Αρχική Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 1 Πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτωνΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ | 28 Ιανουαρίου 2021, 17:40
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ/ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών» Του Συλλόγου με την επωνυμία «Πελοποννησιακός Σύλλογος Επιχειρήσεων ΛΟΥΝΑ-ΠΑΡΚ», ο οποίος εδρεύει στην Σπάρτη Λακωνίας, όπως νόμιμα εκπροσωπείται. Σπάρτη 28.1.2021 Αξιότιμοι κύριοι/ες , Σας γνωρίζουμε ότι οι θέσεις του Συλλόγου μας επί του ως άνω σχεδίου νόμου είναι οι ακόλουθες. ΠΡΟΤΑΣΗ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 1-(Άρθρο 109): Από το πεδίο εφαρμογής του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, εξαιρούνται τα ψυχαγωγικά θεματικά πάρκα, οι χώροι παιδικής αναψυχής και οι παιδότοποι. Ενώ όμως οι χώροι παιδικής αναψυχής και οι παιδότοποι διέπονται από ειδικό νομικό καθεστώς (Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 43650/2019 ΦΕΚ 2213/Β/8-6-2019) , η λειτουργία των θεματικών πάρκων δεν ρυθμίζεται σήμερα από καμία διάταξη νόμου. Αυτό είναι ένα σοβαρό κενό νόμου. Μπορεί επιμέρους ψυχαγωγικές δραστηριότητες που λειτουργούν σε ψυχαγωγικά πάρκα να καλύπτονται από τις επόμενες διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, η διαδικασία όμως αδειοδότησης του ίδιου του θεματικού πάρκου δεν προβλέπεται πουθενά. Αν υπάρχει πρόθεση να λάβει χώρα ξεχωριστή νομοθετική ρύθμιση θα πρέπει να ενημερωθούμε σχετικά. Διαφορετικά θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα με τη λειτουργία τους, αφού κάθε αρμόδιος Δήμος θα ακολουθεί τη δική του τακτική χωρίς να ελέγχεται . ΠΡΟΤΑΣΗ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 2-(Άρθρο 111): α) Στην παράγραφο 1 έχει προφανώς γίνει συντακτικό λάθος. β) Στην παράγραφο 2 , θα πρέπει να διευκρινιστεί ποια είναι τα «απαραίτητα δικαιολογητικά» . Στην ίδια παράγραφο, προτείνουμε να διαγραφεί η πρόβλεψη για διενέργεια αυτοψίας , κατά την κρίση της αδειοδοτούσας αρχής. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα η οποιαδήποτε αυτοψία, πριν την έγκριση εγκατάστασης. Θα υπάρξει άσκοπη καθυστέρηση , ειδικά όταν στο άρθρο 112 παρ.2 , προβλέπεται και πάλι η διενέργεια αυτοψίας πριν τη χορήγηση έγκρισης λειτουργίας . γ) i. Η παράγραφος 7 αναφέρεται στις δραστηριότητες που ασκούνται προσωρινά. Θεωρούμε αρχικά ότι θα πρέπει να υπάρξει αύξηση του χρόνου της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό διάρκειας των τριάντα 30 ημερών προκειμένου μία εγκατάσταση να θεωρηθεί προσωρινή . Το διάστημα αυτό θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τεσσάρων (4) μηνών όπως μέχρι σήμερα όριζε το άρθρο 39 του Νόμου 4497/2017 . Άλλωστε οι επιχειρήσεις που εγκαθίστανται και λειτουργούν προσωρινά είναι ως επί το πλείστον οι περιοδεύουσες επιχειρήσεις για τις οποίες έχει ήδη προβλεφθεί ότι η περίοδος εγκατάστασης «δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 4 μήνες» ( βλ. αρ. 