Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΆρθρο 35 Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων – Τροποποίηση άρθρου 12 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ | 7 Σεπτεμβρίου 2021, 18:42
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα το Άρθρο 35 αυτού που αφορά την τροποποίηση του άρθρου 12, καταργείται η περίπτωση δ του Άρθρου 12. Εξαιρούνται δηλαδή με την παρούσα τροποποίηση του Ν.4399/2016 από τις ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων οι επιχειρήσεις που αύξησαν το προσωπικό τους την τελευταία τριετία, όπως ίσχυε έως σήμερα. Σε μια δυσμενή συγκυρία για τη χώρα και για την Ευρώπη που τα κράτη στηρίζουν τις επιχειρήσεις για την διατήρηση της απασχόλησης, θα πρέπει τουλάχιστον όσες επιχειρήσεις έχουν αυξήσει την απασχόληση τους να ενισχύονται και να επιβραβεύονται με κάποιο τρόπο. Στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης αναφέρει ότι διευρύνονται οι κατηγορίες παροχής ειδικών ενισχύσεων. Στην πραγματικότητα όμως καταργώντας την περίπτωση δ του Άρθρου 12 εξαιρεί πλήθος επιχειρήσεων οι οποίες στήριξαν ενεργά την ελληνική οικονομία εν μέσω της υγειονομικής κρίσης με την αύξηση του προσωπικού τους. Αντί να καταργηθεί η περίπτωση δ θα πρέπει να προστεθούν περιπτώσεις που να αφορούν την αύξηση του προσωπικού, π.χ. αύξηση του προσωπικού της επιχείρησης κατά 10% μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, δίνοντας κίνητρο για προσλήψεις προσωπικού και αποδοτικότητα του νόμου στην πραγματική οικονομία. Παράλληλα, στην περίπτωση στ. του Άρθρου 12 θα πρέπει να προστεθεί και ο κλάδος του Τουρισμού. Έμμεσα ή άμεσα ο κλάδος της Μεταποίησης περιλαμβάνεται στις περισσότερες περιπτώσεις ειδικών ενισχύσεων (εξωστρεφής, ΒΙΠΕ, επαναλειτουργία μεταποιητικών, αγροδιατροφή κλπ) και μάλιστα με βάση τη δημόσια διαβούλευση προβλέπεται νέο καθεστώς ενισχύσεων αποκλειστικά για την Μεταποίηση. Ο έτερος κλάδος στήριξης της ελληνικής οικονομίας που είναι ο Τουρισμός, και χρειάζεται ιδιαίτερη ενίσχυση την περίοδο που διανύουμε, δεν μπορεί να συμπεριληφθεί σχεδόν σε καμία από τις Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων (εκτός αν το επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε ειδικές περιοχές), καθώς δεν θεωρείται ούτε εξωστρεφής δραστηριότητα παρότι το 90% των εσόδων του προέρχεται από ταξιδιώτες του εξωτερικού. Σύμφωνα με τον ΓΑΚ 651/2014 σημείο 32, ο Τουρισμός συμπεριλαμβάνεται μαζί με την Ευρυζωνικότητα και την αγροδιατροφή στους τομείς που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην περιφερειακή ανάπτυξη και μάλιστα απαλλάσσονται από την υποχρέωση κοινοποίησης. Ως εκ τούτου στην περίπτωση στ εφόσον περιλαμβάνονται η αγροδιατροφή και οι ΤΠΕ θα πρέπει να συμπεριληφθεί και ο τουρισμός. Θα πρέπει λοιπόν να προστεθεί και αυτός ο τομέας δραστηριότητας στις ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων και να έχει δικαίωμα λήψης επιδότησης. Μετά από δυο χρόνια κλειστών ξενοδοχειακών μονάδων, λόγω της πανδημίας του Covid 19 η ενίσχυση της φορολογικής απαλλαγής για τις επιχειρήσεις του τουρισμού δεν είναι θελκτική μιας και η όποια επάνοδο στην κερδοφορία θα καθυστερήσει τουλάχιστον μια πενταετία και ρευστότητα για την υλοποίηση νέων επενδύσεων δεν υπάρχει. Επιπλέον των προαναφερόμενων προτείνεται να προστεθεί παράγραφος μέσω της οποία θα εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων και επενδυτικά σχέδια που εξασφαλίζουν την χρηματοδότηση του έργου είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων, είτε μέσω εξασφαλισμένου τραπεζικού δανείου ώστε να προωθηθούν τα ώριμα χρηματοδοτικά επενδυτικά σχέδια . Ειδικά στις περιπτώσεις του εγκεκριμένου δανεισμού η έγκριση της τράπεζας διασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό τη βιωσιμότητα του επενδυτικού σχεδίου. Τέλος, η περίπτωση ιδ που προστέθηκε θα είχε νόημα να συμπεριληφθεί μόνο αν περιλαμβάνονταν και οι περιπτώσεις δευτερογενούς μεταποίησης (μη γεωργικό προϊόν) . Δηλαδή η παράγραφος θα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής: ιδ. Επιχειρήσεις των οποίων τα επενδυτικά σχέδια αποτελούνται σωρευτικά από δραστηριότητα του πρωτογενούς τομέα και μεταποίηση αυτού ακόμα και αν μετά την μεταποίηση προκύπτει μη γεωργικό προϊόν