Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΜΕΡΟΣ Β’ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΝΙΣΧΥΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ Άρθρο 34 Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΗΣ | 7 Σεπτεμβρίου 2021, 09:49
ΜΕΡΟΣ Β’ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 1.Στο άρθρο 12 με βάση τις προτεινόμενες ρυθμίσεις καταργείται η περίπτωση δ που αναφέρεται σε επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους και συγκεκριμένα μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου. Θεωρώ ότι επιβάλλεται να διατηρηθεί ο συγκεκριμένος όρος γιατί βοηθά πολλές υγιείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους την τελευταία 3ετία να ενταχθούν στο άρθρο 12 και ως εκ τούτου να επωφεληθούν του αυξημένου ποσοστού επιδότησης για να υλοποιήσουν την επένδυσή τους. 2.Με βάση τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τροποποιείται το ύψος των επενδυτικών σχεδίων τα οποία υποβάλλονται στις Διευθύνσεις των Περιφερειών της Χώρας από 3,0 εκ ευρώ σε 1,0 εκ ευρώ. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη τροποποίηση θα δυσχεράνει σημαντικά σε όλα τα επίπεδα (αξιολόγηση – τροποποιήσεις – έλεγχοι – μακροχρόνιες υπηρεσίες) την διαχείριση τεράστιου όγκου προτάσεων από την επικράτεια στην Κεντρική Διεύθυνση με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις και φοβούμαι μεγαλύτερες από τις σημερινές. Θεωρώ ότι η διαδικασία θα πρέπει να παραμείνει ως έχει γιατί η εμπειρία των Περιφερειακών Διευθύνσεων πλέον είναι τεράστια και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπτωση η στελέχωσή τους. 3.Θεωρώ ότι μπορούν κατά περίπτωση δικαιολογητικά αυτοδίκαια να αναζητούνται εάν έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ - στοιχεία όπως Ισολογισμοί, κ.α. που μπορεί να λείπουν και να έχει το δικαίωμα απευθείας ο Αξιολογητής αφού τα ανακτά από το ΓΕΜΗ να τα αναρτά. Επίσης να γίνετε Επιβεβαίωση Πιστοποιητικών Ασφαλιστικής και Φορολογικής ενημερότητας. Προτείνω ότι επιπλέον απαιτείται να ψηφιοποιηθεί και να δια λειτουργεί να υλοποιηθεί η διαδικασία μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Κου Πιερρακάκη που έχει κάνει «θαύματα» για επιχειρήσεις και πολίτες τα τελευταία 2 έτη και ως εκ τούτου θα επισπεύσει περαιτέρω την διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων. Προτείνω επίσης να γίνει ένας Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΠΣΚΕ. 4.Έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι απορρίπτονται στο στάδιο της πληρότητας είτε για δικαιολογητικό που δεν απαιτείται, είτε για δικαιολογητικό, το οποίο δεν αποτελεί έλλειψη πληρότητας (π.χ. προσφορά που εκ παραδρομής επισυνάφθηκε χωρίς σφραγίδα και μπορεί να ζητηθεί). Ίσως θα ήταν καλό να συγχωνευθεί η αξιολόγηση με πληρότητα και το μέλος ΕΜΠΑ να έχει δυνατότητα να ζητήσει δικαιολογητικά από τον φορέα του έργου ή την υπηρεσία. Προτείνω εάν διατηρηθούν τα 2 διακριτά στάδια πληρότητας και αξιολόγησης τουλάχιστον να επιτρέπεται η προσκόμιση συμπληρωματικών στοιχείων και στα 2 στάδια.