Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΆρθρο 36 Διαδικασίες Υποβολής και Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 13 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΟΥΓΟΥΛΙΑΣ | 7 Σεπτεμβρίου 2021, 10:08
Το άρθρο 36 παράγραφος 2 , εδάφιο α με το οποίο τροποποιείται η παράγραφος 2 του άρθρου 13 του Ν.4399/16, υποβαθμίζει το ρόλο των Διευθύνσεων Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και κατά συνέπεια των Περιφερειών ως μοχλούς ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Σε όλη την ιστορική διαδρομή του αναπτυξιακού νόμου οι Περιφερειακές Υπηρεσίες των Υπουργείων αρχικά και οι Περιφέρειες σε όλη τη διαδρομή τους αντιμετωπίστηκαν με μεγαλύτερο σεβασμό από την Κεντρική Διοίκηση. Σε κανένα Αναπτυξιακό Νόμο δεν υπήρξε τόσο χαμηλό όριο υποβολής επενδυτικού σχεδίου τις Περιφερειακής Υπηρεσίες. Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας το έργο της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού αναγνωρίζεται από το σύνολο των τοπικών παραγωγικών φορέων ως ιδιαίτερα σημαντικό για την Περιφερειακή Ανάπτυξη. Εφόσον αυτό το άρθρο έχει ως στόχο την αποφυγή των καθυστερήσεων, μάλλον θα επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα με την υπερσυγκέντρωση του ρόλου της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Σήμερα τυχόν καθυστερήσεις από την πλευρά της Περιφέρειας οφείλονται στην έλλειψη επαρκούς προσωπικού που αποτελεί πρόβλημα σε όλο το Δημόσιο. Όμως υπάρχει πλήθος άλλων αιτιών που καθυστερούν το σύνολο των διαδικασιών σε οποιαδήποτε φάση των επενδυτικών σχεδίων για τις οποίες δεν ευθύνονται οι Περιφέρειες με κυριότερες την ανεπαρκή λειτουργία ΠΣΚΕ, το μητρώο αξιολογητών με τις ανεπαρκείς αξιολογήσεις οι οποίες επιβαρύνουν το έργο των επιτροπών αξιολόγησης, τη χρονονοβόρο διαδικασία γνωμοδότησης Υπηρεσιών όπως οι ΔΑΟΚ για τις οποίες θα μπορούσε να αλλάξει ο τρόπος υποβολής τους (πχ χρέωση από την Περιφερειακή Υπηρεσία και απευθείας πρόσβαση στο ΠΣΚΕ, όπως και άλλες που δεν μπορούν να αναφερθούν επί του παρόντος. Θεωρώ ότι οι Περιφέρειες μέσω του καταξιωμένου προσωπικού τους έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν καλύτερα από την Κεντρική Διοίκηση τις σύγχρονες ανάγκες περιφερειακής ανάπτυξης μέσω των ιδιωτικών επενδύσεων. Κύριοι Υπουργοί είναι κρίμα τα θετικά του νέου αναπτυξιακού να ακυρωθούν από μία αναχρονιστική διάταξη.