Αρχική Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025Επιδιωκόμενα αποτελέσματα – στόχοιΣχόλιο του χρήστη AFI | 25 Ιουνίου 2020, 12:10
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
O πρώτος στόχος της πρότασης κανονισμού για το ESF+ (https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-8-2019-0350_EL.pdf) είναι η ενίσχυση της πρόσβασης στην απασχόληση σε όλους τους ανέργους, ιδίως τους νέους, τους μακροχρόνια ανέργους, τους οικονομικά ανενεργούς και τις μειονεκτούσες ομάδες, με έμφαση στα άτομα που απέχουν περισσότερο από την αγορά εργασίας, προωθώντας την απασχόληση, την αυτοαπασχόληση, την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική οικονομία. Αυτός ο άξονας προτεραιότητας προτείνουμε να παραμείνει και στα τομεακά και περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα του ESF+. Η τελευταία έκθεση χώρας για την Ελλάδα που απευθύνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη χώρα μας ( https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/file_import/2019-european-semester-country-report-greece_el.pdf ) παρέχει στόχους πολιτικής σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης της χρηματοδότησης της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2021-2027. Παράλληλα επισημαίνει ότι η πρόσβαση στην πίστωση παραμένει ιδιαίτερα περιοριστική στην Ελλάδα, συνιστά επίσης την προώθηση της επιχειρηματικότητας και τη βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση, κυρίως μέσω της προώθησης της αυτοαπασχόλησης και της παροχής στοχευμένων ειδικών ανέργων (βλέπε στόχο πολιτικής αριθ. 1, σελίδα 80, και αριθμό 8, σελίδα 81) . Από την πλευρά της, η πρόταση κανονισμού για το ESF+ τονίζει ότι η έλλειψη πρόσβασης στη χρηματοδότηση των μικροεπιχειρήσεων αποτελεί ένα από τα βασικά εμπόδια στη δημιουργία επιχειρήσεων, ιδίως μεταξύ των ατόμων που απέχουν περισσότερο από την αγορά εργασίας Επιμένει επίσης στην ανάγκη «να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα αγοράς για να αυξηθεί η προσφορά και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση (...) για την κάλυψη της ζήτησης από όσους το χρειάζονται περισσότερο, ιδίως οι άνεργοι, οι γυναίκες και οι μειονεκτούσες ομάδες που επιθυμούν να ξεκινήσουν ή να αναπτύξουν μια μικροεπιχείρηση". Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων για την απασχόληση και την κοινωνική καινοτομία, η πρόταση κανονισμού για το ESF+, ένας από τους επιχειρησιακούς στόχους (άρθρο 23, στοιχείο ε)) είναι η «προώθηση της απασχόλησης και της κοινωνικής ένταξης μέσω της αύξησης της διαθεσιμότητας και της προσβασιμότητας των μικροχρηματοδοτήσεων για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τις κοινωνικές οικονομικές επιχειρήσεις ". Η πρόταση κανονισμού για το ESF+ ορίζει ότι η μικροχρηματοδότηση ορίζεται ως "εγγυήσεις, μικροπιστώσεις, ίδια κεφάλαια και οιονεί ίδια κεφάλαια, σε συνδυασμό με τις συνοδευτικές υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης, όπως με τη μορφή ατομικής παροχής συμβουλών, κατάρτισης και καθοδήγησης, που επεκτείνονται σε άτομα και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόσβασης σε πιστώσεις για επαγγελματικές δραστηριότητες ή / και δραστηριότητες δημιουργίας εσόδων» (άρθρο 2, παράγραφος 11). Το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2021-2027 θα μπορούσε να λάβει υπόψη τις μικροπιστώσεις με βάση τις επιλέξιμες δράσεις που αναφέρονται στην πρόταση κανονισμού για το ESF+. Ειδικά στην παρούσα στιγμή που ψηφίζεται το νέο νομοσχέδιο για τις μικροπιστώσεις ως εργαλείο χρηματοδότησης σε αποκλεισμένους από το τραπεζικό σύστημα, με σκοπό την αυτοαπασχόληση και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, είναι σημαντικό να υπάρξει συνέργεια ανάμεσα στους δυο νόμους.