Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Καρακατσάνης | 7 Δεκεμβρίου 2020, 09:07
Με το άρθρο 50 του νομοσχεδίου τροποποιείται το άρθρο 118 του Ν. 4412/2016 προς θετική κατεύθυνση. Ωστόσο, η παράγραφος 5 (που προβλέπει ότι ο προϋπολογισμός των συμβάσεων μελετών και έργων που μπορούν να ανατεθούν απευθείας δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% των αντίστοιχων πιστώσεων του προϋπολογισμού της αναθέτουσας αρχής) δημιουργεί πρόβλημα σε φορείς με μικρό προϋπολογισμό (π.χ. μικροί νησιωτικοί Δήμοι) και επί της ουσίας τους στερεί το δικαίωμα να προβούν σε απευθείας αναθέσεις μελετών και έργων. Για παράδειγμα, αν ένας μικρός Δήμος έχει στον προϋπολογισμό του πιστώσεις της τάξης των 150.000 ευρώ για εκπόνηση μελετών, δεν δύναται να αναθέσει απευθείας μια μελέτη με προεκτιμώμενη αμοιβή 20.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να λυθεί είτε με αύξηση του ποσοστού (π.χ. από 10% σε 20%), είτε με πρόβλεψη ότι μικροί φορείς που διαθέτουν πιστώσεις κάτω από κάποιο όριο (π.χ. για μελέτες πίστωση κάτω των 100.000€), δύνανται να προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις χωρίς άλλες προϋποθέσεις.