Αρχική Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 1 Πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτωνΣχόλιο του χρήστη MAGIC PARK ΑΕ | 28 Ιανουαρίου 2021, 20:24
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών». ΑΠΟ «Ε. ΔΕΣΤΟΥΝΗ-Μ.ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και με διακριτικό τίτλο «MAGIC PARK A.E.». ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΝΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (ΛΟΥΝΑ-ΠΑΡΚ/ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ) Στην 7η παράγραφο του άρθρου 111, γίνεται αναφορά στην υπ’ αριθμόν 7034/1298/2000 ΚΥΑ που αφορά τις ελάχιστες αποστάσεις ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων από κοντινά κτίρια και η οποία ορίζει συγκεκριμένα ότι: α) Λούνα Παρκ κάθε μορφής και είδους, β) πίστες αυτοκινητόδρομων (Go Kart), γ) τσίρκο, δ) παιχνίδια με νερό (Water Park), ε) Υπαίθριοι κινηματογράφοι αυτοκινήτων (Drive In), δεν επιτρέπεται να λειτουργούν σε απόσταση τουλάχιστον 150 μέτρων από α) την πλησιέστερη νόμιμη κατοικία (κύρια ή δευτερεύουσα), ξενοδοχείο, σχολείο, γηροκομείο, σανατόριο, χώρο λατρείας, υπαίθριο θέατρο και γενικά εγκατάσταση που απαιτεί ειδική ακουστική προστασία, β) χώρους με ιδιαίτερο ιστορικό/ πολιτιστικό χαρακτήρα (Αρχαιολογικοί χώροι κλπ) και γ) χώρους χαρακτηρισμένους ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή περιοχές ειδικής προστασίας (βιότοποι κλπ). Η εφαρμογή της εν λόγω διάταξης νόμου, εξαιρεί ρητά τις προσωρινές εγκαταστάσεις, ήτοι αυτές που τοποθετούνται για περιορισμένο χρόνο στους εντός σχεδίου εγκεκριμένους κοινόχρηστους χώρους, πλην όμως δεν γίνεται καμία μνεία για τις μόνιμες εγκαταστάσεις ψυχαγωγικών πάρκων (λούνα-παρκ) που έχουν μέχρι σήμερα άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, αλλά υποχρεούνται να την ανανεώνουν ανά πενταετία. Με την ρητή θέση ότι ο εν λόγω περιορισμός (της απόστασης των 150 μέτρων) επηρεάζει δυσανάλογα και αναιτιολόγητα όλες τις επιχειρήσεις ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων (τόσο τις προσωρινές εγκαταστάσεις, όσο τις μόνιμες και σταθερές), δέον όπως ληφθούν υπόψιν τα ακόλουθα ειδικότερα για τις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ-ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ) Λαμβάνοντας υπόψη: • τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, • την συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της υγειούς επιχειρηματικότητας και την προστασία των θέσεων εργασίας των εργαζομένων σε ανάλογες επιχειρήσεις. • την αρχή της αναλογικότητας (α 25 Συντάγματος), • την ασφάλεια του δικαίου, οι προβλέψεις του άρθρου1-άρθρου 111 του εν λόγω σχεδίου νόμου (και δη της 7ης παραγράφου που παραπέμπει στην υπ’ αριθμόν 7034/1298/2000 ΥΑ) για απόσταση τουλάχιστον 150 μ., θα πρέπει να ισχύουν κατά την αρχική αδειοδότηση εγκατάστασης και λειτουργίας και όχι κατά την ανανέωση των αδειών ανά πενταετία. Δεδομένου ότι ήδη λειτουργούν επιχειρήσεις με μόνιμη και σταθερή εγκατάσταση (λούνα παρκ-θεματικά πάρκα) σε μεγάλες αστικές περιοχές, όπως η Θεσσαλονίκη («MAGIC PARK») σε ιδιόκτητο οικόπεδο και με επενδύσεις εκατομμυρίων χιλιάδων ευρώ μετά από ενδελεχή έλεγχο και αδειοδότηση λειτουργίας και εγκατάστασης (έγκριση τήρησης πολεοδομικών και περιβαλλοντικών όρων και όρων λειτουργίας από σωρεία δημοσίων υπηρεσιών και φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης), πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η προυφιστάμενη κατάσταση. Ουδόλως είναι χρηστό να ανατρέπεται η λειτουργία μιας επιχείρησης και να καταστρέφεται η επένδυση, στην περίπτωση που εντός της επόμενης πενταετίας (και πάντως ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ της αδειοδότησης και εγκατάστασης της ψυχαγωγικής επιχείρησης), κάποιος τρίτος τυχόν εγκατέστησε σε απόσταση λιγότερη των 150μ. μία μόνιμη (κύρια ή δευτερεύουσα) κατοικία ή ένα υπαίθριο θέατρο. Εάν συμβεί τούτο, παραβιάζονται κατάφορα αφενός γενικές και απαράβατες αρχές του διοικητικού δικαίου και αφετέρου στοιχειώδεις συνταγματικές επιταγές. Για λόγους ασφάλειας δικαίου, προστασίας των επενδύσεων και των συναλλαγών, και προς αποφυγή κατάλυσης του Κράτους Δικαίου και διάψευσης της χρηστής διοίκησης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διοικουμένων επιχειρηματιών και εργαζομένων, η 7η παράγραφος του εν λόγω άρθρου (111) θα πρέπει ρητώς να προβλέψει την εξαίρεση των επιχειρήσεων- λούνα παρκ ψυχαγωγικού χαρακτήρα που έχουν νόμιμη άδεια μόνιμης εγκατάστασης, την ανανεώνουν ανά πενταετία και βρίσκονται εγκατεστημένες πλησίον αστικών κέντρων. Δεν δύναται ένα μεταγενέστερο χρονικά κτίσμα ή δραστηριότητα να ανατρέπει δυσμενώς ένα νομίμως προυφιστάμενο καθεστώς για τις επιχειρήσεις, με επαχθείς συνέπειες στην οικονομική ζωή. ΠΡΟΤΑΣΗ: Ως εκ τούτου, θα πρέπει να γίνει ρητή πρόβλεψη στο Νόμο ότι η απόσταση των 150μ. αφορά μόνο την αρχική αδειοδότηση μιας μόνιμης εγκατάστασης (και να τροποποιηθεί συνακόλουθα και η αντίστοιχη διάταξη της υπ’ αριθμόν 7034/1298/2000 ΚΥΑ). Κατά την ανανέωση της άδειας ανά πενταετία, σαφώς και πρέπει να γίνεται έλεγχος των λοιπών υποχρεώσεων, όχι όμως και της απόστασης των 150μ. Άλλως, θα πρέπει να υπάρξει στο νόμο ρητή πρόβλεψη και μνεία, έστω με τη μορφή μεταβατικής διάταξης, ότι η απόσταση των 150 μ. που προβλέπεται στην προμνησθείσα ΚΥΑ δε θα ισχύσει ως προϋπόθεση για επιχειρήσεις με μόνιμη εγκατάσταση, που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί και λειτουργούν νομίμως κατά την ψήφιση του παρόντος Νόμου. Θεσσαλονίκη, 28/01/2021 Μετά τιμής, Για την ανώνυμη εταιρία «Ε. ΔΕΣΤΟΥΝΗ-Μ.ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» («MAGIC PARK»), Ο Πρόεδρος αυτής, Κωνσταντίνος Σταυράκης Τηλ. 2310 476770 – email : info@magicpark.gr