Αρχική Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 1 Πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτωνΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ | 29 Ιανουαρίου 2021, 12:09
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ) ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ & ΘΕΑΜΑΤΩΝ «Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» Κασσάνδρου 110 Θεσσαλονίκη ΤΚ 54634 ΑΦΜ 996995509 - Δ’ ΔΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΛ 6973046348 ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «Πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ Πριν αναφερθούμε στα αιτήματα τροποποιήσεων του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου δηλώνουμε ότι κατά τη γνώμη μας οι εγκαταστάσεις παιχνιδιών Λούνα Παρκ, Τσίρκων και Παγοδρομίων πρέπει να εντάσσονται στο μεγάλο ρεύμα της τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της πατρίδας μας και να τυγχάνουν της ανάλογης φροντίδας. «ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΘ’ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ, ΤΣΙΡΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΓΟΔΡΟΜΙΩΝ Άρθρο 109 Αιτούμεθα να καθοριστούν τα δικαιολογητικά αδειοδότησης για τα θεματικά πάρκα. Άρθρο 110 Άρθρο 111 1. Στην παράγραφο «1» του άρθρου 111 έχει γίνει συντακτικό λάθος. 2. Για την παράγραφο «2» του άρθρου 111 επισημαίνουμε: Μεταξύ των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την «Έγκριση εγκατάστασης» θεωρούνται η Βεβαίωση Χρήσης Γης του οικοπέδου και όπου απαιτείται η τήρηση του περιορισμού της απόστασης των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000. Επειδή αιτούμαστε την κατάργηση του περιορισμού της απόστασης των 150 μέτρων της ΚΥΑ 7034/1298/2000, όπως τεκμηριώνουμε παρακάτω, αιτούμεθα τα εξής: α) Επειδή ο λόγος αυτοψίας είναι ο έλεγχος τήρησης των αποστάσεων των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000, αιτούμεθα από την παράγραφο «2» του άρθρου 111 να αφαιρεθούν τα παρακάτω: «Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης εγκατάστασης, η αδειοδοτούσα αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία για τη διαπίστωση των πραγματικών συνθηκών που υφίστανται στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας, ιδίως όσον αφορά στη γειτνίαση». β) Αιτούμεθα η τελική μορφή της παραγράφου «2» του άρθρου 111 να είναι η εξής: «Η έγκριση εγκατάστασης χορηγείται από την αδειοδοτούσα αρχή έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, βάσει των οποίων είναι δυνατή η διερεύνηση των υφιστάμενων χρήσεων γης. Το έγγραφο «Έγκριση Εγκατάστασης» είναι ένα από τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την Ηλεκτρονική Γνωστοποίηση της δραστηριότητας». 3. Αιτούμεθα τις παρακάτω αλλαγές στην παράγραφο «3» του άρθρου 111: 3.1-Η έγκριση εγκατάστασης για τις μόνιμες εγκαταστάσεις χορηγείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την προσήκουσα υποβολή της σχετικής αίτησης και των αναγκαίων δικαιολογητικών. Αν παρέλθει άπρακτη η προαναφερθείσα προθεσμία, τεκμαίρεται ότι η έγκριση εγκατάστασης έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της δραστηριότητας στη συγκεκριμένη θέση δεν απαγορεύεται από τις ισχύουσες χρήσεις . 3.2-Η έγκριση εγκατάστασης για τις προσωρινές εγκαταστάσεις χορηγείται εντός πέντε (5) ημερών από την προσήκουσα υποβολή της σχετικής αίτησης και των αναγκαίων δικαιολογητικών. Αν παρέλθει άπρακτη η προαναφερθείσα προθεσμία, τεκμαίρεται ότι η έγκριση εγκατάστασης έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της δραστηριότητας στη συγκεκριμένη θέση δεν απαγορεύεται από τις ισχύουσες χρήσεις . 