Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Αντιγόνη Μαυρομάτη | 27 Νοεμβρίου 2020, 10:49
Άρθρο 10: Α) η κατάργηση με το παραπάνω άρθρο των κριτηρίων για τον προσδιορισμό της τεχνικής επάρκειας δηλαδή της ικανότητας των αναθετουσών αρχών και ιδίως ΟΤΑ α ´και β´ βαθμού, που απαιτείται για την προκήρυξη, σύναψη και εκτέλεση / επίβλεψη συμβάσεων τεχνικών έργων από τους παραπάνω Β) η κατάργηση της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4412/16 που περιλαμβάνει τους κανόνες βάσει των οποίων αντιμετωπίζεται η έλλειψη της τεχνικής επάρκειας με προγραμματική συμφωνία με τους φορείς που προσδιόριζε ο νόμος και Γ ) η κατάργηση της ίδιας παρ. 2 του άρθρου 44 κατά το μέρος που καθορίζει το ελάχιστο περιεχόμενο των προγραμματικών συμβάσεων αποτελούν επιλογές εκτεταμένης απορρύθμισης των παραπάνω σοβαρών θεμάτων, οι οποίες χρήζουν αφενός δικαιοπολιτικής αιτιολόγησης, αφού καμιά από τις παραπάνω ρυθμίσεις δεν προκύπτει περιττή και αφετέρου επανεξέτασης αφού δημιουργούν υπόβαθρο κακοδιαχείρισης τόσο των δημόσιων έργων όσο και του δημόσιου χρήματος. Σημειωτέον ότι το περιεχόμενο των προγραμματικών συμβάσεων και η βάσει αυτού διάκρισή τους από συμβάσεις έμμεσης απευθείας και με αμοιβή ανάθεσης έργων, υπηρεσιών κλπ έχει απασχολήσει επί σειρά ετών το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο μάλιστα έχει παγιώσει τα σχετικά κριτήρια, τα οποία όμως ήδη αντιστοιχούν στις καταργούμενες διατάξεις. Τέλος σημειώνεται ότι η παραπάνω απορρύθμιση με τις προαναφερόμενες καταργήσεις, έρχεται ελάχιστο χρόνο μετά την ψήφιση των διατάξεων του ν. 4690/20 που περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων με κανονιστική αναφορά στην ήδη υπό κατάργηση παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4412/16, γεγονός που δημιουργεί απορία για τη σκοπιμότητα της κατάργησης και ει μη τι άλλο μαρτυρεί κάκιστη νομοθέτηση. Μεταξύ των παραπάνω περιλαμβάνεται και η διάταξη που προκειμένου για τις προγραμματικές συμβάσεις των ΟΤΑ όρισε ότι για τις προγραμματικές συμβάσεις της καταργούμενης με το σχέδιο παρ.2 του άρθρου 44 του ν. 4412/16 (!) η ΕΕΤΑΑ ΑΕ μπορεί να συνάπτει συμβάσεις έργου με μηχανικούς κατά παρέκκλιση του άρθρου 6 του ν. 2527/97 μέσω μητρώου μηχανικών που διατηρεί η ίδια καθώς και ότι για το περιεχόμενο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΟΤΑ και ΕΕΤΑΑ εφαρμόζονται οι διατάξεις της καταργούμενης με το σχέδιο παρ. 2 του ίδιου άρθρου....(!) οι παραπάνω επομένως προγραμματικές συμβάσεις με την επιχειρούμενη κατάργηση καθίστανται πλήρως αρρύθμιστες και εύλογα μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό δεν αποτελεί ατυχή σύμπτωση... Άρθρο 72 : Η τροποποίηση του άρθρου 72 με την θέσπιση υποχρέωσης να προσκομίζεται στην αναθέτουσα αρχή για την ψηφιακή εγγυητική επιστολή υπεύθυνη δήλωση ´ότι περιλαμβάνεται στον φάκελο ´ μία ημέρα πριν από τη διενέργεια του διαγωνισμού εξουδετερώνει το όφελος της έκδοσης και υποβολής ψηφιακών εγγράφων και αυξάνει αδικαιολόγητα τη γραφειοκρατία και το κόστος των υποψηφίων. Θα πρέπει να απαλειφθεί. Επί πλέον η θέσπιση με την ίδια διάταξη υποχρέωσης των διαγωνιζομένων να καταθέσουν την εγγυητική επιστολή στην Αναθέτουσα αρχή το αργότερο μια μέρα πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού (αντί εντός 3 ημερών από τη διενέργειά του όπως ισχύει σήμερα) αποτελεί απλή επιβάρυνση των διαγωνιζομένων χωρίς να επιφέρει οποιαδήποτε ´επιτάχυνση ´.