Αρχική Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίουΆρθρο 5 Αρμόδιες αρχέςΣχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Συλλόγοων Επαγγελματιών και Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας, Θράκης Θεσσαλίας | 19 Απριλίου 2021, 14:58
Άρθρο 5 παρ. 2 εδ.β΄: Θα πρέπει να παρέχεται από τώρα η απευθείας δυνατότητα, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, των Περιφερειών να ιδρύουν νομικά πρόσωπα, αρμόδια για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών. Με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο η σύσταση άλλων νομικών προσώπων, πέραν από αυτών που ήδη υπάρχουν στις Περιφέρειες και στους Δήμους, δεν γίνεται.Ταυτόχρονα θα πρέπει η λειτουργία των λαϊκών αγορών σαν ευθύνη αρμοδιότητας λειτουργίας να περάσει σε όλες τις Περιφέρειες της Επικράτειας, με τροποποίηση της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου 5. Έτσι θα υπάρχει καλύτερος έλεγχος σε κεντρικότερο επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα θα θεραπευτούν και χρονίζουσες παθογένειες του συστήματος. Για το διάστημα μέχρι και τη σύσταση του νέου Φορέα να συνεχίσουν τη λειτουργία τους οι υφιστάμενες Επιτροπές. Οι Περιφέρειες θα ορίζουν και το ποσό του ημερήσιου δικαιώματος συνολικά. Άρθρο 5 παρ. 2 εδ.β’, Καταγράφεται το φαινόμενο της πολυαρχίας. Για την έκδοση της προκήρυξης λαϊκών αγορών αρμόδιες Αρχές ορίζονται οι Περιφέρειες. Την ίδια στιγμή και στο εδ. γ΄αναφέρεται ότι αρμόδια Αρχή για την ψηφιακή έκδοση της άδειας δραστηριοποίησης είναι η κατά τόπους αρμόδια Περιφέρεια. Στο εδάφιο ζ΄, οι Δήμοι ορίζονται ως αρμόδιοι για τη ψηφιακή χορήγηση της βεβαίωσης δραστηριοποίησης, χωρίς να γίνεται κατανοητό ποια είναι η διαφορά μεταξύ άδειας δραστηριοποίησης και βεβαίωσης δραστηριοποίησης και γιατί το ένα έγγραφο το εκδίδει η Περιφέρεια και το άλλο ο Δήμος της κατοικίας του πωλητή, χωρίς μάλιστα να γίνεται διάκριση, ως οφείλεται, για τους πωλητές της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Άρθρο 5 παρ. 5: Αρμόδια Αρχή για την αναπλήρωση - υποβοήθηση πωλητή είναι η περιφέρεια όταν αρμόδιος για την έκδοση της άδειας είναι ο Δήμος για τις περιοχές εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, ομοίως για την αλλαγή λαϊκών αγορών αρμόδιες κατά την παράγραφο 7 είναι οι Περιφέρειες, δυσχεραίνοντας έτσι το διοικούμενο σήτα κατανόηση των αρμοδιοτήτων. Άρθρο 5 παρ. 8 αβ’: Είναι ακατανόητη η ρύθμιση. Ποιά είναι η νομική οντότητα που μπορεί να δημιουργήσει ένας Φορέας λειτουργίας υπαίθριας αγοράς όταν από άλλα νομοθετήματα απαγορεύεται στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού η σύσταση νομικών οντοτήτων πέραν αυτών που προβλέπονται. Άρθρο 5 παράγραφος 8 εδ.αδ’ Οι φορείς λειτουργίας των υπαίθριων αγορών δύνανται: αδ) να αναθέτουν σε ιδιωτικό φορέα τον έλεγχο της καθαριότητας και υγιεινής, τη φύλαξη,διαγράμμιση, τήρηση κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς και άλλα αντίστοιχα καθήκοντα. στο αδ) να διαγραφεί η τήρηση κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς και άλλα αντίστοιχα καθήκοντα.