4. Προτείνουμε η παράγραφος «4» του άρθρου 111 να διαμορφωθεί ως εξής: 4.1-ΜΟΝΙΜΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Η έγκριση εγκατάστασης για τις μόνιμες εγκαταστάσεις ισχύει για ένα έτος από την ημερομηνία έκδοσής της. Μέσα στο διάστημα αυτό ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να ολοκληρώσει τις κατασκευές και την εγκατάσταση του εξοπλισμού της δραστηριότητας και, επιπλέον, να αιτηθεί την έγκριση λειτουργίας της, σύμφωνα με το άρθρο 112, ή να υποβάλει γνωστοποίηση λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 113. Η παράταση της ισχύος της έγκρισης εγκατάστασης είναι δυνατή άπαξ για έξι (6) επιπλέον μήνες, εφόσον ο φορέας της δραστηριότητας πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) έχει υποβάλει σχετικό αίτημα, ενόσω ακόμα διαθέτει σε ισχύ έγκριση εγκατάστασης, (β) έχει εκκινήσει τις διαδικασίες προς υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών ή προς τοποθέτηση του απαιτούμενου εξοπλισμού για τη λειτουργία της δραστηριότητας. 4.2-ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Η έγκριση εγκατάστασης για τις προσωρινές εγκαταστάσεις (διάρκειας έως τεσσάρων μηνών) ισχύει για έξι μήνες από την ημερομηνία έκδοσής της. Μέσα στο διάστημα αυτό ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να ολοκληρώσει τις κατασκευές και την εγκατάσταση του εξοπλισμού της δραστηριότητας και, επιπλέον, να Η έγκριση εγκατάστασης για τις προσωρινές εγκαταστάσεις (διάρκειας έως τεσσάρων μηνών) ισχύει για έξι μήνες από την ημερομηνία έκδοσής της. Μέσα στο διάστημα αυτό ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να ολοκληρώσει τις κατασκευές και την εγκατάσταση του εξοπλισμού της δραστηριότητας και, επιπλέον, να αιτηθεί την έγκριση λειτουργίας της, σύμφωνα με το άρθρο 112, ή να υποβάλει γνωστοποίηση λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 113. Η παράταση της ισχύος της έγκρισης εγκατάστασης είναι δυνατή άπαξ για έξι (6) επιπλέον μήνες, εφόσον ο φορέας της δραστηριότητας πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) έχει υποβάλει σχετικό αίτημα, ενόσω ακόμα διαθέτει σε ισχύ έγκριση εγκατάστασης, (β) έχει εκκινήσει τις διαδικασίες προς υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών ή προς τοποθέτηση του απαιτούμενου εξοπλισμού για τη λειτουργία της δραστηριότητας. 5. 6. 7. Αιτούμεθα τις παρακάτω τροποποιήσεις στην παράγραφο «7» του άρθρου 111: α) Ως προσωρινή άσκηση δραστηριότητας νοείται αυτή που διαρκεί έως τέσσερις (4) μήνες σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.4497/2017 και μπορεί να εγκατασταθεί στην ίδια θέση τουλάχιστον (2) φορές κατ’ έτος ανεξαρτήτως του φορέα της δραστηριότητας με τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη του χώρου που μπορεί να είναι δημόσιος ή ιδιωτικός. β) Να επιτρέπεται η προσωρινή άσκηση δραστηριότητας με εξαίρεση από την υποχρέωση εφοδιασμού με έγκριση εγκατάστασης εκτός από τους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους και σε χώρους που ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο καθώς επίσης και σε ακίνητα που ανήκουν στους ΟΤΑ ή σε φορείς του Δημοσίου. (Προφανώς με τη σύμφωνη γνώμη του αντίστοιχου Λιμενικού Ταμείου, ή Δήμου ή φορέα του Δημοσίου). Ιδιαίτερα αιτούμεθα να υπάρχει εξαίρεση από την υποχρέωση εφοδιασμού με έγκριση εγκατάστασης σε εορταστικές εκδηλώσεις πολιούχων πόλεων ή Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων σε χώρους οιασδήποτε μορφής ιδιοκτησίας. γ) Απόσταση 150 μέτρων και Μόνιμες Εγκαταστάσεις Αιτούμεθα την κατάργηση της ΚΥΑ 7034/1298/2000 που αφορά τις ελάχιστες αποστάσεις ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων από κοντινά κτίρια και η οποία ορίζει ότι δεν επιτρέπεται να λειτουργούν σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων από α) την πλησιέστερη νόμιμη κατοικία (κύρια ή δευτερεύουσα), ξενοδοχείο, σχολείο, γηροκομείο, σανατόριο, χώρο λατρείας, υπαίθριο θέατρο και γενικά εγκατάσταση που απαιτεί ειδική ακουστική προστασία, β) χώρους με ιδιαίτερο ιστορικό/ πολιτιστικό χαρακτήρα (Αρχαιολογικοί χώροι κλπ) και γ) χώρους χαρακτηρισμένους ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή περιοχές ειδικής