΕΕΕ. Ειδικότερα, στο άρθρο 3 παρ. 4 δεν προβλέπεται συγκεκριμένα η καθ΄ ύλη αρμοδιότητα της Υ.Γ.Ε.ΜΗ, αλλά αυτή επαφίεται στην αποκλειστική επιλογή του υπόχρεου. Η διατύπωση της συγκεκριμένης διάταξης : α) αντίκειται στο πνεύμα του νόμου, για απλούστευση και βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος καθώς θα προκαλέσει σύγχυση στους υπόχρεους, β) οδηγεί στην de facto κατάργηση του θεσμού των Αμιγών Επιμελητηρίων, αντίθετα με τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων της ΚΕΕΕ, γ) οδηγεί τα όμορα αμιγή Επιμελητήρια σε μια διαδικασία διεκδίκησης νέων επιχειρήσεων – μελών με θύματα τελικά τις ίδιες τις επιχειρήσεις, και δ) θέτει εν αμφιβόλω, την βιωσιμότητα εκείνων των Επιμελητηρίων, που δεν επενδύουν στην επικοινωνιακή στρατηγική και οδηγεί με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική τους κατάρρευση και παύση λειτουργίας τους. Θεωρούμε ότι ο ισχύων νόμος 3419/2005 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τη δομή και την φιλοσοφία που διέπει το Γ.Ε.ΜΗ. Σαφώς είναι αναγκαία η θέσπιση των διατάξεων που αφορούν διαδικαστικά και λειτουργικά θέματα, που αντιμετωπίζονται με το παρόν νομοσχέδιο. Σε θετική κατεύθυνση είναι και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο, του ελέγχου νομιμότητας, πληρότητας και των εγκριτικών αποφάσεων των Περιφερειακών ενοτήτων στις Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των Επιμελητηρίων, τα οποία θα ανταποκριθούν με επάρκεια για άλλη μια φορά και στη νέα αυτή αρμοδιότητα. Ωστόσο παρά τα όποια θετικά σημεία, θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο διακατέχεται από μια φιλοσοφία τελείως διαφορετική από αυτή, βάσει της οποίας ξεκίνησε η υλοποίηση και λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ. μέχρι σήμερα, όπου βασικός πυλώνας της υλοποίησης και λειτουργίας του ήταν τα Επιμελητήρια. Οι διατάξεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Γ.Ε.ΜΗ. καθώς και των εσόδων του δημιουργούν έντονο προβληματισμό για το μέλλον του θεσμού, καθώς και για τη διατήρηση της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των Επιμελητηρίων. Ειδικότερα, επί των διατάξεων του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, καταθέτουμε τις εξής παρατηρήσεις μας: Επί του Άρθρου 3 «Διάρθρωση Γ.Ε.ΜΗ. & Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ.» παρ. 4. Προτείνεται όπως, στο άρθρο 3 η παρ. 4 εδαφ. α' & β΄ να αναδιατυπωθεί, ως εξής: «Η αρμοδιότητα της Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των Επιμελητηρίων, καθορίζεται για μεν κατά τόπο με βάση την έδρα ή την εγκατάσταση του υπόχρεου, σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, για δε καθ΄ ύλη, με βάση Υπουργική Απόφαση η οποία προβλέπεται στο άρθρο 67 παρ. 3 του Ν. 4497/2017 και η οποία θα εκδοθεί εντός διμήνου, από την δημοσίευση του παρόντος, με βάση: α) τον κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ), της ΑΑΔΕ, όπως αυτή προκύπτει από την Εθνική Ονοματολογία Οικονομικών Δραστηριοτήτων, που ορίζεται με την ΠΟΛ 1100330/1954/ΔΜ/06-10-2008 (ΦΕΚ Β’2149) και β) το μέγεθος της επιχείρησης, σύμφωνα με τα κριτήρια των Ν. 4548/2018 και Ν. 4308/2014. (σχετικό το υπ. Α.Π. 2127/05-09-2019 έγγραφό μας – επισυνάπτεται) Προκειμένου για την Αττική, στα τρία αμιγή Επιμελητήρια της Αθήνας κατατάσσονται οι επιχειρήσεις με έδρα ή εγκατάσταση σε όλες τις περιφερειακές ενότητες, πλην των περιφερειακών ενοτήτων Πειραιά και νήσων και Δυτικής Αττικής των οποίων οι επιχειρήσεις κατατάσσονται στα τρία αμιγή Επιμελητήρια Πειραιά.».