Αρχική Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025Κατανομή του ΠροϋπολογισμούΣχόλιο του χρήστη Γιάντσης Απόστολος, Γενικός Δ/ντής Προγραμματισμού και Υποδομών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας | 10 Ιουλίου 2020, 11:56
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1. : οι κοινωνικοοικονομικοί δείκτες που αναγράφονται στον πίνακα 4,2 αφορούν την αντιμετώπινη ανισοτήτων ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (οδικά δίκτυα ρέματα αντιπλημμυρικά έργα αρδευτικά δίκτυα κλπ) και με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ (θεωρούμε όχι εσκεμμένα) στην κατανομή των πόρων στις Περιφέρειες του Πίνακα 4.3. ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2. Το ποσοστό του ΠΔΕ που κατανέμεται στα Υπουργεία είναι 68,35% (πίνακας 4.1) που στο πλαίσιο της Ευρώπης των Περιφερειών, θεωρούμε ότι είναι υπερβολικά μεγάλο σε σχέση με το ποσοστό του 22,5% που κατανέμεται στις Περιφέρειες , από τις οποίες θα προέλθει σε μεγάλο βαθμό η αναμενόμενη ανάπτυξη .ΠΡΟΣΟΧΗ το άθροισμα 68,35% +22,5% =88,85 υπολείπεται κατά 11,15% του όλου ΠΔΕ !!!! Θα είναι αποθεματικό ??? Ειδικά για την 4.3.2. παράγραφο είναι απαραίτητο και αναγκαίο για την αναλογική κατανομή των οικονομικών πόρων του ΕΠΑ και δι' αυτής της στήριξης κάθε αναπτυξιακού στόχου σε εθνικό επίπεδο να προστεθούν στους: Δείκτες/βαρυτητα προς ΑΡΣΗ των δημιουργούμενων στρεβλώσεων (1)το συνολικό ΑΕΠ με βαρύτητα 15% έναντι μείωσης του κατά κεφαλή ΑΕΠ σε 5% και του αριθμού ανέργων κατά 10%. (2)η έκταση της Περιφέρειας με βαρύτητα 10% έναντι μείωσης του ποσοστού ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού κατά 10%. (3)το μήκος εθνικού οδικού δικτύου (ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ _ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.)με βαρύτητα 10% έναντι μείωσης των δύο τελευταίων κοινωνικοοικονομικών δεικτών κατά 5%.γιατί οι περιφέρειες που δέχονται την μεγάλη κυκλοφορία μεταφορικών μέσων (σημαντικό και κρίσιμο σημείο για την ανάπτυξη) έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες για την συντήρησή του Η Αττική δεν μπορεί παρά να αποτελεί και σωστά ειδική κατηγορία ως Περιφέρεια Αττικής (τέως νομός Αττικής). Στο ίδιο επίπεδο για την κατανομή των πόρων πρέπει να καταχωρηθεί αναλογικά για ξεχωριστή κατανομή και Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης (τέως νομός Θεσσαλονίκης) που έχει σημαντικότατο αναπτυξιακό ρόλο και λόγω της θέσης και των πλεονεκτημάτων της είναι σημαντικός και κρίσιμος παράγοντας ανάπτυξης. Σε αυτή την περίπτωση η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα δικαιούται χωριστές κατανομές: (α)Για τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης = ¼ της Αττικής (β)Για τις 6 Περιφερειακές Ενότητες αναλογική κατανομή (όπως όλες οι περιφέρειες και εφαρμογή όπως η Στερεά Ελλάδα Είναι απαράδεκτο και βαθιά άδικο και σε βάρος της εθνικής ανάπτυξης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που παίζει σημαντικό και πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας σε όλους τους τομείς, που σηκώνει το κύριο βάρος των διαμετακομιστικού εμπορίου, να έχει πολύ μικρότερο ποσοστό στο ΕΠΑ (Πίνακας 4.3.) από τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδος και Στερεάς Ελλάδος, ενώ να εξισώνεται με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την Περιφέρεια Κρήτης. Οι δείκτες αυτοί και ο τρόπος κατανομής οδηγεί σε περίεργες σκέψεις. Είναι σαν να προσπαθούμε να εξισώσουμε προς τα κάτω τις Περιφέρειες . Είναι γενικά στρέβλωση της ανάπτυξης στην Ευρώπη των Περιφερειών η Ελλάδα του κέντρου να κρατά το 68,35% των πόρων ενώ οι Περιφέρειες να διαχειρίζονται το 22,50%.