Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη ΦΛΩΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | 26 Νοεμβρίου 2020, 19:30
Το νέο νομοθέτημα οφείλει να λύσει οριστικά το ζήτημα με την συμμετοχή εταιρειών από το εξωτερικό στους διαγωνισμούς του δημοσίου. Συχνά παρατηρείται σε κάποιους διαγωνισμούς να επιτρέπεται η συμμετοχή εταιρειών από τα κράτη τα οποία έχουν υπογράψει την συμφωνία Δημοσίων συμβάσεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και να μην επιτρέπεται η συμμετοχή εταιρειών από χώρες που είναι παρατηρητές στην συμφωνία ή που βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της συμφωνίας αυτής. Είναι παράδοξο πώς σε διαγωνισμούς με τον ίδιο εργοδότη, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο, να αλλάζει αυτός ο όρος ανά περίπτωση επιτρέποντας ή απαγορεύοντας την συμμετοχή εταιρειών που εδρεύουν σε χώρες που είναι παρατηρητές ή υπό διαπραγμάτευσης στην συμφωνία. Αυτή η αστάθεια δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας καθώς κανείς σε αυτές τις χώρες δεν γνωρίζει αν θα μπορεί να διεκδικήσει ένα δημόσιο έργο παρά μόνο μόλις δημοσιοποιηθεί το κείμενο του διαγωνισμού. Δηλαδή μερικές φορές πολύ αργά. Αυτό οδηγεί σε απομάκρυνση επενδυτών από αυτές τις χώρες και σε μείωση του ανταγωνισμού, εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. Και άνω ως σήμερα μία από τις βασικές χώρες η οποία αντιμετώπιζε πρόβλημα με αυτήν την αστάθεια στον Κανόνα είναι η Κίνα, από τις αρχές του 2021 πιθανότατα και οι εταιρείες που εδρεύουν στη Μεγάλη Βρετανία θα έχουν ανάλογο πρόβλημα. Ειδικά όμως με την Κίνα είναι παράδοξο καθώς το Hong Kong που είναι πλέον κομμάτι της Κίνας έχει υπογράψει την ΣΔΣ και γίνεται αποδεκτό στους διαγωνισμούς του Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση ο αποκλεισμός της Κίνας από τις δημόσιες συμβάσεις της Ελλάδας βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την διακηρυγμένη θετική στάση της Ελληνικής Πολιτείας για επενδύσεις των Κινέζων στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη αστάθεια θα μπορούσε να θεραπευτεί με ρητή αναφορά στον Νόμο, για παράδειγμα στο άρθρο 1 του νέου Νόμου όπου τροποποιείται το άρθρο 2 του νόμου 4412/2016, στην παράγραφο 40 όπου αναφέρεται η ΣΔΣ, «ως ΣΔΣ νοείται η συμφωνία περί Δημοσίων συμβάσεων η οποία κυρώθηκε από την Ελλάδα το 1997». Στην παράγραφο αυτή θα μπορούσε να προστεθεί το ακόλουθο κείμενο "η οποία περιλαμβάνει όσα κράτη έχουν υπογράψει την συμφωνία, όσα κράτη είναι παρατηρητές της συμφωνίας και όσα κράτη βρίσκονται σε διαπραγμάτευση ένταξης στην συμφωνία". Άλλως θα μπορούσε να γίνει η αναφορά αυτή σε κάθε σημείο όπου Αναφέρεται η ΣΔΣ. Δηλαδή στα άρθρα 22 παράγραφος 11, άρθρο 32 παράγραφος 2 γ, άρθρο 118 παράγραφος 11 και άρθρο 168 παράγραφος 12. Διαφορετικά, σε κάθε περίπτωση μπορεί να γίνει ρητή αναφορά ως αυτόνομο άρθρο στο νομοσχέδιο αναφορικά με το δικαίωμα συμμετοχής αλλοδαπών επιχειρήσεων.