119 παρ.3 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου). ii. Στην ιδια παράγραφο γίνεται αναφορά στην υπ’ αριθ. 7034/1298/2000 ΚΥΑ που αφορά τις ελάχιστες αποστάσεις ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων και οποία ορίζει ότι : η εγκατάσταση των δραστηριοτήτων : α) Λούνα Πάρκ κάθε μορφής και είδους, β) πίστες αυτοκινητιδίων (Go Kart), γ) τσίρκο, δ) παιχνίδια με νερό (Water Park), ε) Υπαίθριοι κινηματογράφοι αυτοκινήτων (Drive In) δεν επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 150 μέτρων από α) την πλησιέστερη νόμιμη κατοικία (κύρια ή δευτερεύουσα), ξενοδοχείο, σχολείο, νοσοκομείο, γηροκομείο, σανατόριο, χώρο λατρείας, υπαίθριο θέατρο και γενικά εγκατάσταση που απαιτεί ειδική ακουστική προστασία. β) χώρους με ιδιαίτερο ιστορικό/πολιτιστικό χαρακτήρα ( αρχαιολογικοί χώροι κλπ) και γ) χώρους χαρακτηρισμένους ως ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους ή περιοχές ειδικής προστασίας (βιότοποι κ.λπ.). Αναφέρει λοιπόν η διάταξη αυτή ότι η ως άνω ΚΥΑ δεν εφαρμόζεται στις προσωρινές εγκαταστάσεις. Το ζήτημα αυτό είχε ήδη επιλυθεί με την ΕΓΚΥΚΛΙΟ 49/ Αθήνα 25/7/2000 ΥΠΕΧΩΔΕ με αρ. πρωτ. 84803 και με ΘΕΜΑ: "Ελάχιστες αποστάσεις Ψυχαγωγικών Δραστηριοτήτων" σύμφωνα με την οποία: " Μετά την έκδοση της 7034/1928/15-3-2000 ΦΕΚ 368/24-3-2000 ΚΥΑ για τις Αποστάσεις Ψυχαγωγικών Δραστηριοτήτων, διευκρινίζεται ότι η απόσταση που επιβάλλεται με την Απόφαση αυτή αφορά τις αναφερόμενες εγκαταστάσεις που τοποθετούνταν μόνιμα σε ακίνητα (άδειες πενταετούς διάρκειας) είτε εντός είτε εκτός σχεδίου και δεν αφορά τις προσωρινές Εγκαταστάσεις που τοποθετούνται για περιορισμένο χρόνο στους εντός σχεδίου εγκεκριμένους κοινόχρηστους χώρους σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 3 του ΓΟΚ και των 76936/3992 ΦΕΚ 783Β/87 Απόφ. Υφυπ. ΠΕΧΩΔΕ". Αυτό όμως δεν επιλύεται με την υπό κρίση διάταξη και έχει στο παρελθόν δημιουργήσει πολλά προβλήματα και διαφορετικές ερμηνείες από νομικούς των Δήμων της χώρας που δημιουργούν ανασφάλεια δικαίου και μεγάλη οικονομική ζημία στις επιχειρήσεις, είναι ότι οι ως άνω εξαιρέσεις δεν περιλαμβάνουν ξεκάθαρα και εκείνες τις επιχειρήσεις που εγκαθίστανται προσωρινά και σε ιδιωτικούς χώρους ! Με δεδομένο ότι οι προς διάθεση κοινόχρηστοι χώροι για ανάπτυξη συναφών δραστηριοτήτων είναι εξαιρετικά περιορισμένοι ανά την Ελλάδα, θα πρέπει απαραιτήτως στο υπό κρίση άρθρο να ρυθμιστεί το νομικό καθεστώς των προσωρινών εγκαταστάσεων τόσο στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους , όσο και στους ιδιωτικούς χώρους, είτε εντός είτε εκτός σχεδίου. ΠΡΟΤΑΣΗ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 3 ( άρθρο 112) Στην παράγραφο 3 του άρθρου 112 θα πρέπει να προβλεφθεί μικρότερη προθεσμία για τη χορήγηση έγκριση λειτουργίας , ήτοι για τις μόνιμες εγκαταστάσεις 15 ημέρες και ειδικά για τις προσωρινές 5 ημέρες. Με τιμή, Η πληρεξούσια δικηγόρος Aνδρομάχη Κ. Δημητροπούλου Άγιδος αρ.38-Σπάρτη 2731306766-6936600675