Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Γεωργαράς | 4 Δεκεμβρίου 2020, 22:15
A. Διόρθωση Ν.4412/2016 Είναι οξύμωρο σε διαγωνισμό κάτω των ορίων να μπορεί να ασκηθεί προσφυγή από τους συμμετέχοντες Ο.Φ. κατά της διακήρυξης για 25 ημέρες (10 ημέρες από την πλήρη γνώση αυτής, η οποία τεκμαίρεται μετά την πάροδο 15 ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ). Εκ των πραγμάτων, κρίνεται αδόκιμη η δυνατότητα των Ο.Φ. να μπορούν να ασκήσουν προδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών (15 ημέρες από τη δημοσίευση στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. για κάτω των ορίων), σε διαγωνισμό ο οποίος εκ των πραγμάτων έχει προχωρήσει και οι προσφορές έχουν αποσφραγιστεί. Πρέπει να διορθωθεί ο νόμος στο σημείο αυτό. B. Απόβλητα Εκσκαφών Κατασκευών και Κατεδαφίσεων Θα πρέπει να τεθεί πρόβλεψη για την συλλογή, μεταφορά, ασφαλής απόθεση ή και ανακύκλωση Α.Ε.Κ.Κ., σε ειδικούς αδειοδοτημένους υποδοχείς εγκαταστάσεων εναλλακτικής διαχείρισης, υλικών τα οποία έως σήμερα δεν γίνονται δεκτά από καμία εταιρία (π.χ. συνθετικοί τάπητες & υλικά πλήρωσης αυτών / χαλαζιακή άμμος & SBR), με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας. Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται απολύτως επιβεβλημένη, δεδομένου ότι π.χ. σε παλαιά γήπεδα τα οποία ανακατασκευάζονται, προκύπτουν προϊόντα καθαίρεσης φθαρμένων συνθετικών χλοοτάπητων με τα υλικά πληρώσεώς τους, οι οποίοι δεν πληρούν τα κριτήρια οικοτοξικολογικότητας και περιβαλλοντικού ελέγχου των υπόγειων νερών, σύμφωνα με το πρότυπο NF P90-112 (2016), ώστε να αποδεικνύεται ότι το σύστημα συνθετικού χλοοτάπητα (ίνα, βάση ίνας, και υλικά πλήρωσης) ευρίσκεται εντός ορίων ως προς τις βλαβερές ουσίες που εξετάζει (βαρέα μέταλλα όπως Μόλυβδο, Κάδμιο, Χρώμιο, Υδράργυρο, Doc κ.ά.), όπως επίσης και τα κριτήρια αποτελεσμάτων εργαστηριακών δοκιμών σε σχέση με επικίνδυνους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες (PAH) που αφορούν στην ανθρώπινη υγεία, σύμφωνα με τον κανονισμό REACH (μέθοδος σύμφωνη με το ΑfPS GS 2014:01 – 18 PAH). Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται κρίσιμη για την διασφάλιση της ανθρώπινης υγείας (αθλούμενων και μη), καθώς και της αποφυγής της ενδεχόμενης μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα. Γ. Αμιαντούχα υλικά Επιβάλλεται η πρόβλεψη από τον νομοθέτη για την απομάκρυνση όλων των αμιαντούχων υλικών από τα δημόσια/δημοτικά κτίρια, με την κατ’ εξαίρεση διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, από αδειοδοτημένες για το σκοπό αυτό εταιρίες, με στόχο της ταχύτερη απομάκρυνσή τους, για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Δ. Παράβολο Προδικαστικών Προσφυγών Κατάργηση της επιστροφής του παραβόλου στο σύνολό του, μετά την μερική αποδοχή από τα αρμόδια όργανα λόγου ή λόγων άσκησης προδικαστικής προσφυγής ή ένστασης. Η πράξη έχει αποδείξει, ότι οι Ο.Φ. προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν το ενδεχόμενο πληρωμής του παραβόλου το οποίο καταθέτουν προκειμένου να ασκήσουν προδικαστική προσφυγή ή ένσταση, περιλαμβάνουν στην προσφυγή/ένστασή τους, αναίτια πολλαπλούς λόγους άσκησης αυτής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την χρονική επιβάρυνση και καθυστέρηση των αρμόδιων οργάνων, προκειμένου να εκδόσουν γρήγορα αποφάσεις. Όταν κάποιος λόγος άσκησης προσφυγής/ένστασης απορριφθεί από το αρμόδιο όργανο (Α.Ε.Π.Π., Τεχνικό Συμβούλιο, Ο.Ε.), θα πρέπει οι Ο.Φ. να αναλαμβάνουν αυτή την ευθύνη, με την πληρωμή μερίσματος επί του αρχικού παραβόλου.