Αρχική Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίουΠ Α Ρ Α Ρ Τ Η Μ Α Τ ΑΣχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Συλλόγων Επαγγελματιών και Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας Θράκης Θεσσαλίας | 25 Απριλίου 2021, 12:23
Είναι αδιανόητος ο τρόπος μοριοδότησης στο Παράρτημα 1. Συνεχίζει να μοριοδοτείται το πτυχίο ΑΕΙ (ακόμα και από το εξωτερικό) με 10 μόρια, ενώ το απλό απολυτήριο σχολείου λαμβάνει μόλις 5 μόρια. Το ζήτημα της απόκτησης άδειας δραστηριοποίησης είναι πρωτίστως κοινωνικό και στοχεύει στην δραστηριοποίηση ή επαναδραστηριοποίηση ανθρώπων οι οποίοι βιώνουν συνθήκες οικονομικού αποκλεισμού, ώστε να μπορέσουν με τις δικές τους δυνάμεις να ενταχθούν και πάλι στο κοινωνικό σύνολο. Η προσέγγιση αυτή ενυπήρχε σε όλες τις αιτιολογικές εκθέσεις των προηγούμενων νόμων. Την ίδια στιγμή διαπιστώνουμε και μία περίεργη προσέγγιση αποκλεισμού μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων, οι οποίες δεν λαμβάνουν κανένα μόριο, να και νεότατοι και ακόμα ικανοί για να συνεισφέρουν στην παραγωγική διαδικασία (άνω των 41 ετών δεν λαμβάνεται κανένα μόριο). Επίσης προκαλεί ιδιαίτερη απορία η μοριοδότηση για την εφαρμογή "ορθής γεωργικής πρακτικής", όταν δεν υπάρχει κανένας Δημόσιος Φορέας που να πιστοποιεί κάτι τέτοιο, όπως απαιτείται από το Νομοσχέδιο. Στο Παράρτημα 5 οι ποινές που επιβάλλονται στους παραβάτες εκφεύγουν των ορίων της αναλογικότητας μεταξύ διαπραττόμενης παράβασης / διακινδύνευσης εννόμου αγαθού και του ύψους τους. Η επιβολή προστίμου 500 για μη έκδοση τριών αποδείξεων, ασχέτου της αξίας αυτών, είναι εξωφρενική εάν αναλογιστεί κανείς ότι η αξία των πωλούμενων προϊόντων είναι τις περισσότερες φορές κάτω του ενός (1) ευρώ.