Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Ι.Β.Μ | 2 Δεκεμβρίου 2020, 18:03
14. Άρθρο 70 Επιμετρήσεις – Αντικατάσταση άρθρου 151 ν. 4412/2016 Παρατήρηση 1: Στην παρ. 1 να οριστεί από ποιόν λαμβάνονται τα επιμετρητικά στοιχεία (υπονοείται ο ανάδοχος αλλά να αναφερθεί). Η από κοινού λήψη επιμετρητικών στοιχείων με τους επιβλέποντες δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να συστήνεται ισχυρά. ΠΡΟΤΑΣΗ: Τα επί τόπου επιμετρητικά στοιχεία λαμβάνονται από τον ανάδοχο παρουσία των επιβλεπόντων του άρθρου 136, μετά από σχετική ειδοποίηση δια της αναγραφής στο ημερολόγιο του έργου τουλάχιστον δύο (2) εργάσιμες ημέρες νωρίτερα. Η μη παρουσία των επιβλεπόντων παρά τη σχετική ειδοποίηση, δεν κωλύει τη λήψη των στοιχείων από μόνο τον ανάδοχο. Παράλειψη της ειδοποίησης λήψης επιμετρητικών στοιχείων παρέχει τη δυνατότητα στη διευθύνουσα υπηρεσία να ζητήσει οποιοδήποτε πρόσφορο μέτρο κρίνει επαρκές για τη διαπίστωση της ακρίβειας των στοιχείων. Τα επιμετρητικά στοιχεία υποβάλλονται δια της διευθύνουσας υπηρεσίας από τον ανάδοχο στους επιβλέποντες του άρθρου 136, με δήλωση περί της αληθείας τους. Παρατήρηση 2 (νομοτεχνική): το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 αφορά επιμέτρηση (και όχι τη λήψη των επιμετρητικών στοιχείων) και θα πρέπει να πάει στην παρ. 2 που αναφέρεται στις επιμετρήσεις Παρατηρηση 3: Να οριστεί ότι δεν λαμβάνονται επιμετρητικά στοιχεία στην περίπτωση κατ΄ αποκοπήν τιμήματος (πέραν της εφαρμογής του άρθρου 50), αλλά παρέχεται βεβαίωση του αναδόχου και της επίβλεψης για την εφαρμογή της μελέτης με αναφορά κάθε φορά των στοιχείων της μελέτης τα οποία αντιστοιχούν στο επί μέρους τεχνικό αντικείμενο. Τυχόν διαφοροποιήσεις οι οποίες οφείλονται σε κατασκευαστικούς λόγους και επί τόπου πρακτικές και θεωρούνται αποδεκτές και επουσιώδεις καταγράφονται και καταχωρούνται στη βεβαίωση με σχετικά συνοδά σχέδια και στοιχεία. Παρατήρηση 4: Η αναφορά της παρ. 3 για «...δειγματοληπτικό ενδεικτικό έλεγχο επαλήθευσης επιμετρήσεως, σε αριθμό που αντιστοιχεί σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των επιμετρήσεων που υποβλήθηκαν ή τουλάχιστον μιας εξ αυτών αν υποβάλλονται λιγότερες από δέκα επιμετρήσεις» είναι ασαφής, επιδέχεται πολλές ερμηνείες και αφήνει περιθώρια ανεπίτρεπτων χειρισμών και χειραγώγησης. ΠΡΟΤΑΣΗ: «Ο προϊστάμενος της διευθύνουσας υπηρεσίας δύναται οποτεδήποτε να διατάξει την επαλήθευση, οιασδήποτε υποβληθείσας επιμέτρησης, σε κάθε όμως περίπτωση, υποχρεούται να προβεί σε δειγματοληπτικό έλεγχο επαλήθευσης επιμετρήσεων, οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν συνολικά και αθροιστικά α) ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) των επιμετρήσεων που υποβλήθηκαν ή τουλάχιστον μιας εξ αυτών αν υποβάλλονται λιγότερες από πέντε επιμετρήσεις, β) αξία τουλάχιστον είκοσι τοις εκατό (20%) της συμβατικής αξίας. Σε περίπτωση διαπίστωσης από τον έλεγχο αυτό ανακριβών ή εκ προθέσεως ανακριβών επιμετρήσεων, όπως ορίζονται στην παρ. 4, ο προϊστάμενος της διευθύνουσας υπηρεσίας υποχρεούται να διατάξει την επαλήθευση του συνόλου των επιμετρήσεων» . Παρατήρηση 5: Η αναφορά της παρ. 4 ότι «..καλείται ο ανάδοχος, με πρόσκληση της διευθύνουσας υπηρεσίας, να υποβάλλει, εντός ταχθείσης με την πρόσκληση προθεσμίας, … τα πραγματικά επιμετρητικά στοιχεία και να παράσχει εξηγήσεις..» δεν είναι κατανοητή. Τα επιμετρητικά στοιχεία επί των οποίων στηρίζεται η σύνταξη των επιμετρήσεων λαμβάνονται σύμφωνα με την παρ. 1