Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Ν. Ανδρεδάκης | 7 Δεκεμβρίου 2020, 15:24
Άρθρο 19 (τροποποίηση άρθρου 58 ν.4412/2016): Υπεργολαβία και Άρθρο 81 (τροποποίηση άρθρου 165 ν.4412/2016): Υπεργολαβία κατά την εκτέλεση Ο έλεγχος όλων των υπεργολάβων είναι εσφαλμένος καθώς αφενός η ποιότητα και η καταλληλότητα εγγυάται από τη συμμόρφωση του αναδόχου με τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής και αφετέρου μειώνεται η δυνατότητα συμμετοχής (αλλά και μετέπειτα εξέλιξης και αυτόνομης πορείας) στα έργα ως υπεργολάβων οικονομικών φορέων που το επιθυμούν. Συνακόλουθα μειώνεται αναιτιολόγητα η οικονομική ελευθερία των επιχειρήσεων που επιθυμούν να δραστηριοποιούνται ως υπεργολάβοι. Επιπλέον υπάρχει ερωτηματικό σχετικά με τη συμμόρφωση της διάταξης αυτής με τη ευρωπαϊκή νομοθεσία, προβληματισμός που έχει ήδη κατατεθεί στη δημόσια διαβούλευση. Κατά την εκτέλεση της σύμβασης, προτείνεται η υποχρεωτική δήλωση όλων των υπεργολάβων, ειδικά όσων εκτελούν εργασίες πάνω από ένα ποσό. Για μεγαλύτερα έργα (πχ άνω των 10.000.000,00€) μπορεί να προβλεφθεί έλεγχος περί της εξόφλησής τους ή εξόφληση απευθείας από τον ΚτΕ. Τέλος η πλήρης αφαίρεση της εμπειρίας από τον ανάδοχο και εν μέρει από τα στελέχη του δεν λαμβάνει υπόψιν της ότι αυτή σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη διαχείριση και τον συντονισμό των εργασιών, τα οποία σε κάθε περίπτωση διατηρούνται. Θα πρέπει λοιπόν είτε η εμπειρία να προσμετράται και στους δύο (ανάδοχο-υπεργολάβο), είτε ο ανάδοχος να λαμβάνει και αυτός κατ' ελάχιστον 50% της εμπειρίας.