• Σχόλιο του χρήστη 'Ιάσονας Χατζηθεοδώρου' | 3 Νοεμβρίου 2009, 01:39

    Ολόκληρο το άρθρο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των δικηγόρων και των πιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ ακόμα και η συντακτική του δομή μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Οι πιστωτές έχουν όλους τους κατάλληλους μηχανισμούς για να δημιουργήσουν τον απαραίτητο χαρτοπόλεμο, και από την άλλη οι οφειλέτες θα επιβαρύνονται οικονομικά πληρώνοντας δικηγόρους που ελάχιστα θα συνεισφέρουν στην πραγματική υπεράσπιση των θέσεων του οφειλέτη. Από τις χρονοτριβές που ήδη προβλέπονται και τις χρονοτριβές που προκύπτουν στα δικαστήρια, φαντάζει λογικό μια επιτυχής έκβαση διακανονισμού να χρειάζεται παραπάνω από ένα έτος για να κριθεί οριστικά από το Ειρηνοδικείο, χωρίς να υπολογίζεται η ψυχολογική φθορά του οφειλέτη. 4.1 Πιο σωστό η αίτηση να δύναται να γίνεται και σε ΚΕΠ και στην εκάστοτε ΔΟΥ. α) Αδύναμο. Χρειάζεται ευκολότερη διαδικασία βεβαίωσης του εξώδικου συμβιβασμού. Δεν χρειάζεται υπουργική απόφαση η οποία θα καθυστερήσει τις διαδικασίες ακόμη περισσότερο. Ας προβλεφθούν από τώρα οι φορείς που θα μπορούν να βεβαιώνουν τη προσπάθεια εξωδικαστικού συμβιβασμού. β) Ποιός θα συντάσσει την κατάσταση; Αναμφίβολα πάντα θα προκύπτουν διαφορές, ενώ άμα καλείται εκτιμητής ποιός θα καλύψει την αμοιβή του; Χρησιμότερο να προσκομίζεται βεβαίωση περιουσιακών στοιχείων από την εκάστοτε ΔΟΥ του οφειλέτη. γ) Πάλι αδυναμία σύνταξης. Κάποτε τα νοικοκυριά έπαιρναν καταναλωτικά δάνεια 10000 Ευρώ τηλεφωνικά και με έγκριση σε 1 ώρα, και τώρα καλούνται να συντάξουν ολόκληρο business plan. 4.4 Τα ατομικά καταδιωκτικά μέτρα των πιστωτών κατά του οφειλέτη θα πρέπει να αναστέλλονται από την ημερομηνία υποβολής της αρχικής αίτησης και όχι αργότερα. 4.9 Άλλη μια παράγραφος - ναρκοπέδιο για τους οφειλέτες. Πλήρης διαγραφή της, αφού έτσι κι αλλιώς υπάρχει η παράγραφος 4.10 η οποία είναι αρκετή για τους πιστωτές. 4.12 Ακόμη και οι συντάκτες της παρούσας πρότασης νόμου έχουν συνειδητοποιήσει τη δυσκολία εφαρμογής του οφειλέτη με τις νομικές διαδικασίες και προβλέπουν 'υποδείγματα'. Είναι προφανές πως η δυσλειτουργικότητα του παρόντος άρθρου θα γεννήσει διάφορα μαγαζάκια 'καλοθελητών'. Αντίθετα, όπως πολλοί έχουν υποστηρίξει με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους, μια αίτηση σε κεντρικό φορέα ο οποίος θα αναλαμβάνει τη συλλογή στοιχείων, τις κοινοποιήσεις και θα συντάσσει αξιολόγηση των οικονομικών δεδομέων και πρόταση συμβιβασμού με γνώμονα την αξιοπρεπή εξόφληση του δανείου σε βάθος χρόνου και όχι τη δικαίωση του πιστωτή, είναι μια πιο αποτελεσματική και αξιοπρεπής κατεύθυνση.