Αρχική Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Άρθρο 21 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3377/2005Σχόλιο του χρήστη Κυριάκος Πετάκος | 9 Ιουνίου 2020, 13:34
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην προτεινόμενη διάταξη της νέας παρ. 7 του ά. 11 του ν.3377/2005, προβλέπεται ότι δίνεται η δυνατότητα στον κάτοχο των προϊόντων που κατάσχονται σε στεγασμένους χώρους να εκφέρει αντιρρήσεις, ως προς την εγκατάλειψη και καταστροφή των προϊόντων (και όχι προς το αν τα προϊόντα παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας), αλλά δεν ζητείται, ως παγίως ίσχυε μέχρι σήμερα, και μάλιστα σε κανένα στάδιο της διαδικασίας, η γνώμη του δικαιούχου των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας που εκτιμάται ότι παραβιάζονται. Με την προτεινόμενη διάταξη το σχετικό πόρισμα περί αυθεντικότητας ή μη των κατασχεθέντων θα εκδίδεται πλέον από την αρμόδια για τον έλεγχο αρχή, δίχως την προηγούμενη διατύπωση γνώμης από τον δικαιούχο. Περαιτέρω, σύμφωνα με την προτεινόμενη διατύπωση της περίπτωσης δ) της παραγράφου 7, σε περίπτωση που η αρμόδια αρχή δεν αποφανθεί περί της παραβίασης ή μη δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας εντός 15 εργασίμων ημερών, αίρεται η κατάσχεση. Με την παραπάνω ρύθμιση καθίσταται τουλάχιστον ανεπιεικές για τον εκάστοτε δικαιούχο, τυχόν προϊόντα παρεμπορίου που βλάπτουν τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας τους να αποδεσμεύονται μετά την, για οιονδήποτε λόγο, παρέλευση άπρακτης εκ μέρους της Διοικήσεως της ως άνω προθεσμίας. Περαιτέρω, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη της περιπτώσεως στ) ενώ δίδεται η δυνατότητα στον κάτοχο να προβάλει αντιρρήσεις εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν του πορίσματος που αποφαίνεται ότι υφίσταται παραβίαση δικαιωμάτων, δεν δίδεται οιαδήποτε αντίστοιχη δυνατότητα στον δικαιούχο στην περίπτωση που το πόρισμα αποφαίνεται ότι δεν υφίσταται παραβίαση. Πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν ότι τυχόν «διαπίστωση» της γνησιότητας από τρίτους ειδικούς εμπειρογνώμονες – τεχνικούς συμβούλους θα λαμβάνει χώρα προφανώς επ’ αμοιβή και με επιβάρυνση του προϋπολογισμού της ΔΙ.Μ.Ε.Α. ενώ η εφαρμογή της ισχύουσας σήμερα απλοποιημένης διαδικασίας ουδεμία τέτοια επιβάρυνση επιφέρει αφού ανατίθετο αποκλειστικώς στις εταιρείες-δικαιούχους των δικαιωμάτων.