Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Κωστάκης Χριστόφορος | 7 Δεκεμβρίου 2020, 12:30
1) Άρθρο 2 Να διορθωθεί η διαδικασία και ο ρόλος του γνωμοδοτικού οργάνου και να γίνει εκτελεστικός, δηλαδή η προϊσταμένη αρχή να ορίζει τριμελές όργανο το οποίο θα έχει εκτελεστικό ρόλο και θα υλοποιεί τις συμβάσεις έως του ποσού των απ’ ευθείας αναθέσεων. Αυτές οι αποφάσεις ανάθεσης θα επικυρώνονται από την προϊσταμένη αρχή η οποία επιφορτίζεται με τον έλεγχο τήρησης των όρων υλοποίησης της σύμβασης. 2) Άρθρο 5 Να εξαλειφθεί το σημείο σύμφωνα με το οποίο επιβάλλεται κράτηση 0,02% υπέρ της ανάπτυξης και συντήρησης του ΕΣΗΔΗΣ από τις συμβάσεις και να οριστεί το εξής: Υπολογίζεται από σύνολο των συμβάσεων το 0,02% της αξίας τους και το προκύπτων ποσό βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, το οποίο καταβάλλεται σύμφωνα με την καταβολή των λοιπών υποχρεώσεων του κράτους. Αυτό πρέπει γίνει καθώς τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά υιοθετείται η τακτική του παρελθόντος «επιβαρύνσεις λόγω τρίτων» με την αιτιολογία ότι αυτοί είναι ανεξάρτητες αρχές φορείς κλπ κλπ. Η προτεινόμενη τροποποίηση σε κάθε περίπτωση θα συμβάλει στο ζητούμενο από όλους που είναι η διαφάνεια, ενώ ταυτόχρονα θα αποτυπώνεται με ακρίβεια και αξιοπιστία το ολικό πραγματικό κόστος και η πραγματική ολική επιβάρυνση για την λειτουργία των αυτών των θεσμών, καθώς αυτά τα μεγέθη θα εμφανίζονται στον κρατικό προϋπολογισμό στον οποίο έχουν όλοι πρόσβαση. 3) Άρθρο 7 Να οριστεί με σαφήνεια ότι οι συμβάσεις που εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου είναι αυτές που αφορούν την εθνική άμυνα και μόνον και δεν δύναται να μεταβληθεί ο όρος αυτός. 4) Άρθρο 15 Να αρθεί ο περιορισμός δέσμευσης ποσού 40% προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία και να τεθεί στην ευχέρεια της κάθε προϊσταμένης αρχής να ορίζει το ύψος του ποσού που θα δεσμεύει. 5) Άρθρο 57 Η πρόβλεψη για την ανάθεση καθηκόντων σε εξωτερικούς συνεργάτες να εξαφανιστεί σε διαφορετική περίπτωση να εφαρμοστεί μόνο για τα έργα τα οποία δεν χρηματοδοτούνται από ιδίους πόρους, έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται οι φορείς με πρόσθετα κόστη 6) Άρθρο 59 Οι παρατηρήσεις του αναδόχου για την μελέτη να μην είναι δεσμευτικές για τον φορέα καθώς με τον τρόπο αυτό ο ανάδοχος καθίσταται συν-μελετητής του έργου. Στην περίπτωση κατά την οποία υιοθετηθεί η παρούσα περιγραφή τότε υπάρχει ο κίνδυνος ο ανάδοχος συστηματικά και σκόπιμα να θέτει όρους και ενστάσεις προκειμένου να αποποιηθεί την υλοποίηση του έργου ιδιαίτερα δε αν έχει λάβει σχετική προκαταβολή.