Αρχική Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίουΆρθρο 24 Προκήρυξη αδειών στο υπαίθριο εμπόριο – θέσεις δραστηριοποίησης και δικαίωμα πλανόδιας δραστηριοποίησηςΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ, ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ, ΥΠΟΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ «ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ» | 28 Απριλίου 2021, 13:27
Αρ. Πρωτ. Ένωσης 368/28-04-2021 ΑΡΘΡΟ 24 παρ. 3 : 3. Για κάθε προκηρυσσόμενη θέση άσκησης δραστηριοποίησης σε υπαίθριες αγορές και κάθε πλανόδια δραστηριοποίηση, η αρμόδια αρχή αναφέρει το καταβαλλόμενο τέλος για το σύνολο του χρόνου δραστηριοποίησης, τον τρόπο και τον χρόνο καταβολής του τέλους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό λειτουργίας της αγοράς ή τη σχετική απόφαση του δήμου για το στάσιμο εμπόριο, και της περιφέρειας για το πλανόδιο εμπόριο. Επαναδιατυπώνεται απαραδέκτως ότι για κάθε θέση άσκησης δραστηριοποίησης σε υπαίθριες αγορές….η αρμόδια αρχή αναφέρει το καταβαλλόμενο τέλος δημιουργώντας σύγχυση στις λαϊκές αγορές, όπου το ημερήσιο τέλος είναι ένα και ενιαίο για όλους ανά μηκος πάγκου. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί. Άρθρο 24 : Όχι στην προκήρυξη της θέσης για τον παραγωγό πωλητή. Η συγκεκριμένη διάταξη βρίσκει παντελώς αντίθετους όλους εμάς τους δραστηριοποιούμενους στο χώρο των Λαϊκών Αγορών, είτε είμαστε παραγωγοί είτε επαγγελματίες πωλητές, διότι η συγκεκριμένη διάταξη αλλοιώνει ολοκληρωτικά το πνεύμα, το σκοπό και την ιστορική φυσιογνωμία των Λαϊκών Αγορών που δεν είναι άλλος από την εβδομαδιαία πώληση φρέσκων τροφίμων με κύριο σκοπό την προμήθευση του πληθυσμού με βασικά προϊόντα διατροφής κατευθείαν από τον παραγωγό από την μια, και για να δώσει την δυνατότητα στον παραγωγό να διοχετεύσει τα προϊόντα του κατευθείαν στον καταναλωτή από την άλλη, χωρίς την παρέμβαση μεσαζόντων, εμπόρων και λοιπών εμπλεκόμενων, επιτυγχάνοντας έτσι πολύ καλύτερες τιμές, αλλά δίνοντας τη μοναδική δυνατότητα και στον καταναλωτή να γνωρίζει και να επιλέγει τον συγκεκριμένο παραγωγό από τον οποίο θα προμηθευτεί. Ο παραγωγός επιβάλλεται να μπορεί να προσέρχεται ελεύθερα στο χώρο της Λαϊκής Αγοράς χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό και κυρίως χωρίς να περιμένει την προκήρυξη θέσης, για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και διότι πολύ απλά ούτε και τα ευάλωτα προϊόντα του μπορούν να περιμένουν. Άρθρο 24 παρ. 10 : « Η οικονομική προσφορά αναφέρει προσφερόμενη τιμή, ανά προκηρυσσόμενη θέση και δικαίωμα για πλανόδια δραστηριοποίηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και τους όρους της προκήρυξης» Το όποιο κριτήριο οικονομικής προσφοράς αναφέρεται στο Νομοσχέδιο στο χώρο των Λαϊκών Αγορών μας βρίσκει αντίθετους και θα πρέπει να απαλειφθεί. Άρθρο 27 παρ. 7 : 7. «Υφιστάμενοι αδειούχοι καθώς και όσοι αποκτήσουν άδεια με τις διατάξεις του παρόντος δύνανται να λαμβάνουν μέρος σε προκήρυξη για χορήγηση θέσης δραστηριοποίησης σε