Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Κάββουρας | 25 Νοεμβρίου 2020, 11:34
ΑΠΟΨΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ Ν.4412/16 1) Τροποποίηση των μειοδοτικών διαγωνισμών του Δημοσίου για την προμήθεια αγαθών και για την παροχή υπηρεσιών, προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη μόνο στο τέλος της διαδικασίας και όχι σε όλα τα διαφορετικά στάδια. Με τον υφιστάμενο νόμο περί δημοσίων συμβάσεων (4412/2016), οι υποψήφιοι που συμμετέχουν σε διαγωνισμό του Δημοσίου έχουν το δικαίωμα προσφυγής τόσο στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) όσο και στη δικαιοσύνη σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Δηλαδή, στο πρώτο στάδιο το οποίο αφορά την υποβολή των δικαιολογητικών συμμετοχής και των τεχνικών προσφορών, στη δεύτερη φάση με την κατάθεση οικονομικών προσφορών, αλλά και στο τελικό στάδιο, όταν ο προσωρινός μειοδότης καλείται να υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά κατακύρωσης του έργου. Η δυνατότητα πολλαπλών προσφυγών πολύ συχνά οδηγεί σε σοβαρές καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση ακόμα και απλών διαγωνισμών οι οποίοι διενεργούνται από φορείς του Δημοσίου. 2) Το ύψος των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης να διαμορφώνεται με βάση τον προϋπολογισμό της σύμβασης του έργου. Με το παρόν καθεστώς, όταν η έκπτωση που προσφέρεται είναι υπερβολικά υψηλή, το ύψος της εγγυητικής επιστολής διαμορφώνεται σε αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα. 3) Αιτιολόγηση της προσφοράς από τα υποψήφια σχήματα όταν θα υπάρχουν αποκλίσεις σε προσφορές οι οποίες υπερβαίνουν το 20%. 4) Μείωση των ορίων για απευθείας αναθέσεις από Ο.Τ.Α. στο ποσό των 10.000 ευρώ από 20.000 ευρώ που ισχύει τώρα 5) Αύξηση των ορίων για συνοπτικούς διαγωνισμούς από Ο.Τ.Α. στο ποσό των 80.000 ευρώ από 60.000 ευρώ που ισχύει τώρα 6) Νομική κάλυψη των υπαλλήλων στους Ο.Τ.Α. που ασχολούνται με διαγωνισμούς για προμήθειες, υπηρεσίες και έργα κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. 7) Όσον αφορά τους κωδικούς CPV προτείνεται να γίνει καλύτερη ομαδοποίηση τους και κατά το δυνατόν ελαχιστοποίηση των κωδικών και επίσης να γίνει ένας επιπλέον διαχωρισμός και διάκριση αν αναφέρονται σε έργα , σε προμήθειες , σε εργασίες ή σε υπηρεσίες και ποιοι κωδικοί αναφέρονται συγχρόνως σε δύο ή περισσότερες από τις προαναφερθείσες κατηγορίες. 8) Να θεσμοθετηθεί η υποχρέωση της κάθε υπηρεσίας να στείλει σε προγράμματα επιμόρφωσης τους υπόχρεους που δεν έχουν παρακολουθήσει ανάλογα προγράμματα. Τα προγράμματα πρέπει να αφορούν τόσο στη νομοθεσία (διαδικασίες δημοπράτησης και ανάθεσης σύμφωνα με το Ν.4412/16) όσο και στη διαδικασία των ηλεκτρονικών διαγωνισμών και να συνοδεύονται με ανάλογη πρακτική εξάσκηση και πιστοποίηση. 9) Απλοποίηση των ζητούμενων αποδεικτικών μέσων του άρθρου 80. 10) Κατάργηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα μαθητικά δρομολόγια και εξατομίκευση του κόστους για κάθε μαθητή. Οι γονείς των μαθητών θα λαμβάνουν κάθε μήνα ένα χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στις παρουσίες των μαθητών στις σχολικές μονάδες και θα το καρπώνονται είτε οι ίδιοι, είτε οι μεταφορείς(ταξί η λεωφορείο).