προστασίας (βιότοποι κλπ). Δεδομένου ότι ήδη λειτουργούν μεγάλες μόνιμες επιχειρήσεις λούνα παρκ σε μεγάλες αστικές περιοχές, δεν είναι χρηστό να ανατρέπεται η λειτουργία μιας επιχείρησης και να καταστρέφεται η επένδυση, στην περίπτωση που μεταγενέστερα της αδειοδότησης κάποιος εγκατέστησε σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων κατοικία ή υπαίθριο θέατρο. Για λόγους ασφάλειας δικαίου, προστασίας των επενδύσεων και των συναλλαγών, και προς αποφυγή κατάλυσης του Κράτους Δικαίου και διάψευσης της χρηστής διοίκησης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διοικουμένων επιχειρηματιών και εργαζομένων, ο περιορισμός της απόστασης των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 πρέπει να καταργηθεί. Επαναλαμβάνουμε τον κίνδυνο για μεγάλες μόνιμες επιχειρήσεις λούνα παρκ που έχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας την οποία ανανεώνουν ανά πενταετία, να μην δύναται να ανανεώνουν την άδειά τους επειδή μεταγενέστερα χτίστηκε πλησίον ένα κτίσμα που αποτρέπει την ανανέωση της άδειας λειτουργίας, με επαχθείς τις συνέπειες στην οικονομική ζωή. Για την προστασία έναντι του θορύβου των κατοίκων και ενοίκων των γειτονικών χώρων, προτείνουμε την ηχομόνωση της εγκατάστασης, όπου απαιτείται, ώστε τα όρια θορύβων να είναι κάτω από τα επιτρεπόμενα στην περιοχή. Είναι καταστροφικό και απαράδεκτο η εκ των υστέρων κατασκευή κατοικίας πλησίον μόνιμης εγκατάστασης να ισοδυναμεί άνευ όρων με διακοπή λειτουργίας της. Επαναλαμβάνουμε πως αίτημά μας είναι να καταργηθεί ρητά ο περιορισμός της απόστασης των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/15-3-2000 (ΦΕΚ 368 Β'/2000) και όπου απαιτείται να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα ηχοπροστασίας ώστε κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων λούνα παρκ, να τηρούνται με αυστηρότητα τα νόμιμα όρια θορύβου και να επιβάλλονται τα θεσμοθετημένα αυστηρά πρόστιμα παραβάσεων που προβλέπουν ακόμη και διακοπή λειτουργίας, όπως ισχύει σε άλλων ειδών επιχειρήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση ζητάμε ισότιμη μεταχείριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις έναντι των θορύβων. δ) Απόσταση 150 μέτρων και Προσωρινές Εγκαταστάσεις Όπως αιτούμεθα την κατάργηση του αναχρονιστικού περιορισμού της απόστασης των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 για τις μόνιμες εγκαταστάσεις, κατά μείζονα λόγο αιτούμεθα την κατάργησή του και για τις προσωρινές εγκαταστάσεις ανεξαρτήτως του χώρου λειτουργίας των, είτε πρόκειται για κοινόχρηστους χώρους, είτε πρόκειται για χώρους των Λιμενικών Ταμείων, είτε πρόκειται για χώρους των ΟΤΑ είτε πρόκειται για ιδιωτικούς χώρους. Η αυστηρή νομοθεσία περί θορύβων που προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα και αναστολή ακόμη και οριστική διακοπή λειτουργίας καθιστά περιττό τον αναχρονιστικό ο περιορισμό της απόστασης των 150 μέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 η οποία πλέον αποτελεί επικίνδυνη τροχοπέδη της ανάπτυξης. Παράλληλα τα σύγχρονα μέσα ηχοπροστασίας, στις περιπτώσεις που απαιτούνται, εξασφαλίζουν τη νομιμότητα λειτουργίας έναντι των θορύβων. Παράλληλα επισημαίνουμε ότι πλήθος εγκαταστάσεων παιχνιδιών λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα. Τελικά αναφέρουμε την εγκύκλιο 49/25/7/2000 ΥΠΕΧΩΔΕ όπου διευκρινίζεται πως ο περιορισμός της απόστασης των 150 μέτρων δεν ισχύει για προσωρινές εγκαταστάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, και επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας για πλήρη κατάργηση του περιορισμού σε κάθε χώρο, οιασδήποτε μορφής ιδιοκτησίας. 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 Μετά τιμής ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Πύρρου 8 Κοζάνη Τηλ. 6973046348 Χαιδάρι, Κυπρίων Αγωνιστών 4 τηλ. 210-3893805, 697-7251590 Τηλ. 6977677588 email: siderispark@yahoo.com email: kountzos@hotmail.gr