Αρχική Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσειςΆρθρο 38 Έλεγχος επενδυτικών σχεδίων – Τροποποίηση άρθρου 16 του ν. 4399/2016Σχόλιο του χρήστη ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ | 7 Σεπτεμβρίου 2021, 18:49
Οι αλλαγές που εντοπίζονται στο άρθρο αυτό αφορούν: 1. Καθίσταται υποχρεωτικός ο έλεγχος με ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία που είναι εγγεγραμμένος/η στο Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14 του ν. 4449/2017 (Α΄ 7), των επενδυτικών σχεδίων με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του 1 εκατ. € 2. Τα έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί με έλεγχο από ορκωτό θα επανελέγχονται σε ποσοστό τουλάχιστον 30% από άλλη επιτροπή 3. Θα υπάρχει δυνατότητα ενδιάμεσου ελέγχου είτε 50%, είτε 65%. Προτάσεις επί των ανωτέρω αλλαγών • Να συνεχίσει να υφίσταται η δυνατότητα επιλογής από τον φορέα της επένδυσης για το αν ο έλεγχος θα γίνει από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία ή εταιρεία μέλος του Συνδέσμου εταιριών συμβούλων management Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) ή με συγκρότηση οργάνου ελέγχου από την αρμόδια υπηρεσία (ΚΟΕ ή ΠΟΕ) ανεξαρτήτως του ύψους του επενδυτικού έργου. • Το ποσοστό επανελέγχου των έργων που έχουν ολοκληρωθεί με ορκωτό να είναι 10% και όχι 30%. • Προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα ενδιάμεσου ελέγχου μέχρι ποσοστό 75% και ανάλογα με το ύψος του έργου που θα πιστοποιηθεί να καταβάλλεται το αντίστοιχο ποσοστό σε στρογγυλοποίηση μονάδας (π.χ πιστοποιείται το 66,43% να καταβάλλεται το 66% της επιχορήγησης), όπως συμβαίνει στα έργα του ΕΣΠΑ. • Η δυνατότητα για έλεγχο με ορκωτό του 50% ή του 75% που προτείνεται, να έχει εφαρμογή εκτός από τον 4399/2016 και για τα έργα του 3299/2004 και όχι μόνο του 3908/2011 που αναφέρεται στο σχετικό άρθρο. Τεκμηρίωση Προτάσεων Ο υποχρεωτικός ο έλεγχος με ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία ή εταιρεία μέλος του Συνδέσμου εταιριών συμβούλων management Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ), των επενδυτικών σχεδίων με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του 1 εκατ. €, θα επιβαρύνει σε κάποιες περιπτώσεις το συνολικό κόστος της επένδυσης, ενώ αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα οι ζητούμενες αμοιβές αφού δεν θα υπάρχει η εναλλακτική λύση του ελέγχου από ΚΟΕ ή ΠΟΕ. Εάν γίνει υποχρεωτικός ο έλεγχος με ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία ή εταιρεία μέλος του Συνδέσμου εταιριών συμβούλων management Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ), τότε σε συνδυασμό με το γεγονός ότι προτείνεται 1 στα 3 έργα να ελέγχεται στην συνέχεια από άλλο όργανο ελέγχου ενώ στην συνέχεια θα ακολουθήσει και ο έλεγχος από το ΣΔΟΕ, ο επενδυτής θα βρίσκεται συνεχώς σε καθεστώς ελέγχου για τα ίδια πράγματα. Για το λόγω αυτό το ποσοστό επανελέγχου δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 10%. Εάν από τον επανέλεγχο αυτόν βρεθούν ευρήματα σε πλήθος έργων να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του ποσοστού (π.χ διπλασιασμός δείγματος). Αν και τα περισσότερα έργα του ν.3299/04 έχουν ελεγχθεί για το 50% (αφού για να είναι ενεργά έπρεπε μέχρι 31-07-2017 να έχουν υλοποιήσει το 50% τουλάχιστον), υπάρχουν έργα του νόμου αυτού που έχουν παραταθεί για λόγους ανωτέρας βίας και άρα είναι ενεργά και αναμένεται να υποβάλουν το επόμενο χρονικό διάστημα αίτημα ενδιάμεσου ελέγχου. Πρέπει και αυτά τα έργα να έχουν την δυνατότητα υποβολής αιτήματος ελέγχου με ορκωτό.