Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη I.B.M. | 2 Δεκεμβρίου 2020, 18:59
3. Άρθρο 10 Τεχνική επάρκεια αναθετουσών αρχών στις δημόσιες συμβάσεις έργων και μελετών – Τροποποίηση άρθρου 44 ν. 4412/2016 ΠΡΟΤΑΣΗ: Πρόβλεψη Υ.Α. η οποία ορίζει την έννοια της τεχνικής επάρκειας. Εναλλακτικά αν δεν προβλέπεται τέτοια Υ.Α., αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής μετά από γνώμη του αρμόδιου Τεχνικού Συμβουλίου. Σε ότι αφορά τις παρατιθέμενες εναλλακτικές δυνατότητες να τεθούν κατά σειρά προτεραιότητας π.χ. για τις διαδικασίες ανάθεσης υποστήριξη από την αντίστοιχη ΕΚΑΑ και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα από αυτή, στις υπόλοιπες ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Το άρθρο δεν παραθέτει ούτε ενδεικτικά τα κριτήρια με τα οποία οι αναθέτουσες αρχές που κρίνουν ότι δεν διαθέτουν τεχνική επάρκεια ή η τεχνική τους επάρκεια είναι ελλιπής, ούτε καν την απαίτηση αιτιολόγησης της κρίσης. Αυτό ενέχει τον κίνδυνο στρατηγικών χειρισμών από αναθέτουσες αρχές ο οποίος δεν προάγει το δημόσιο συμφέρον. Περαιτέρω η ενδεικτική (μπορούν ιδίως) καταγραφή των εναλλακτικών αφήνει περιθώρια για καταστρατήγηση των βασικών αρχών. 4. Άρθρο 15 Επάρκεια προϋπολογισμού, ωριμότητα, μελέτες – Αντικατάσταση άρθρου 49 ν. 4412/2016 παρ. 2.δ ΠΡΟΤΑΣΗ: Η προσθήκη «ή μελέτης» να διαγραφεί ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Προφανώς δεν μπορεί να είναι προαπαιτούμενη η περιβαλλοντική αδειοδότηση για την εκκίνηση της διαδικασίας ανάθεσης μελέτης 5. Άρθρο 16 Δημόσιες συμβάσεις έργων με αξιολόγηση μελέτης– Τροποποίηση άρθρου 50 ν. 4412/2016 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Η δυνατότητα διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης μελέτης και κατασκευής έργου πριν την ολοκλήρωση της αναγκαίας για την εκτέλεση περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η οποία απαιτείται να ολοκληρωθεί μέχρι και το πέρας την διαγωνιστικής διαδικασίας και πριν την ανακήρυξη αναδόχου ενέχει σημαντικές αβεβαιότητες και αναμενόμενες εμπλοκές στη διαδικασία ανάθεσης. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση «ταυτοποιεί» το έργο για να είναι δυνατή η εκπόνηση της μελέτης σε στάδιο πέραν των απαιτουμένων για την εκπόνηση της ΜΠΕ (συνήθως αυτές είναι οι προμελέτες) και βέβαια η σύνταξη προσφοράς. Περαιτέρω με την προτεινόμενη ρύθμιση δεν διασφαλίζεται ότι λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις της Έκθεσης Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης (άρθρο 345 ν. 4512/2018) η οποία είναι δυνατό να εκπονείται κατά τη φάση εκπόνησης της ΜΠΕ. Με δεδομένο ότι με σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης μπορεί να συντμηθεί χρονικά τα οφέλη από την παραπάνω ρύθμιση είναι αμφίβολα ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν εμπλοκές στη διαδικασία ανάθεσης. ΠΡΟΤΑΣΗ: Η περιβαλλοντική αδειοδότηση να είναι προαπαιτούμενο της εκκίνησης της διαδικασίας ανάθεσης ή εναλλακτικά της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.