Αρχική Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 10 Απλούστευση λειτουργίας πλυντηρίων – λιπαντηρίων οχημάτωνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ) | 29 Ιανουαρίου 2021, 16:48
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριοι, Mε το άρθρο 9 και 10 «ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ» και «ΠΛΥΝΤΗΡΙΩΝ – ΛΙΠΑΝΤΗΡΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ» αντίστοιχα, του υπό διαβούλευση σχετικού νομοσχεδίου του επισπεύδοντος Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προτείνονται αλλαγές και στο καθεστώς αδειοδότησης Σταθμών αυτοκινήτων, Πλυντηρίων και Λιπαντηρίων οχημάτων, δηλαδή σε δράσεις υποστηρικτικές των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με την προσθήκη νέου Κεφαλαίου ΚΗ΄ και νέων άρθρων 178 – 184 στον σχετικό ν. 4442/2016. Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων» (ΠΟΠΕΚ), μέλη της οποίας είναι και πρατηριούχοι που διαθέτουν εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, όπως σταθμούς αυτοκινήτων, πλυντήρια και λιπαντήρια αυτοκινήτων, δεν συμφωνεί με την περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών, η οποία ουσιαστικά καταργεί την αδειοδότηση. Τούτο δε διότι η «απλοποίηση» αυτή θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια, τη νομιμότητα των εγκαταστάσεων και βεβαίως προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Η διαφωνία μας εδράζεται στο γεγονός ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει πολύ σύντομες προθεσμίες για την αδειοδότηση των εγκαταστάσεων αυτών, μόλις 15 ημερών, ώστε δεν απαιτείται καμία περαιτέρω απλοποίηση του. Με την προτεινόμενη «απλοποίηση» καταργείται κάθε έλεγχος και εναπόκειται στις δυνατότητές της κάθε Περιφέρειας και των Υπηρεσιών της, να ελέγχει εκ των υστέρων την ορθή και σύννομη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών. Η υποστελέχωση των Υπηρεσιών καθώς επίσης και η έλλειψη υποδομών τέτοιου είδους καθιστά δυσχερέστατο έως αδύνατο τον οποιοδήποτε εκ των υστέρων έλεγχο. Μάλιστα, ο υπαρκτός αυτός κίνδυνος εκ της ουσιαστικής κατάργησης κάθε προϋπόθεσης εισόδου στο επάγγελμα επισημαίνεται εμφατικά και στην «Εκθεση Γενικών Συνεπειών της ρύθμισης» (σελ.19), η οποία συνοδεύει το ν/σ, ως ακολούθως «Κατά τα αρχικά στάδια εφαρμογής των νέων περισσότερο ευέλικτων αδειοδοτικών διαδικασιών υπάρχει ο κίνδυνος να εμφανιστούν φαινόμενα ε κ μ ε -τ ά λ λ ε υ σ η ς της εμπιστοσύνης και κ α τ ά χ ρ η σ η ς των ελευθεριών που παρέχονται.» Διότι, πράγματι, άλλο πράγμα είναι η περαιτέρω διευκόλυνση στην άσκηση επαγγέλματος και άλλο η παροχή δυνατότητας παράκαμψης κάθε προϋπόθεσης εισόδου στο επάγγελμα με προφανείς κινδύνους. Ως εκ τούτου ζητούμε την απόσυρση των εν αρχή διατάξεων του νομοσχεδίου που αφορούν στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων. Δεν υπάρχει περιθώριο για εκπτώσεις στο επίπεδο ασφάλειας της κυκλοφορίας, αφού οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων σχετίζονται άμεσα με αυτή.