λαϊκή αγορά, μόνο σε διαφορετική περιφέρεια από εκείνες στις οποίες ήδη δραστηριοποιούνται.» Ειλικρινά δεν κατανοούμε την έννοια της διάταξης αυτής. Είναι κάκιστα διατυπωμένη, οδηγεί σε άτοπα συμπεράσματα. Τι σημαίνει ακριβώς δύνανται να λαμβάνουν μέρος σε προκήρυξη για χορήγηση θέσης δραστηριοποίησης σε λαϊκή αγορά μόνο σε διαφορετική Περιφέρεια από εκείνες που ήδη δραστηριοποιείται ; Η παράγραφος αυτή ή θα επαναδιατυπωθεί για να γίνει κατανοητή διαφορετικά θα πρέπει να απαλειφθεί στο σύνολό της. Άρθρο 28 παρ.2 « Σε περίπτωση ισοβαθμίας, η θέση δραστηριοποίησης και το δικαίωμα πλανόδιας δραστηριοποίησης, χορηγούνται ως εξής: α) Παραγωγός πωλητής: Κριτήριο για τη χορήγηση αποτελεί το εκκαθαριστικό σημείωμα του τελευταίου οικονομικού έτους με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών (τζίρος). β) Επαγγελματίας πωλητής: Κριτήριο για τη χορήγηση αποτελεί η υψηλότερη οικονομική προσφορά». Κριτήριο δηλαδή για τον παραγωγό πωλητή αποτελεί το εκκαθαριστικό σημείωμα του τελευταίου οικονομικού έτους με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών –τζίρο. Τι είδους κριτήριο είναι αυτό. Δηλαδή εάν κάποιος έχει μικρότερη καλλιεργήσιμη γη από κάποιον άλλον και κατά λογική συνέπεια μικρότερο κύκλο εργασιών θα αποκλείεται; Θα αποκλείεται ακόμα και αν κατ΄αναλογία έχει καλύτερη στρεμματική απόδοση από αυτό με το μεγαλύτερο τζίρο. Ποια είναι η λογική του κριτηρίου αυτού;Δηλαδή αν εγώ παράγω πέντε στρέμματα με πρότυπες καλλιέργειες, με άριστα προϊόντα με στρεμματική απόδοση μεγαλύτερη και ποιοτικότερη από τον άλλο που έχει 20 στρέμματα χωρίς τα δικά μου ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά θα έχει ελαφρώς μεγαλύτερο τζίρο θα με αποκλείει ; Ωραία λογική ! Να τροποποιηθεί και να γίνεται με κλήρωση. Επίσης το εδ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 28 προβλέπει για τους επαγγελματίες πωλητές την οικονομική προσφορά. Επαναλαμβάνουμε και πάλι με κάθε τόνο ότι η λέξη οικονομική προσφορά δεν μπορεί να έχει θέση στο χώρο της Λαϊκής Αγοράς.Τα μόνο κριτήρια θα πρέπει να είναι κοινωνικά και ως έσχατη επιλογή το κριτήριο της κλήρωσης. Επιπλέον ο νομοθέτης θα πρέπει να διαχωρίσει σαφώς τη διαδικασία χορήγησης θέσης σε υφιστάμενους αδειούχους από τη χορήγηση θέσης με νέα άδεια. Από το πλέγμα των διατάξεων του άρθρου 28 παρ. 2 εδ. β και των διατάξεων του άρθρου 29 παρ. 3 γίνεται σαφές ότι κριτήριο για να διεκδικήσει ένας υφιστάμενος πωλητής νέα θέση είναι οι μέρες που δεν έχει λαϊκή. Δηλαδή λαμβάνει ένα μόριο για κάθε ημέρα που δεν έχει εργασία, όπως προκύπτει και από το Παράρτημα 3. Συνεπώς για τον επαγγελματία πωλητή αυτό το μοναδικό ένα μόριο θα οδηγεί σε πολλαπλές ισοβαθμίες και η θέση να κατακυρώνεται στον πλειοδότη πωλητή σύμφωνα με την παρ. 2 εδ. β του άρθρου 28., γεγονός απαράδεκτο και μη αποδεκτό από εμάς τους ανθρώπους των Λαϊκών Αγορών. Δεν μπορεί να είναι κριτήριο η οικονομική προσφορά. Δεν το αποδεχόμαστε. Επιμένουμε στη θέσπιση κοινωνικών κριτηρίων και σε περίπτωση ισοβαθμίας την κλήρωση.