Αρχική Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Άρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσειςΣχόλιο του χρήστη HELLASCERT | 13 Ιουνίου 2020, 16:14
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 30 - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1 Επικροτούμε την πρόθεση σύστασης και λειτουργίας Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων υπό την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Το Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Ανελκυστήρων αποτελεί πάγια θέση της Ένωσής μας HellasCert, την οποία έχει εισηγηθεί και αναπτύξει πολλάκις την τελευταία δεκαετία στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν για την αναθεώρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου (ΚΥΑ Φ.Α/9.2/ΟΙΚ. 28425/2008 - ΦΕΚ 2604/Β/2008), σχετικά με την συντήρηση, βελτίωση της ασφάλειας, περιοδικό έλεγχο από Εγκεκριμένους Φορείς και καταχώρηση σε Μητρώα των υφιστάμενων ανελκυστήρων στη χώρα μας. Η λειτουργία Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, όπου θα καταχωρούνται τα βασικά στοιχεία των ανελκυστήρων, συνιστά θετική εξέλιξη προς την κατεύθυνση του περιορισμού της γραφειοκρατίας, της διαφάνειας, της διευκόλυνσης των πολιτών και της μείωσης του κόστους λειτουργίας των υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων. Πεποίθησή μας είναι ότι τα στοιχεία των υφιστάμενων ανελκυστήρων θα πρέπει να εισαχθούν το συντομότερο στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο, προτείνουμε εντός 6 μηνών. Πρόσθετα ως βασική προϋπόθεση για την καταχώρηση ενός ανελκυστήρα στο Μητρώο κρίνουμε ότι θα πρέπει να τεθεί η προηγούμενη διενέργεια ελέγχου στον ανελκυστήρα από Εγκεκριμένο Φορέα και η καταγραφή των ελλείψεων του ως προς την ασφάλεια. Έτσι θα καταστεί δυνατή η άντληση στατιστικών δεδομένων για την κατάσταση ως προς την ασφάλεια των ανελκυστήρων στη χώρα μας καθώς και για τη συχνότητα και τη βαρύτητα των ατυχημάτων. Επιδεικνύοντας έμπρακτα την προσήλωσή μας να συνδράμουμε τα μέγιστα στην ταχύτερη ενημέρωση και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων, σας γνωρίζουμε ότι οι Φορείς Ελέγχου διατίθενται να αναλάβουν την υποχρέωση της εγγραφής στο Μητρώο εκείνων των στοιχείων των ανελκυστήρων (νέων και υφισταμένων) που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους του ελέγχου και της πιστοποίησης. Τα στοιχεία αυτά είναι: • Εγκεκριμένος / Κοινοποιημένος Φορέας • Ημερομηνία ελέγχου • Αριθμός και ημερομηνία έκθεσης ελέγχου • Αριθμός και ημερομηνία πιστοποιητικού έλεγχου • Καταληκτική ημερομηνία διενέργειας επόμενου ελέγχου Τη δυνατότητα καταχώρησης των παραπάνω στοιχείων θα πρέπει να έχουν αποκλειστικά οι Φορείς Ελέγχου ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοπιστία του συστήματος των καταχωρήσεων. ΑΡΘΡΟ 30 - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2 Οι ευθύνες, υποχρεώσεις και δικαιώματα κάθε οντότητας (Ιδιοκτήτη / Διαχειριστή, Κατασκευαστή, Εγκαταστάτη, Συντηρητή, Εγκεκριμένου Φορέα, Οργάνου διερεύνησης ατυχημάτων, Ελεγκτικών μηχανισμών της Πολιτείας) που μπορεί να δράσει κατά τον κύκλο ζωής ενός ανελκυστήρα έχουν ρυθμιστεί από την υφιστάμενη νομοθεσία. Επίσης έχουν θεσμοθετηθεί ποινές, κυρώσεις και πρόστιμα για τις περιπτώσεις παραβάσεων. Από 29/10/2018 η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας με σκοπούς τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων. Σ’ αυτήν την Ομάδα Εργασίας υπάρχει ευρεία συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων στο αντικείμενο ανελκυστήρες και οι εργασίες της είναι σε εξέλιξη, καθώς έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 14 συνεδριάσεις της. Το ζήτημα των ευθυνών, υποχρεώσεων, ενδεχόμενων ποινών, κυρώσεων και προστίμων του υπεύθυνου συντηρητή ανελκυστήρα αποτελεί ένα από τα σημεία συστηματικής επεξεργασίας της εν λόγω Ομάδας Εργασίας. Θεωρούμε λοιπόν ότι η παρακάτω αποσπασματική ρύθμισή του: «Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης» σε ένα γενικότερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει διατάξεις για τον έλεγχο της αγοράς, για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία, κατά την εφαρμογή της, ενδεχομένως να οδηγήσει σε ασάφειες, συγχύσεις, παρανοήσεις και παρελκυστικές ερμηνείες. Κρίνουμε ότι η ορθολογική προσέγγιση είναι, η επεξεργασία αυτού του ζητήματος να παραμείνει στις αρμοδιότητες της εν λειτουργία Ομάδας Εργασίας, ώστε να αντιμετωπιστεί συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα σημεία που αφορούν τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου για τους ανελκυστήρες. ΑΡΘΡΟ 30 - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3 Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 15 «ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 (ΦΕΚ 2604/Β/2008) κοινής υπουργικής απόφασης έχουν αντικατασταθεί με την υπ’ αρ. 68781/28.06.2019 (ΦΕΚ 2760/Β/03.07.2019) τροποποιητική κοινή υπουργική απόφαση. Με την παραπάνω τροποποιητική ΚΥΑ στις 03.07.2019 δόθηκε νέα παράταση στους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ή νόμιμους εκπροσώπους τους που δεν είχαν έως τότε ολοκληρώσει την διαδικασία καταχώρησης των ανελκυστήρων τους, έως τις 31.12.2021. Συμφωνούμε λοιπόν ότι, η παρακάτω παράγραφος 3 του άρθρου 15 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης: «Μετά τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας θα επιβάλλονται ταυτόχρονα οι προβλεπόμενες από την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση κυρώσεις σε όλους όσους συντηρούν ή/και έχουν την ευθύνη λειτουργίας μη νομίμων ανελκυστήρων.» θα πρέπει να καταργηθεί, δεδομένου ότι αναφέρεται σε καταργηθείσες διατάξεις