Αρχική Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025Οι αναπτυξιακοί στόχοι του ΕΠΑ και η εξειδίκευση τους σε προτεραιότητεςΣχόλιο του χρήστη Δ/νση Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων της ΓΔΟΥ του ΥΠΑΙΘ | 10 Ιουλίου 2020, 11:20
1. Σε ότι αφορά τις Προτεραιότητες του στόχου έξυπνης ανάπτυξης σε θέματα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα πρέπει να περιληφθούν και τα εξής: -Ανάπτυξη-αναβάθμιση ψηφιακών πλατφορμών επιμόρφωσης και ανάπτυξης συμπεριλαμβανομένων και των δράσεων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης -Ανάπτυξη-αναβάθμιση ψηφιακών πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών/εξοπλισμού -Ψηφιοποίηση συγγραμμάτων -Υποστήριξη διαδικασιών GDPR & DPO -Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων θα πρέπει να παίξουν ουσιαστικό ρόλο στο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, τις ψηφιακές υποδομές και τις ψηφιακές δεξιότητες, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και κατάρτισης 2. Σε ότι αφορά τις Προτεραιότητες του στόχου πράσινης ανάπτυξης σε θέματα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα πρέπει να περιληφθούν και τα εξής: -Ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών όλων των βαθμίδων δημόσιας εκπαίδευσης -Ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων 3. Σε ότι αφορά τις Προτεραιότητες του στόχου κοινωνικής ανάπτυξης σε θέματα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα πρέπει να περιληφθούν και τα εξής: - Ενίσχυση προγραμμάτων όλων των βαθμίδων δημόσιας εκπαίδευσης (πλέον της εθνικής συμμετοχής), με έμφαση σε προγράμματα της ΕΕ -Έμφαση σε στοχευμένες παρεμβάσεις που αφορούν σε δράσεις στη Νέα Γενιά και τη Δια Βίου Μάθηση -Έμφαση σε στοχευμένες παρεμβάσεις που αφορούν σε δράσεις στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και τα ΓΑΚ της χώρας -Ενίσχυση διασύνδεσης με επιχειρηματικότητα -Υποστήριξη δράσεων/οικονομική ενίσχυση που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των πληγέντων από έκτακτες καταστροφές (π.χ. COVID 19) -Ενίσχυση κατασκηνώσεων ΥΠΑΙΘ 4. Σε ότι αφορά τις Προτεραιότητες του στόχου ανάπτυξη υποδομών σε θέματα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα πρέπει να περιληφθούν και τα εξής: -Ενίσχυση προσβασιμότητας σε σχολικές/εκπαιδευτικές μονάδες για άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα -Μετατροπές και διαρρυθμίσεις για την ενεργειακή, ψηφιακή, αισθητική, παιδαγωγική αναβάθμιση κτιριακών υποδομών-Νέα εσωτερική και εξωτερική αρχιτεκτονική -Yποστήριξη των υποδομών προσχολικής αγωγής, μετατροπές και διαμορφώσεις χώρων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη σύγχρονες γνωστικές και ψυχοκοινωνικές απαιτήσεις της παιδαγωγικής διαδικασίας -Ενίσχυση υποδομών φοιτητικής μέριμνας και φοιτητικής κατοικίας -Ενίσχυση υποδομών θερινών σχολείων -Ενίσχυση σχολικών βιβλιοθηκών και λοιπού εργαστηριακού εξοπλισμού για κάλυψη νέων αναδυόμενων εκπαιδευτικών αναγκών 5. Σε ότι αφορά τις Προτεραιότητες του στόχου ενίσχυσης της εξωστρέφειας σε θέματα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα πρέπει να περιληφθούν και τα εξής: -Δράσεις στήριξης συνεργασίας εκπαιδευτικών μονάδων και εσωτερικής και εξωτερικής κινητικότητας -Η διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό στοιχείο και κεντρική πολιτική σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο -Δράσεις διεθνοποίησης της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των πανεπιστημίων και της επέκτασης των διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών τους συνεργασιών