Αρχική Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"Κεφάλαιο Γ΄ Απλούστευση πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας των σχολών οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών Άρθρο 4 Απλούστευση πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας σχολών οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών – Προσθήκη Κεφαλαίου ΛΑ’ στον ν. 4442/2016Σχόλιο του χρήστη Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών | 13 Μαΐου 2021, 20:15
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Πανεπιστημίου 44 & Χαρ. Τρικούπη - ΤΚ 106 79 Τ: 210 3380200 ιστότοπος: htps://www.eea.gr/ Θέμα: Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας και Τουρισμού» και ειδικότερα επί των διατάξεων, που αφορούν την ίδρυση και λειτουργία Σχολών Οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, προτείνεται η προσθήκη μετά από το άρθρο 214 του ν. 4442/2016 (Α’ 230) του Κεφαλαίου ΛΑ’ με τίτλο «ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΛΑ’ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ». Μεταξύ των προτεινόμενων στο εν λόγω κεφάλαιο διατάξεων εντοπίζεται και η διάταξη του άρθρου 217, περί γνωστοποίησης της λειτουργίας σχολής οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και Κέντρου Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών. Στην παράγραφο 5 του εν λόγω άρθρου και ειδικότερα στο εδάφιο γ’ αυτής αναφέρεται ότι «[..] Ειδικά για τις σχολές οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να έχει εκδώσει τις άδειες κυκλοφορίας των εκπαιδευτικών οχημάτων, τα οποία ανήκουν αποκλειστικά στη σχολή οδηγών για την εξυπηρέτηση και μόνον των αναγκών της προς λειτουργία σχολής οδηγών.». Οι σχολές οδηγών εκδίδουν τις σχετικές άδειες των οχημάτων τους ως άδειες Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.) οχημάτων και όχι ως άδειες επαγγελματικών οχημάτων. Ούτως, σύνηθες φαινόμενο αποτελεί η ιδιόχρηση των οχημάτων αυτών από τα φυσικά πρόσωπα – επαγγελματίες, οι οποίοι διαθέτουν κατά κύριο λόγο μία ατομική επιχείρηση και χρησιμοποιούν το όχημά τους τόσο ως μέσο άσκησης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας όσο και ως εργαλείο εξυπηρέτησης των προσωπικών – οικογενειακών τους αναγκών. Καθίσταται, ούτως, σαφές ότι μία τέτοια ρύθμιση, όπως η ανωτέρω του εδαφίου γ’ της παραγράφου 5 του άρθρου 217 δημιουργεί πλείστα ζητήματα τους επαγγελματίες των Σχολών Οδηγών, οι οποίοι καλούνται έτσι να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους αποκλειστικά και περιοριστικά μόνον κατά την ενάσκηση του επαγγέλματός τους, υποχρεούμενοι με αυτόν τον τρόπο στην απόκτηση έτερου οχήματος, το οποίο θα εξυπηρετεί τις λοιπές τους ανάγκες – δραστηριότητες. Σε μία εποχή, λοιπόν, όπου βρισκόμαστε εν μέσω παγκόσμιας υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, εξαιτίας των οποίων οι εν λόγω επιχειρήσεις έχουν πληγεί σημαντικά από την αναστολή των λειτουργιών τους με κρατική εντολή, είναι επιβεβλημένο να απλουστευθούν οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας των εν λόγω Σχολών, δίχως όμως οι νέες ρυθμίσεις να «γεννούν» επιπρόσθετα βάρη στους επαγγελματίες εκπαιδευτές, όπως λ.χ. θα «γεννηθούν» αν η ανωτέρω διάταξη τεθεί σε ισχύ και περιορίσει σημαντικά τη χρήση των οχημάτων τους, αναγκάζοντάς τους να προβούν σε δαπάνες αγοράς οχημάτων για ιδία χρήση. Δοθέντων τούτων, θεωρούμε αναγκαία την επαναξιολόγηση της εν λόγω ρύθμισης και των συνεπαγόμενων της ισχύος της ζητημάτων, καθώς κρίνουμε ότι η παράλειψή της δεν παρακωλύει το σκοπό, που προσπαθεί να επιτύχει ο νομοθέτης με τον παρόντα νόμο, αλλά αντίθετα θέτει σε κίνδυνο την αξιοπρεπή άσκηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των εν λόγω Σχολών μέσω των επιπρόσθετων επιβαρύνσεων, που τους δημιουργεί. Με εκτίμηση, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου Πρόεδρος του Επαγγεγματικού Επιμελητηρίου Αθηνών